Αρχική | Διάφορα | Χ&Α - 239 | ΟΛΘ - Οι πραγματοποιούμενες επενδύσεις, σταδιακά, μεταβάλλουν τη φυσιογνωμία του

ΟΛΘ - Οι πραγματοποιούμενες επενδύσεις, σταδιακά, μεταβάλλουν τη φυσιογνωμία του

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΟΛΘ - Οι πραγματοποιούμενες επενδύσεις, σταδιακά, μεταβάλλουν τη φυσιογνωμία του

 

 

 

 

 

 

 

 

ΟΛΘ

 

Οι πραγματοποιούμενες επενδύσεις, σταδιακά, μεταβάλλουν τη φυσιογνωμία του

 

Ικανοποιητικά και εντός των προβλέψεων κινήθηκαν τα μεγέθη της εταιρίας, κατά το 2021, ενώ παράλληλα, μέσω των υποχρεωτικών και συμπληρωματικών επενδύσεων της τρέχουσας πενταετίας, σταδιακά, υλοποιούνται οι συνθήκες για την αύξηση της δυναμικότητάς της, την επέκταση των δραστηριοτήτων της και τη βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών.

 

Κατά το 2021, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα € 77,8 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 8,6% σε σχέση με το 2020.  Όλοι οι επιμέρους τομείς δραστηριοποίησης, κατέγραψαν αύξηση, με τους δύο κυριότερους, τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και τον συμβατικό λιμάνι, να σημειώνουν ετήσια αύξηση 4,6% και 16,3% αντίστοιχα.

Το μικτό περιθώριο κέρδους, υπολογίζεται σε 46,5%, παραμένοντας σταθερό (ανάμεσα στο 46% έως 48%) επί σειρά πολλών ετών. Οι δαπάνες λειτουργίας, κινούνται στα επίπεδα των ετών 2019-2020 (περί τα € 11 εκατομμύρια), που όμως, ως ποσοστό επί των πωλήσεων, είναι μικρότερες. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα, μειώθηκαν στα € 1,6 εκατ. από € 2 εκατ. το 2020.

Τα κέρδη (μ.φ.) του Ομίλου, ανήλθαν στα € 19,8 εκατ. μειωμένα κατά 1,5% σε σχέση με πέρυσι, με το καθαρό περιθώριο κέρδους να υποχωρεί στο 25,4%. Από τα κέρδη της χρήσης, η διοίκηση σκοπεύει να προτείνει μέρισμα € 1,5 ανά μετοχή.

Με βάση την πρόβλεψή μας (εδώ), αναμέναμε πωλήσεις ύψους € 77 εκατομμυρίων και κέρδη περί τα € 21,0 εκατομμύρια. Η απόκλιση της εκτίμησης, σε σχέση με τα επιτευχθέντα κέρδη, οφείλεται στη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους κατά το β’ εξάμηνο του έτους, σε σχέση με το β’ εξάμηνο του 2020, καθώς επίσης και στην αύξηση των αποσβέσεων, με υψηλότερο ρυθμό σε σχέση με το παρελθόν.

 

Το βασικό στοιχείο για την εταιρία, στην παρούσα φάση, είναι η υλοποίηση του επενδυτικού της προγράμματος, το οποίο αναμένεται να αυξήσει τη δυναμικότητά της και, σταδιακά, τα οικονομικά της μεγέθη.

Οι κεφαλαιουχικές επενδύσεις, που θα πραγματοποιηθούν εντός του έτους, θα κυμανθούν από € 30 έως € 35 εκατομμύρια και θα αφορούν σε μια σειρά από έργων που αναδείξουν και θα βελτιώσουν την λειτουργία του λιμένα. Εντός του Ιουλίου 2022, αναμένεται να τεθούν σε πλήρη λειτουργία δύο υπερσύγχρονες γερανογέφυρες στην Προβλήτα 6, οι οποίες αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την λειτουργικότητα και εξυπηρέτηση των νέων αφίξεων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Επιπλέον, θα πραγματοποιηθούν, νέες επενδύσεις που θα επιτρέψουν, την εξυπηρέτηση πλοίων Post Panamax έως 24 χιλ. TEUs (επί του παρόντος εξυπηρετούνται πλοία New Panamax έως 8 χιλ. TEUs) και θα προσελκύσουν υπηρεσίες κύριας γραμμής, (mainliner services) σύμφωνα με τις νέες συνθήκες της αγοράς.

Η ολοκλήρωση των επενδύσεων επέκτασης, του Προβλήτα 6, σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, κατά το διάστημα 2022 - 2025, θα δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των € 230 εκατομμυρίων σε όλο το “οικοσύστημα” του λιμένα. Για τα έτη, 2026 - 2035, εκτιμάται ότι τα έσοδα -σε όλο το οικοσύστημα- θα φτάνουν τα € 272 εκατομμύρια. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Παράλληλα, εντός του 2022, αναμένεται να λειτουργήσει το dry port στη Σερβία (χώρος παραλαβής και προσωρινής αποθήκευσης εμπορευματοκιβωτίων, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης). Υπάρχει σχεδιασμός για δημιουργία εγκαταστάσεων dry port στη Β. Μακεδονία, ενώ ερευνώνται και οι χώρες Ρουμανία και Ουγγαρία.

 

Όπως ενημερώνει η διοίκηση, ο ΟΛΠ, δεν εκτίθεται σε κίνδυνο τιμών, διότι είναι εταιρία παροχής υπηρεσιών και δεν επηρεάζονται από τις μεταβολές τιμών πρώτων υλών. Οι υπηρεσίες που παρέχουν τιμολογούνται βάσει του δημοσιευμένου τιμολογίου τους οι τιμές του οποίου αυξάνονται ή μειώνονται όταν κριθεί αναγκαίο από τον Όμιλο και την εταιρία. Όσον αφορά το κόστος παρεχόμενων υπηρεσιών καθώς αποτελείται κυρίως από το κόστος μισθοδοσίας, επηρεάζεται λόγω των αυξήσεων αυτών. Επίσης, επηρεάζεται, από την μεταβολή της εύλογης αξίας των επενδύσεων σε ακίνητα καθώς, διαθέτει 4 οικοπεδικές εκτάσεις που βρίσκονται εκτός της Λιμενικής ζώνης.

 

Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η διοίκηση του ΟΛΘ, παραμένει αισιόδοξη και εκτιμά ότι οι πωλήσεις, τα λειτουργικά κέρδη και το EBITDA, θα κινηθεί σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά το 2021. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει για τον κλάδο της κρουαζιέρας, τα μεγέθη του οποίου, παρότι είναι ακόμη χαμηλά, αυξάνονται με σημαντικό ρυθμό. Για το 2022, αναμένονται 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιέρας, έναντι 17 αφίξεων το 2020.

Από την πλευρά μας, εκτιμούμε ότι, οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 85,0 εκατομμύρια, ενώ τα κέρδη μ.φ. θα κυμανθούν περί τα € 22,1 εκατομμύρια. Όμως, ασφαλέστερη πρόβλεψη θα υπάρξει μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου. Παράλληλα, αναφέρουμε την εκτίμησή μας για μία ταχύτερη αύξηση των οικονομικών μεγεθών, κατά τη διετία 2023-2024, αφού στην περίοδο εκείνη θα αρχίσουν να επιδρούν θετικά, τα έργα του επενδυτικού προγράμματος που υλοποιούνται στην παρούσα φάση.

Με βάση την πρόβλεψη αυτή και την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση (€ 253 εκατομμύρια, στις 7/4/2022), η σχέση Ρ/Ε διαμορφώνεται σε 11,4. Η επενδυτική μας άποψη, για τη μετοχή, παραμένει θετική.

 

Δείτε την οικονομική παρουσίαση εδώ, την οικονομική έκθεση εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text