Αρχική | Διάφορα | Χ&Α - 239 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ - Κλείνει το “χάσμα” με τα μεγέθη του 2019

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ - Κλείνει το “χάσμα” με τα μεγέθη του 2019

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ - Κλείνει το “χάσμα” με τα μεγέθη του 2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

Κλείνει το “χάσμα” με τα μεγέθη του 2019

 

H διοίκηση του Ομίλου Aegean, εκτιμά ότι οι προοπτικές θα είναι ιδιαίτερα θετικές και ότι, το 2022 δεν θα είναι ζημιογόνα χρονιά, με την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα συμβεί κάτι χειρότερο στην οικονομία ή στο περιβάλλον του πολέμου στην Ουκρανία. Η εκτίμηση αυτή, βασίζεται στα στοιχεία που αναφέρουν ότι, κατά το α’ τρίμηνο του 2022, η πτητική δραστηριότητα, θα είναι μειωμένη, κατά 30% σε σχέση με το α΄τρίμηνο του 2019. Το β΄τρίμηνο, θα είναι μειωμένο κατά 18% και το γ΄τρίμηνο -που είναι το πιο αποδοτικό- θα είναι είτε οριακά θετικό είτε μειωμένο κατά 5% σε σχέση με το γ΄τρίμηνο του 2019.

Με βάση τα παραπάνω, εντός του έτους, η Aegean, θα προσφέρει περίπου 15 με 16 εκατομμύρια θέσεις, ενώ παράλληλα εκτιμά ότι, θα αυξήσει τον συντελεστή πληρότητας πτήσεων στο 75%.


Από τις αρχές του 2022 έως τα μέσα Μαρτίου, όπως ενημερώνει η διοίκηση,  ο Όμιλος προσέφερε 33% λιγότερες θέσεις σε σχέση με τα επίπεδα της προσφερόμενης χωρητικότητας του 2019, έχοντας προχωρήσει στις απαραίτητες προσαρμογές. Η επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε επίπεδα 49% χαμηλότερα σε σχέση με το 2019 με τη μέση πληρότητα να διαμορφώνεται στο 63%. Εν τούτοις, το πτητικό έργο, ήταν υψηλότερο σε σχέση με το 2021, όμως οι χαμηλές πληρότητες αναμένεται να επηρεάσουν τις οικονομικές επιδόσεις του πρώτου τριμήνου του 2022.

Στα σχέδια της διοίκησης, είναι να επαναφέρει 15 δρομολόγια, που είχαν ανασταλεί λόγω της πανδημίας, από και προς την Αθήνα.


Η φετινή χρονιά, αναμένεται να είναι μεταβατική για τον Όμιλο, καθώς, στην προσπάθεια του να βελτιώσει τα κόστη του, επιτάχυνε τις παραλαβές αεροσκαφών Airbus και προέβει στην αντικατάσταση παλαιών αεροσκαφών με νέα. Συγκεκριμένα, η εταιρία θα παραλάβει 11 Airbus Α320 neo. Επιπλέον, ο  Όμιλος συμφώνησε την πρόωρη λήξη και επαναπαράδοση στον εκμισθωτή των 8 αεροσκαφών τύπου Q400. Οι αρχικές συμβάσεις μίσθωσης έληγαν τον Ιούνιο του 2023. Παράλληλα, προχώρησε σε συμφωνία για αγορά τριών αεροσκαφών τύπου ATR72-600, εκ των οποίων το ένα έχει ήδη παραληφθεί και τα άλλα δύο αναμένεται να παραληφθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος έχει συμφωνήσει με εκμισθωτές αεροσκαφών με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους μίσθωσης και όρους παραλαβής, τη μίσθωση 6 αεροσκαφών ATR72-600, εκ των οποίων δύο έχουν ήδη παραληφθεί και τα υπόλοιπα αναμένεται να παραληφθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Κατά το α΄τρίμηνο, η διοίκηση, ενημέρωσε ότι έχει ήδη προκαταβάλει 222 εκατ. δολάρια για την μίσθωση των αεροπλάνων, ενώ για τα υπόλοιπα τρίμηνα μέχρι και το τέλος του 2022, οι προκαταβολές θα είναι πολύ πιο μικρές σε σχέση με αυτή του α΄τριμήνου.


Αναφορικά με τις τρέχουσες εξελίξεις και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, είναι προφανές ότι τόσο η αεροπορική όσο και η τουριστική δραστηριότητα είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες σε μείζονες αλλαγές γεωπολιτικών και οικονομικών συνθηκών. Οι άμεσες και προφανείς επιπτώσεις αφορούν στην απώλεια της αεροπορικής κίνησης από και προς τις εν λόγω αγορές, που όμως δεν θεωρούνται σημαντικές λόγω της μικρής σχετικά συνεισφοράς τους τόσο και για τον Όμιλο (κάτω του 3% στην επιβατική κίνηση) όσο και για το σύνολο της αγοράς (2% των αφίξεων εξωτερικού στην χώρα).
Όπως ενημερώνει η διοίκηση, χρησιμοποιούνται συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου, για την κάλυψη του κινδύνου, απέναντι στις τιμές καυσίμων, ενέργειας, συναλλάγματος και επιτοκίων. Διάβαστε περισσότερα στις σελ. 28 - 29 της οικονομικής έκθεσης.


Τα αποτελέσματα το 2021


Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, έφτασε τα € 674,8 εκατομμύρια, αυξημένος κατά 62,6%, σε σχέση με το 2020. Το κόστος πωληθέντων όπως τις υπολογίζουμε(αποσβέσεις και αναλώσεις υλικών), ανήλθαν στα € 6830,5 εκατομμύρια με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μικτή ζημιά, ύψους € 8,7 εκατομμυρίων. Οι παροχές σε εργαζομένους, υποχώρησαν στα € 66,8 εκατ. (από € 79,9 εκατ.) αποτελώντας το 9,9% του κύκλου εργασιών, από 19,2%, πέρυσι. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα, μειώθηκαν στα € 39,4 εκατ. κυρίως από τα έσοδα που προέκυψαν από την αποτίμηση παραγώγων που δεν χρησιμοποιήθηκαν για αντιστάθμιση κινδύνων και σχετίζονται με παράγωγα πετρελαίου, συναλλαγματικού κινδύνου και ανταλλαγής επιτοκίων (σελ. 128).

Τα καθαρά κέρδη του Ομίλου, ανήλθαν στα € 5,1 εκατομμύρια, γεγονός όμως που προέκυψε από την συνεισφορά μη επαναλαμβανομενων εσόδων ύψους € 63,2 εκατ. που έλαβε ο Όμιλος, για την αποκατάσταση των ζημιών της πανδημίας. Υπό αυτά τα δεδομένα, οι ζημίες ανήλθαν στα € 58,1 εκατομμύρια.


Η εκτίμηση που είχαμε διατυπώσει πέρυσι, για το σύνολο του 2021, ήταν ότι, τα συνολικά έσοδα θα φτάσουν περίπου τα € 600 εκατομμύρια και οι ζημιές θα κυμανθούν γύρω από τα € 65 εκατομμύρια.

Για το 2022, με βάση τις προβλέψεις της διοίκησης για την αναμενόμενη εξέλιξη των πωλήσεων και με βάση τους συντελεστές κόστους και δαπανών λειτουργίας, εκτιμούμε ότι, οι πωλήσεις θα φτάσουν στα € 1.140 εκατομμύρια (-13% σε σχέση με το 2019), ενώ θα υπάρξουν κέρδη, τα οποία, μετά από τους φόρους, θα κυμανθούν περί τα € 25 εκατομμύρια. Βεβαίως, η εκτίμηση -ειδικά της κερδοφορίας- υπόκειται σε πολλούς αστάθμητους παράγοντες και συνεπώς, μία καλύτερη εκτίμηση θα μπορούσε να υπάρξει μόνον μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου, έχοντας βέβαια πάντα υπόψη μας ότι, η πορεία και τα μεγέθη της χρονιάς, προσδιορίζονται από την εξέλιξη των μεγεθών κατά το γ’ τρίμηνο.

Η άποψή μας για την εταιρία παραμένει θετική και μάλιστα, εκτιμούμε ότι, φέτος, η μετοχή θα μπορούσε να έχει μία ακόμη καλύτερη πορεία σε σχέση με το 2021 (κάτι που βεβαίως θα εξαρτηθεί και από τη γενικότερη πορεία της αγοράς), αφού, ιδίως κατά τους τελευταίους μήνες του έτους, μπορεί να διαπιστωθεί η επιστροφή της εταιρίας σε καθεστώς κερδοφορίας, μετά την πολύ μεγάλη “περιπέτεια” που γνώρισε, λόγω της πανδημίας, κατά τα έτη 2020 και 2021.

 

Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ, την οικονομική έκθεση, εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ. Παρακολουθείστε, την εξέλιξη της παγκόσμιας πτητικής δραστηριότητας, εδώ.

 

Επιστροφή στα περιεχόμενα, εδώ


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text