Διαβάσαμε - Πέμπτη 21 Απριλίου 2022
"Καθαρή” αύξηση ακόμα και κατά 56 ευρώ/μήνα προκύπτει από την αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 7,5% την οποία ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, κος Κυριάκος Μητσοτάκης για την 1η Μαΐου 2022. Η αύξηση αυτή θα αφορά στους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι αμείβονται με τον κατώτατο μισθό και έχουν κατοχυρώσει το Φεβρουάριο του 2012 επίδομα τριετιών με πάνω από εννέα έτη προϋπηρεσίας. Συγκεκριμένα, ο μεικτός μισθός αυτής της κατηγορίας αμειβομένων με τον κατώτατο μισθό θα ανέλθει στα 926 ευρώ. Αφαιρώντας, όμως, τις εισφορές των ασφαλισμένων (14,2% επί των μικτών αποδοχών), προκύπτει ένα καθαρό ποσό, το οποίο πάει στην "τσέπη” τους ύψους 794 ευρώ. Το μισθό αυτό θα λάβουν οι εργαζόμενοι αυτοί για το Μάιο του 2022 (δηλαδή θα τον πληρωθούν στην τελευταία εργάσιμη του Μαΐου 2022). (εδώ)
Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των έξι διαγωνισμών για σιδηροδρομικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ. ευρώ ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ. Πλέον, ανοίγει ο δρόμος για την έναρξη της διαδικασίας του Ανταγωνιστικού Διαλόγου. Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, ενέκρινε τα Πρακτικά των έξι έργων, όπου επικυρώνεται ο κατάλογος συμμετεχόντων στον Ανταγωνιστικό Διάλογο και η διαγωνιστική διαδικασία εισέρχεται στο επόμενο στάδιο, τον διάλογο με τους συμμετέχοντες οικονομικούς φορείς. (εδώ)
Καλή η αύξηση του κατώτατου μισθού αλλά δεν αρκεί μπροστά στις προκλήσεις των πολλαπλών κρίσεων που αντιμετωπίζουν, λένε στην πλειονότητά τους οι εκπρόσωποι επιχειρηματικών φορέων απ' όλο το φάσμα της αγοράς, που συγκλίνουν σε γενικές γραμμές στο ότι απαιτείται επιπλέον μείωση του μη μισθολογικού κόστους και στήριξη για τη διαχείριση του ενεργειακού κόστους. Έτσι εκτιμούν ότι θα ενισχυθεί η ρευστότητά τους και θα αποφευχθεί ο κίνδυνος εκτίναξης της αδήλωτης εργασίας ενώ θα ωφεληθούν τόσο νοικοκυριά όσο και επιχειρήσεις. (εδώ)
Δύο μεγάλα σε σημασία αλλά και σε συνολικό προϋπολογισμό οδικά έργα, καθώς προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, βρίσκονται στον «προθάλαμο» της έγκρισης για να προχωρήσουν με το μοντέλο ΣΔΙΤ. Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα «Θεσσαλονίκη – Έδεσσα», ύψους περίπου 420 εκατ. ευρώ και την αναβάθμιση οδικού άξονα «Δράμα – Αμφίπολη» με προϋπολογισμό περί τα 275 εκατ. ευρώ. Για τα δύο αυτά έργα, για τα οποία αναθέτουσα αρχή είναι η Γενική Γραμματεία Υποδομών, το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τα έχει ψηλά στην ατζέντα του για να προχωρήσουν δίνοντας λύσεις στη Βόρεια Ελλάδα. (εδώ)
Την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2022, το ταμειακό αποτέλεσμα της κεντρικής διοίκησης παρουσίασε έλλειμμα 4.481 εκατ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 6.840 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Κατά την περίοδο αυτή, τα έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού διαμορφώθηκαν σε 11.842 εκατ. ευρώ, από 10.179 εκατ. ευρώ πέρυσι. Όσον αφορά τις δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού, αυτές διαμορφώθηκαν σε 14.976 εκατ. ευρώ, από 16.057 εκατ. ευρώ την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2021. (εδώ)
H βιομηχανία γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ Α.Ε. δημοσίευσε τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις χρήσης 2021. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε €134,60 εκ. έναντι €125,98 εκ. το 2020 (αυξημένος +6,8%). Στην ελληνική αγορά παγωτού, οι πωλήσεις στη χρήση 2021 ανήλθαν σε €23,43 εκ. από €20,70 εκ. (αύξηση +13,1%). Στην ισχυρή αυτή ανάκαμψη συνετέλεσαν, κυρίως, η άρση των περιοριστικών μέτρων που λήφθηκαν ως επακόλουθο της πανδημίας, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό. Σημαντικό ρόλο έπαιξε, επίσης, η ανάπτυξη της αριθμητικής μας διανομής με την προσθήκη 1025 νέων σημείων πώλησης καθώς και το λανσάρισμα της νέα σειράς παγωτών Master Rich. H μάρκα Κρι Κρι κατατάσσεται στη 2η θέση της ελληνικής αγοράς παγωτού, με μερίδιο σε όγκο 15,0%. (εδώ)
Έτος ορόσημο για τον Όμιλο Space Hellas αποτέλεσε το 2021 καθώς ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε € 103,3 εκ., συνεχίζοντας σταθερά την αναπτυξιακή του πορεία και διπλασιάζοντας τον τζίρο του εντός της τελευταίας πενταετίας. Πιο συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Space Hellas για το 2021 ανήλθε στα € 103,3 εκ. αυξημένος κατά 28% έναντι του 2020 όπου ήταν € 80,7 εκ. Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε € 20,5 εκ. το 2021 έναντι € 16,4 το 2020. Το EBITDA ανήλθε σε € 9,5 εκ. το 2021 έναντι € 6,9 εκ. το 2020 παρουσιάζοντας αύξηση 37,8%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε € 5,2 εκ. το 2021 έναντι € 2,2 εκ. το 2020, ενώ τα κέρδη μετά φόρων παρουσίασαν αύξηση 158% και ανήλθαν σε 4,6 εκ. το 2021 έναντι € 1,8 εκ. το 2020. (εδώ)
Οι ασθενέστερες αναπτυξιακές προοπτικές αποτελούν μια πρόκληση για τις ελληνικές τράπεζες, όπως αναφέρει η Citi, με φόντο τη συνέχιση των διαδικασιών απομόχλευσης των δανειακών χαρτοφυλακίων και του οφέλους που αποκομίζουν από τις αναβαθμίσεις των αξιολογήσεων. Ευρύτερα, σε σχόλιό του ο αμερικανικός οίκος εκτιμά, ότι γεωπολιτική και μακροοικονομική αβεβαιότητα θα συνεχίσει να επιβαρύνει τις ελληνικές τράπεζες βραχυπρόθεσμα λόγω των πληθωριστικών πιέσεων που εντείνονται από την πολεμική σύρραξη και το πλέγμα κυρώσεων και των επιπτώσεών τους στα νοικοκυριά και την ανάπτυξη σε συνδυασμό με την αναμενόμενη περαιτέρω εκδοτική δραστηριότητα senior τίτλων. (εδώ)
Βελτιώθηκε ελαφρώς το κλίμα στον γαλλικό μεταποιητικό τομέα τον Απρίλιο, παρά τις υψηλές τιμές της ενέργειας και την αβεβαιότητα που προκύπτει από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το κλίμα στη γαλλική μεταποίηση διαμορφώθηκε στις 108 μονάδες σε μηνιαία βάση, υψηλότερα από την αναθεωρημένη μέτρηση των 107 μονάδων τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας Insee. Οι οικονομολόγοι ανέμεναν ότι ο δείκτης θα διαμορφωνόταν στις 104 μονάδες. (εδώ)
Από τα τέλη Φεβρουαρίου έχουμε αναθεωρήσει προς τα κάτω την πρόβλεψή μας για τον ρυθμό ανάπτυξης της Ευρωζώνης το 2022 από το 4,3% στο 2,8%. Ως επί το πλείστον η αναθεώρησή μας προκύπτει από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις του, ενώ ένα ποσοστό 0,3 της ποσοστιαίας μονάδας αποτελεί τις επιπτώσεις των νέων κωλυμάτων στο παγκόσμιο σύστημα εφοδιασμού εξαιτίας των περιφερειακών εγκλεισμών στην Κίνα. Ο πόλεμος στην Ουκρανία πλήττει τις ευρωπαϊκές οικονομίες διαμέσου διαφόρων διαύλων. Ειδικά το σοκ του πολέμου αποτυπώνεται πρωτίστως στην άνοδο των τιμών ενέργειας και τροφίμων, τις προσωρινές ελλείψεις ορισμένων βασικών πρώτων υλών για τη μεταποίηση και τις κατασκευές, καθώς και τις επιπλέον πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες. (εδώ)
Οι κυβερνήσεις χρειάζονται ευέλικτες δημοσιονομικές πολιτικές καθώς οι τιμές των τροφίμων και των καυσίμων αυξάνονται, υποστηρίζουν σε μελέτη του που δημοσιεύεται στο IMF Blog οι αναλυτές του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Jean-Marc Fournier , Vitor Gaspar , Paulo Medas και Roberto Accioly Perrelli. Στη μελέτη τους επισημαίνουν ότι οι επιπτώσεις από την πανδημία και τον πόλεμο «συναντούν» πλέον το υψηλό χρέος και τους αυστηρούς δημοσιονομικούς περιορισμούς. Και υπογραμμίζουν ότι την ώρα ακριβώς που οι αυξανόμενοι εμβολιασμοί πρόσφεραν ελπίδα, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ανέκοψε την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη. (εδώ)
Δύο μήνες συμπληρώνονται στις 24 Απριλίου από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Με τον πόλεμο να έχει αφήσει πίσω του πολλές χιλιάδες νεκρούς, καταστροφές δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων και πάνω από πέντε εκατομμύρια πρόσφυγες, πλέον και οι επιπτώσεις της σύρραξης στην παγκόσμια οικονομία είναι σαφείς και ξεκάθαρες. Όπως περιγράφει το CNBC, σε ένα ήδη ταραχώδες πλαίσιο παγκόσμιων πληθωριστικών πιέσεων εν μέσω ανόδου των τιμών των τροφίμων και της ενέργειας, λόγω και της διαταραχής στις εφοδιαστικές αλυσίδες μετά την πανδημία του κορωνοϊού, ο πόλεμος μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας επιδεινώνει την ανισομετρία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, βλάπτει το καταναλωτικό κλίμα και απειλεί την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. (εδώ)
Ο τελευταίος δείκτης τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) έφερε ανακούφιση σε όλη τη Wall Street. Ο πληθωρισμός έφτασε στο ανώτερο επίπεδό του, ανέφεραν πολλοί οικονομολόγοι, στρατηγικοί αναλυτές, με την είδηση να μονοπωλεί σε αρκετά πρωτοσέλιδα. Ωστόσο, η λογική πίσω από αυτή την αισιοδοξία, είναι λανθασμένη. Σκεφτείτε, αρχικά, την έκθεση για τον πληθωρισμό η οποία έπεται του ΔΤΚ. Συχνά, δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία στον δείκτη τιμών παραγωγού (ΔΤΠ), καθώς αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για την οικονομία είναι το τι συμβαίνει με τους καταναλωτές, οι οποίοι αποτελούν τα δύο τρίτα του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος και των οποίων οι προσδοκίες για τις μελλοντικές τιμές βοηθούν στον καθορισμό του πραγματικού πληθωρισμού. Ωστόσο, οι επενδυτές θα πρέπει να λάβουν υπόψη τον ΔΤΠ του Μαρτίου, ο οποίος σημείωσε αύξηση 11,2%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αύξηση, δηλαδή, ακόμα υψηλότερη και από τον αντίστοιχο ΔΤΚ. (εδώ)
Μεγάλη στροφή στη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, ενώ είναι εμφανής η αποχή από ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αβεβαιότητα όσον αφορά το είδος των νέων πράσινων καυσίμων που θα επιλεγούν στο μέλλον και ποια τεχνολογία θα επικρατήσει, σε συνδυασμό με τις πολύ υψηλές τιμές νεότευκτων σε σύγκριση με τα χαμηλότερα ποσοστά, δημιουργούν ένα κλίμα αποθάρρυνσης των πλοιοκτητών bulkers και tankers για νέες παραγγελίες. (εδώ)

- Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Δελτίο της 29/11/2018
- Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Δελτίο της 28/11/2018
- Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Δελτίο της 27/11/2018
- Απόλυτο σύστημα συναλλαγών - Δελτίο της 26/11/2018
- Global uncertainty is rising, and that is a bad omen for growth
- Φοροαπαλλαγές 150 εκατ. ευρώ για τον εξοπλισμό εταιρειών
- Ερχονται δάνεια 1 δισ. με εγγύηση δημοσίου για μικρές εταιρείες
- Μεγάλη κινητικότητα στην αγορά online τζόγου
- Ο νόμος που κατέστρεψε το Χρηματιστήριο: Δημόσιες προτάσεις αγοράς μετοχών
- Lockdown και Τουρκία πιέζουν τις Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες – Μεγάλες ζημιές για Σελόντα και Νηρέα
Σχολιάστε το άρθρο