Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Επιδεινώνονται τα προβλήματα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα

Επιδεινώνονται τα προβλήματα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Επιδεινώνονται τα προβλήματα στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα

Οι διαταραχές στις παγκόσμιες εμπορικές ροές θα εξακολουθήσουν για μεγαλύτερο διάστημα από το αναμενόμενο, ενώ ιδιαίτερα ωφελημένες από την εν λόγω συνθήκη αποδεικνύονται οι ναυτιλιακές εταιρείες χάρη στους υψηλότερους ναύλους. Ειδικότερα, οι διαταραχές πρόκειται να συνεχιστούν και το δεύτερο εξάμηνο του έτους, δηλαδή περισσότερο απ’ ό,τι αναμενόταν προηγουμένως, όπως προέβλεψε ο δανέζικος κολοσσός των διεθνών μεταφορών της A.P. Moller-Maersk A/S. Τα σοβαρά προβλήματα, που ταλανίζουν την εφοδιαστική αλυσίδα, οξύνονται και πάλι με αφορμή τους νέους περιορισμούς στην Κίνα λόγω της έξαρσης των μολύνσεων κορωνοϊού – οι περιορισμοί αυτοί προξένησαν μαζική συμφόρηση στα λιμάνια της. Παράλληλα, η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο ανερχόμενος πληθωρισμός ανατρέπουν τα μοντέλα διεξαγωγής του διεθνούς εμπορίου, εμποδίζοντας περαιτέρω τις ροές εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τον όμιλο Maersk υπάρχει το ενδεχόμενο η παγκόσμια αγορά εμπορευματοκιβωτίων να συρρικνωθεί φέτος, προβλέποντας την παγκόσμια ζήτηση να κυμαίνεται από μείωση στον όγκο κατά 1% έως και αύξηση 1%. Αξίζει να αναφερθεί σε αυτό το σημείο ότι λίγο καιρό πριν η δανέζικη εταιρεία ναυτιλίας είχε κάνει λόγο για αύξηση της ζήτησης από 2% έως 4%.

Το γεγονός πως υπάρχουν λιγότερα διαθέσιμα εμπορευματοκιβώτια θα οδηγήσει στο να διατηρηθεί η τιμή των ναυτιλιακών αγαθών σε υψηλά επίπεδα αυτό το τρίμηνο. Η δε εξομάλυνση αυτής της αγοράς αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου, όπως ανέφερε η Maersk, υπογραμμίζοντας ότι τα δικά της κέρδη πιθανότατα θα αυξηθούν κατά 25% ως αποτέλεσμα της «ιδιάζουσας κατάστασης της αγοράς». Αντιστοίχως και η ανταγωνίστριά της ελβετική Kuehne + Nagel International ανέφερε χθες πως τα σημεία συμφόρησης κατά τη διεξαγωγή των εμπορικών συναλλαγών αυξάνονται εξαιτίας της ζωηρής ζήτησης για κεφαλαιουχικά και καταναλωτικά αγαθά. Αναφερόμενη στην απόδοσή της, η εταιρεία τόνισε ότι από την επιμελητεία των θαλάσσιων μεταφορών τα κέρδη της κατά το πρώτο τρίμηνο τριπλασιάστηκαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. «Η ήδη ταραγμένη κατάσταση της εφοδιαστικής αλυσίδας επιδεινώθηκε περαιτέρω τους πρώτους τρεις μήνες του έτους», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της, Ντέντλεφ Τρέφζγκερ. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία αυξάνει την αβεβαιότητα στις ήδη τεταμένες συνθήκες της αγοράς».

Λόγω της «ιδιάζουσας κατάστασης της αγοράς», η Maersk εκτιμά ότι τα κέρδη της πιθανότατα θα αυξηθούν κατά 25%.

Από μέρους της η Maersk προβλέπει κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ύψους περίπου 30 δισ. δολαρίων για το 2022. Αυτά είναι υψηλότερα από τα 24 δισ. δολάρια που είχε προβλέψει η ίδια τον Φεβρουάριο αλλά και απ’ όσα ανέμεναν οι αναλυτές του κλάδου. Η διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω Κίνας και Ουκρανίας έδωσε τη δυνατότητα στις εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να χρεώνουν κατά 71% υψηλότερους ναύλους το πρώτο τρίμηνο απ’ ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα, ανέφερε ο δανέζικος κολοσσός. Τέλος, σύμφωνα με την υπηρεσία του Bloomberg, Bloomberg Intelligence, οι τιμές για τη μεταφορά των εμπορευματοκιβωτίων ενδέχεται να μειωθούν βραχυπρόθεσμα, διότι οι κινεζικές εξαγωγές δυσχεραίνονται λόγω του πρόσφατου εγκλεισμού. Ωστόσο, μόλις αρθούν οι περιορισμοί οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν ξανά λόγω ενός κύματος συσσωρευμένης ζήτησης, όπως εν κατακλείδι παρατηρεί ο Λο Κλάσκooυ, αναλυτής μεταφορών της Bloomberg Intelligence.

 

Πηγή:kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text