Αρχική | ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ | Διαβάσαμε | Διαβάσαμε- Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Διαβάσαμε- Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Διαβάσαμε- Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Έλλειμμα 921 εκατ. ευρώ εμφάνισε το πρωτογενές αποτέλεσμα του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου, έναντι ελλείμματος 6,5 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδας. Παράλληλα, για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2022, το ταμειακό αποτέλεσμα της κεντρικής διοίκησης παρουσίασε έλλειμμα 4,062 δισ. ευρώ, έναντι ελλείμματος 9,378 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.(εδώ)

 

Έργο στρατηγικής σημασίας, είναι ο Διασυνδετήριος Αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας και ο νέος Τερματικός Σταθμός LNG στην Αλεξανδρούπολη στα οποία πρωταγωνιστεί η ΔΕΠΑ Εμπορίας, η δημόσια εταιρία που έφερε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα και για τριάντα και πλέον χρόνια εγγυάται την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας μας. Η υλοποίηση του IGB ολοκληρώνεται μέσα στον Μάιο, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, ενώ η εμπορική του λειτουργία θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα. Εκτός από την κατασκευή, η ΔΕΠΑ είναι και ο ισχυρότερος user του αγωγού από την άποψη της δέσμευσης χωρητικότητας, εξασφαλίζοντας την οικονομική βιωσιμότητά του.(εδώ)

 

Η Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοινώνει τις εποχικά προσαρμοσμένες εκτιμήσεις απασχόλησης και ανεργίας για τον μήνα Μάρτιο 2022.Το εποχικά διορθωμένο ποσοστό ανεργίας τον Μάρτιο του 2022 ανήλθε σε 12,2% έναντι 16,8% τον Μάρτιο του 2021 και του αναθεωρημένου προς τα κάτω 12,7% τον Φεβρουάριο του 2022. Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.187.657 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 523.963 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 και κατά 16.180 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2022. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 582.001 άτομα σημειώνοντας μείωση κατά 156.457 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021 και μείωση κατά 25.233 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2022. Τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού», δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία, ανήλθαν σε 3.069.759.(εδώ)

 

Ο Όμιλος FOURLIS το πρώτο τρίμηνο του 2022 παρουσίασε πωλήσεις € 96,3 εκατ. έναντι € 75,6 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021, αυξημένες κατά 27,4%. Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ανήλθαν στα € 16,8 εκατ. σε σχέση με € 23,8 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ενοποιημένες λειτουργικές ζημίες προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων EBITDA, το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε € 0,7 εκατ. έναντι κερδών € 2,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημίες προ φόρων το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανήλθαν σε € 7,4 εκατ. έναντι ζημιών € 3,5 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2021. Οι ζημιές μετά από φόρους ήταν € 5,7 εκατ.(εδώ)

 

Mέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στο Χρηματιστήριο η Trade Estates ΑΕΕΑΠ που αποτελεί τον βραχίονα στην αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας της εταιρίας Fourlis, καθώς όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κατά την παρουσίαση του νέου logistics center στα Οινόφυτα "έχουμε περιθώρια να εισαχθούμε έως τα μέσα του 2023, αλλά εμείς θα κάνουμε την εισαγωγή νωρίτερα". Όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής η εταιρία αναζητά επενδυτή που θα μπει με ένα διψήφιο ποσοστό στον όμιλο (περί το 15%), με στόχο να ενισχύσει κεφαλαιακά την εταιρία.(εδώ)

 

Την επιστροφή του στον κλάδο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στο μέλλον, κυρίως μέσω εξαγορών υφιστάμενων αδειών παραγωγής, αλλά και μέσω εντοπισμού και ωρίμανσης νέων έργων τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα δρομολογεί ο όμιλος Ελλάκτωρ. Μπορεί να μην έχει ακόμα «στεγνώσει το μελάνι» από την πρόσφατη ολοκλήρωση της συμφωνίας με τον όμιλο Βαρδινογιάννη (Motor Oil) για την πώληση του 75% της υφιστάμενης δραστηριότητας των ΑΠΕ, ωστόσο η διοίκηση του ομίλου σχεδιάζει ήδη την επόμενη μέρα, επιθυμώντας να επιστρέψει στον κλάδο, καθώς αναγνωρίζει τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.(εδώ)

 

Πολύ κοντά στην οριστική ανάληψη ενός μεγάλου συμβολαίου που σχετίζεται με την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και αφορά πλήθος ελληνικών νοικοκυριών βρίσκονται οι Ευρωσύμβουλοι, εξέλιξη που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη ή τις επόμενες εβδομάδες. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα του μεγάλου όγκου εργασιών που αναμένεται να προκύψει στην εγχώρια αγορά συμβούλων τόσο φέτος όσο και κατά τα επόμενα χρόνια, λόγω της δρομολογούμενης εισροής κοινοτικών κονδυλίων μέσα από το νέο ΕΣΠΑ και από το Ταμείο Ανάκαμψης.(εδώ)

 

Με νέα επένδυση ύψους 37 εκατ. δολαρίων για την επέκταση του σταθμού εισαγωγής στο Νόρφολκ της Βιρτζίνια ενισχύει τις δραστηριότητές του στις ΗΠΑ ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η επένδυση θα αναβαθμίσει την εισαγωγική δυναμικότητα του Τιτάνα στις ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα θα αυξήσει τη δυνατότητα διάθεσης τσιμέντου και συναφών προϊόντων με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα στη χώρα, συνεισφέροντας στον στόχο του Ομίλου για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.(εδώ)

 

Καμπανάκι για τις επιπτώσεις που θα έχει η ενεργειακή κρίση στην ικανότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις υποχρεώσεις τους, αποτελούν τα νέα κόκκινα δάνεια ύψους 5 δισ. ευρώ περίπου που δημιουργήθηκαν το 2021, προκαλώντας εγρήγορση στις εποπτικές αρχές για τις συνέπειες της κρίσης στα τραπεζικά χαρτοφυλάκια.(εδώ)

 

Η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank προέβη σε σημαντική αναπροσαρμογή των εκτιμήσεών της για την Τράπεζα Πειραιώς, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της τόσο αναφορικά με τα έσοδα όσο και τα κέρδη. Παρ' όλα αυτά, αφήνει αμετάβλητη την τιμή-στόχο στο 1,55 ευρώ ανά μετοχή και τη σύσταση διακράτησης.O αναλυτής της τράπεζας Alfredo Alonso εξηγεί ότι ανεβάζει τις υποκείμενες προβλέψεις του για τα κέρδη προ φόρων PBT για το 2022-24 κατά 37% / 17% / 19%, αντίστοιχα, το οποίο είναι κυρίως αποτέλεσμα της ταχύτερης από την αναμενόμενη μείωσης των προβλέψεων και του κόστους, αν και αυτό αντισταθμίζεται από τα έκτακτα έξοδα αναδιάρθρωσης.(εδώ)

 

Ακόμα 17 πωλήσεις και τιτλοποιήσεις πακέτων κόκκινων δανείων αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2022, ενώ έχουν ήδη γίνει μέχρι σήμερα συνολικά 43 πωλήσεις και τιτλοποιήσεις, ακαθάριστης λογιστικής αξίας άνω των 52 δισ. ευρώ από τις ελληνικές τράπεζες, οι οποίες περιόρισαν τα κόκκινα δάνεια (NPL) κάτω από τα 19 δισ. ευρώ στους ισολογισμούς τους, αλλά με 7% μέσο όρο NPL απέχουν ακόμα από το 2% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.(εδώ)

 

Ο ετήσιος ρυθμός πληθωρισμού της ζώνης του ευρώ ήταν 7,4% τον Απρίλιο του 2022, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με τα οριστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat. Η αρχική μέτρηση του πληθωρισμού για τον Απρίλιο ήταν στο 7,5%, με τον δείκτη πάντως να παραμένει σε ιστορικό υψηλό και μετά την καθοδική αναθεώρηση από την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία. Σημειώνεται ότι ένα χρόνο νωρίτερα το ποσοστό ήταν στο 1,6%.(εδώ)

 

Σχέδιο 300 δισ. ευρώ με σκοπό την οριστική απεξάρτηση της Ευρώπης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα και την ταχύτερη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια έως το 2030, παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Για την ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, η Πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, επεσήμανε ότι «κινητοποιούνται κοντά στα 300 δισ. ευρώ. Περίπου 72  δισ. ευρώ σε επιχορηγήσεις και 225 δισ. ευρώ σε δάνεια».(εδώ)

 

Ο πληθωρισμός στο Ηνωμένο Βασίλειο διαμορφώθηκε σε υψηλό τεσσάρων δεκαετιών τον Απρίλιο, στο 9%, καθώς οι υψηλότερες τιμές ενέργειας φούσκωσαν τους λογαριασμούς των νοικοκυριών, επιδεινώνοντας την κρίση διαβίωσης που συμπιέζει τα πραγματικά εισοδήματα των καταναλωτών.Ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό από το 1982, σε μια κατακόρυφη άνοδο από το 7% του Μαρτίου, σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας ONS.(εδώ)

 

Η Φινλανδία και η Σουηδία κατέθεσαν σήμερα 18/5/2022 επισήμως αίτημα για την προσχώρησή τους στο ΝΑΤΟ, ξεκινώντας τη διαδικασία για την ένταξή τους στη Συμμαχία, η οποία εκτιμάται ότι θα διαρκέσει λίγες εβδομάδες. "Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή σε μια κρίσιμη περίοδο για την ασφάλειά μας", δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ ο οποίος δέχθηκε τα αιτήματα που του παρουσίασαν οι πρεσβευτές της Φινλανδίας και της Σουηδίας.(εδώ)

 

Τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα δημιουργούν νέα δεδομένα στον κλάδο των πλοίων μεταφοράς οχημάτων, των επονομαζόμενων car carriers, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν χιλιάδες αυτοκίνητα από τα εργοστάσια παραγωγής στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές. Οι ναύλοι για τα συγκεκριμένα πλοία έχουν ξεπεράσει κάθε ρεκόρ, σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, καθώς από το χαμηλό των 10.000 δολ. ανά ημέρα στα μέσα του 2020 έφτασαν πρόσφατα στο ιστορικό υψηλό των 55.000 δολ. ανά ημέρα.(εδώ)

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text