Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται ο ΟΛΘ
Σε τροχιά ανάπτυξης βρίσκεται το τελευταίο διάστημα, το μεγάλο λιμάνι της συμπρωτεύουσας. Ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης έρχεται να καρπωθεί την αλλαγή πηδαλίου και πλέον είναι έτοιμος να υλοποιήσει το καινοτόμο σχεδιασμό του για την αναβάθμισή του: ταυτόχρονη εξυπηρέτηση μεγάλων πλοίων συνολικού μήκους 1 χιλιομέτρου, 11 γερανογέφυρες, blockchain, ψηφιακά ραντεβού για τα φορτηγά και "έξυπνα" εμπορευματοκιβώτια είναι μερικά από αυτά.
Πριν λίγες μέρες, στην προβλήτα 6 του ΟΛΘ έδεσαν ταυτόχρονα τρία πλοία. Το ένα από τα τρία containers, με μήκος περίπου 400 μέτρων, ανήκει στην κατηγορία των Ultra Large Container Vessels (ULCV), για τα οποία οι παραγγελίες των ναυτιλιακών παγκοσμίως πληθαίνουν τις τελευταίες δύο δεκαετίες στα ναυπηγεία της Ασίας. Μεταφέρει πάνω από 21.000 TEUs,, ενώ τα άλλα δύο πλοία είναι "feeders" (πλοία τροφοδοσίας, μεσαίου μεγέθους), τύπου "New Panamax", με μήκος γύρω στα 350 μέτρα έκαστο, καθένα από τα οποία μεταφέρει πάνω από 12.000 TEUs. Συνολικά το μήκος των πλοίων ξεπερνά το 1 χιλιόμετρο, ενώ η κίνηση εργαζομένων οχημάτων δίπλα τους δεν θυμίζει σε τίποτα την παλιά εικόνα του ΟΛΘ. Πλέον ένα σημαντικό κομμάτι τροφοδοσίας των Βαλκανίων και της Ευρώπης, έχει ως ευρωπαϊκή αφετηρία την Θεσσαλονίκη.
Έργα σε εξέλιξη
Η πρόσφατη παραλαβή δύο νέων γερανογέφυρών τύπου STS, στο λιμάνι λειτουργούν έξι γερανογέφυρες -εκ των οποίων δύο βρίσκονται σε στάδιο αναβάθμισης- δίνει νέες δυνατότητες. Πλοία τύπου "New Panamax", με δυνατότητα μεταφοράς 10.000 έως και 14.000 TEUs, θα μπορούν να εξυπηρετούν απευθείας, από τις αρχές Ιουλίου, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, χάρη στις δύο νέες γερανογέφυρες τύπου STS ("Ship-To-Shore", από το πλοίο στην ακτή), οι οποίες αυξάνουν την ταχύτητα εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων κατά 40%. Με τις δύο νέες γερανογέφυρες, ύψους επένδυσης 15,7 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), ανοίγει ο δρόμος για την προσέλκυση νέων γραμμών στη Θεσσαλονίκη και την εξυπηρέτηση πλοίων "mainliners", που συνδέουν την Ασία με τη Θεσσαλονίκη και την ενδοχώρα των Βαλκανίων και της νοτιοανατολικής και κεντρικής Ευρώπης.
Με την ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης της 6ης προβλήτας (κάτι που αναμένεται να γίνει το 2024), το λιμάνι θα μπορεί να υποδέχεται και τα λεγόμενα "motherships" (μεγάλα πλοία κορμού, με δυνατότητα μεταφοράς άνω των 14.000 TEUs) εκτός από τα "feeders" (πλοία τροφοδοσίας, μεσαίου μεγέθους
Το 2024 αναμένεται να είναι χρονιά ορόσημο για τον ΟΛΘ, καθώς θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα για το βύθισμα στην προβλήτα 6 που θα είναι πλέον 17,7 μέτρα μετά την επέκτασή της. Έτσι η δυνατότητα εξυπηρέτησης αναβαθμίζεται και θα μπορεί ταυτόχρονα φορτώνεται και ξεφορτώνεται ένα Ultra Large Container Vessel και δύο πλοία τροφοδοσίας, με μέγιστο συνολικό μήκος 1.080 μέτρων.
Στην προβλήτα θα υπάρχουν επίσης το 2030, με βάση τον σχεδιασμό, συνολικά 11 γερανογέφυρες τύπου STS, μία ανά 100 μέτρα, ενώ νωρίτερα θα έχει ολοκληρωθεί, στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων, και η κατασκευή πρόσθετου εμβαδού στην "πλατεία” του ΣΕΜΠΟ, με πλάτος 306,5 μέτρων.
Blockchain, ψηφιακά ραντεβού για τα φορτηγά και "έξυπνα" εμπορευματοκιβώτια
Άλματα στην ψηφιοποίησή συγκεκριμένα στο blockchain και σε τεχνολογίες όπως τα συστήματα TOS (Λειτουργικά Συστήματα Τερματικών Σταθμών), TAS (Συστήματα Προγραμματισμένης Διέλευσης για Φορτηγά), EDI Solutions (διασύνδεσης με συστήματα των εταιριών-συνεργατών) και Intermodal e-services (διατροπικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών) καταγράφονται από τα τέλη του 2021 και συνεχίζουν.
Ο ΟΛΘ έγινε μέρος της ψηφιακής πλατφόρμας εφοδιαστικής "TradeLens", που υποστηρίζεται από πέντε εκ των έξι μεγαλύτερων εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών παγκοσμίως. Σε σύντομο διάστημα ετοιμάζονται να τεθούν σε λειτουργία και τα υπόλοιπα ψηφιακά συστήματα, περιορίζοντας δραστικά τις καθυστερήσεις στη διακίνηση και αυξάνοντας σημαντικά τις ταχύτητες. Το καλοκαίρι η είσοδος των φορτηγών στο λιμάνι θα γίνεται με ψηφιακό ραντεβού ( ΤΑS). Eκτιμάται ότι θα περιορίσει στο ένα τρίτο τον χρόνο αναμονής για τα βαρέα οχήματα που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, μειώνοντας δραστικά και την περιβαλλοντική επιβάρυνση από το "σημειωτόν" των φορτηγών και το άναμμα-σβήσιμο των κινητήρων τους.
Πηγή:capital.gr
- Μουζάκης: Κέρδη λόγω ενοικίων και «εύλογων αξιών» στα ακίνητα
- Quest Συμμετοχών: Πρόταση για διανομή μερίσματος 0,22 ευρώ ανά μετοχή
- Intrakat: Χρονιά αποτύπωσης των ντιλ με Ακτωρ και ΔΕΗ το 2024
- Intrakat: Περαιτέρω βελτίωση μεγεθών για το 2024 βλέπει η διοίκηση του Ομίλου
- Alpha Trust: Υπερδιπλασιάστηκαν τα καθαρά κέρδη το 2023, μέρισμα €0,55
- Σαράντης: Μπαίνει στην αγορά της Σ. Αραβίας – Με ρυθμό 32% η ανάπτυξη των εξαγωγών
- ΣΙΔΜΑ Μεταλλουργική: Μείωση του κύκλου εργασιών το 2023
- Revoil: Υποχώρηση μεγεθών κατά το 2023 - Πρόβλεψη για μικρή θετική μεταβολή κατά το 2024
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Revoil: Υποχώρηση μεγεθών κατά το 2023 - Πρόβλεψη για μικρή θετική μεταβολή κατά το 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο