ΙΕΑ-αέριο: Κίνδυνος να απαιτηθεί μείωση κατανάλωσης 30% στην Ευρώπη
Η Ευρώπη θα χρειαστεί να μειώσει την κατανάλωση φυσικού αερίου έως και 30% έως τα μέσα Φεβρουαρίου, εάν σταματήσουν οι ροές από τη Ρωσία, γράφει το Bloomberg.
Εκτεταμένες περικοπές θα ήταν απαραίτητες εάν η Μόσχα αποφασίσει να διακόψει εντελώς τις ροές, σύμφωνα με τον Φατίχ Μπιρόλ, εκτελεστικό διευθυντή του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ). Θα πρέπει οι ηγέτες να προετοιμαστούν γι' αυτό το σενάριο, είπε.
«Ανάλογα και με το χρονοδιάγραμμα, μια πλήρης διακοπή των προμηθειών ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρώπη θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν πριν από τον χειμώνα πολύ κάτω από το μέσο όρο τα επίπεδα των αποθεμάτων, αφήνοντας την ΕΕ σε πολύ ευάλωτη θέση», είπε ο Μπιρόλ. «Με τα σημερινά δεδομένα, δεν θα απέκλεια την πλήρη διακοπή των εξαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη».
Η Ευρώπη προσπαθεί να ενισχύσει τις προμήθειες φυσικού αερίου για να γεμίσει τις αποθήκες της ενόψει χειμώνα. Αυτό όμως μοιάζει πιο δύσκολο, αφού η Μόσχα στις αρχές του μήνα μείωσε τις ροές μέσω του αγωγού Nord Stream προς τη Γερμανία κατά 60%, επικαλούμενη τεχνικά ζητήματα. Η δυνατότητα εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο θα μπορούσε να επιδεινωθεί εάν η Ρωσία τερματίσει εντελώς την παροχή φυσικού αερίου στην περιοχή τις επόμενες εβδομάδες. Οι προβλέψεις της Ένωσης δείχνουν ότι, ενώ τα ποσοστά πλήρωσης αποθηκευτικών χώρων βρίσκονται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για να φτάσουν το 90% έως την 1η Νοεμβρίου, μια διακοπή προμηθειών θα έριχνε αυτό το ποσοστό κάτω από το 75%.
Κάτι τέτοιο θα σήμαινε σημαντικά υψηλότερες τιμές φυσικού αερίου, σύμφωνα με τον Μπιρόλ. Τα ευρωπαϊκά συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου έχουν ήδη υπερτριπλασιαστεί σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία του ICE Endex.
Η Ευρώπη θα πρέπει από τώρα να επικεντρωθεί στη μείωση της χρήσης φυσικού αερίου από τη βιομηχανία και τα νοικοκυριά, προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα αποθηκευτούν όσο το δυνατόν περισσότερες ποσότητες, πρόσθεσε ο Μπιρόλ.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, βρίσκει τρόπους να δώσει κίνητρα στη βιομηχανία για να χρησιμοποιεί λιγότερο αέριο, καταλήγει το Bloomberg. Η χώρα σχεδιάζει να εισαγάγει σύντομα ένα σύστημα ανταμοιβής της εξοικονόμησης καυσίμου από πλευράς βιομηχανικώς καταναλωτών.
Πηγή:euro2day.gr
- Πανέτα – ΕΚΤ: Πλησιάζει η ώρα μείωσης των επιτοκίων
- Τσιπολόνε (ΕΚΤ): Γρήγορα οι μειώσεις επιτοκίων παρά τις αυξήσεις στους μισθούς
- Ευρωζώνη: Πλεόνασμα €39 δισ. στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών τον Ιανουάριο
- ΕΚΤ: Ένα νέο μοντέλο για την κατανόηση του πληθωρισμού
- Βασικές Aνάγκες, Eισοδηματική Kατάσταση και Καταναλωτική Εμπιστοσύνη
- Λέιν (ΕΚΤ): Τον Ιούνιο θα έχουμε καλύτερη εικόνα για τον πληθωρισμό
- Βιλερουά (ΕΚΤ): Πιο πιθανή η μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο