Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Βασίλης Φουρλής (Fourlis Group): Επιμονή στις επενδύσεις παρά τις προκλήσεις των καιρών

Βασίλης Φουρλής (Fourlis Group): Επιμονή στις επενδύσεις παρά τις προκλήσεις των καιρών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βασίλης Φουρλής (Fourlis Group): Επιμονή στις επενδύσεις παρά τις προκλήσεις των καιρών

Χωρίς παρεκκλίσεις, παρά τις νέες προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, θα προχωρήσει το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου FOURLIS με αιχμή την ταχύτατα αναπτυσσόμενη Trade Estates ΑΕΕΑΠ, διαβεβαιώνει ο πρόεδρος του Ομίλου Βασίλης Φουρλής.

«Στόχος μας είναι να προχωρήσουμε στην ολοκλήρωση τριών νέων εξαγορών μέχρι το τέλος του 2022 εκ των οποίων 2 στην περιφέρεια και 1 στην Αττική», επισημαίνει, προσθέτοντας πως «σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, πρόκειται να διευρύνουμε την αξία του χαρτοφυλακίου των ακινήτων μας σε ύψος μισού δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις το 30% να αφορά σε ακίνητα που ιδιοχρησιμοποιούνται για τις εμπορικές και αποθηκευτικές ανάγκες των λιανικών concept του Ομίλου».

Σύμφωνα με τον κ. Φουρλή, μέσα στην επόμενη διετία θα ολοκληρωθούν τα έργα σε Κρήτη, Πάτρα και Σπάτα. «Παράλληλα στόχος είναι να λειτουργήσει μέσα στο 2025 το Retail Park στο Ελληνικό. Το τελευταίο θα περιλαμβάνει μεσαίου μεγέθους κατάστημα IKEA, με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται στα 55-60 εκατ.», επισημαίνει.

«Την τελευταία διετία κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε μια σειρά από προκλήσεις με κυρίαρχη την περίοδο των lockdowns, αλλά και τους περιορισμούς στο σύνολο της αγοράς λόγω πανδημίας. Ακολούθησε η ενεργειακή κρίση και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα με αποκορύφωμα τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις επιπτώσεις του, οι οποίες παραμένουν ορατές και πιθανόν να επιφυλάσσουν και περαιτέρω εκπλήξεις», σημειώνει ο κ. Φουρλής. Και προσθέτει: «Την προηγούμενη χρονιά, ο Ομιλος FOURLIS ανέκτησε μεγάλο μέρος της πτώσης του 2020 με αύξηση τζίρου κατά 70 εκατ. και κερδών κατά 20 εκατ., οι οποίες σε μεγάλο μέρος οφείλονται στην μεγάλη αύξηση του e-commerce. Παράλληλα, ο κλάδος αθλητικών ειδών επέστρεψε στην προ πανδημίας εποχή με τζίρο που ξεπέρασε κατά λίγο και το 2019. Αν και το κόστος της ενέργειας αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 εκατ., σε επίπεδο Ομίλου, από συνήθως 6,5 εκατ., αν δεν αποκλιμακωθεί η κατάσταση, το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι το μακροοικονομικό περιβάλλον, η γεωπολιτική κρίση, αλλά και οι διαστρεβλώσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας».

Φέτος, παρά τις μεγάλες προκλήσεις, ο Όμιλος έχει διατηρήσει τις πωλήσεις του σε υψηλά επίπεδα. «Το α’ εξάμηνο του 2022 κλείνει σε επίπεδα υψηλότερα του 2019 και στις δύο δραστηριότητες», σημειώνει ο κ. Φουρλής, σπεύδοντας ωστόσο να προσθέσει ότι η κερδοφορία του Ομίλου βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα λόγω του κόστους ενέργειας και του κόστους ενός μεγαλύτερου δικτύου καταστημάτων, αποθηκών και ηλεκτρονικών πωλήσεων. «Αντίστοιχα, το β’ εξάμηνο αναμένονται ακόμη καλύτερα αποτελέσματα και παρά το δυσμενές περιβάλλον, το 2022 θα κλείσει με θετικό πρόσημο συγκριτικά με το προηγούμενο έτος», τονίζει.

Ο ίδιος σημειώνει τη δυσκολία που υπάρχει σήμερα στο να γίνουν εκτιμήσεις για την πορεία του πληθωριστικού κύκλου. «Είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε αυτή τη στιγμή την εξέλιξη των σχετικών μεγεθών είτε μιλάμε για τον συνολικό είτε για τον δομικό πληθωρισμό. Προφανώς κρίσιμες παράμετροι είναι τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και η ένταση των υφεσιακών φαινομένων. Και πάντως είναι σημαντικό να αποφύγουμε έναν μακροχρόνιο στασιμοπληθωρισμό», απαντά.

Οι προκλήσεις ωστόσο είναι μεγάλες. «Ο καταναλωτής βρίσκεται εκ νέου αντιμέτωπος με ένα κύμα ανατιμήσεων ακόμη και σε βασικά αγαθά. Εκ των πραγμάτων τόσο η επισκεψιμότητα όσο και η κατανάλωση παρουσιάζουν μείωση, με το φαινόμενο να είναι πιο έντονο στην αγορά της Ελλάδας», επισημαίνει ο κ. Φουρλής. Και προσθέτει: «Στον Oμιλο FOURLIS ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις που αναδύονται και στις αλλαγές του προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή. Συνεχίζουμε την αναδιοργάνωση του δικτύου IKEA, με την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων, τον ανασχεδιασμό υπαρχόντων και επενδύσεις στις online πωλήσεις (logistics & διανομή). Στην Intersport συνεχίζεται η ανακαίνιση του δικτύου με βάση το omnichannel, ο επαναπροσδιορισμός του προϊοντικού μείγματος, οι επενδύσεις στις online πωλήσεις και η ανάπτυξη νέων καταστημάτων με στόχο να προσφέρουμε στον καταναλωτή τόσο κατά τη διάρκεια της κρίσης όσο και όταν βγούμε από αυτήν, υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση».

Τέλος ο κ. Φουρλής χαρακτηρίζει ικανοποιητικές τις έως τώρα δράσεις που έλαβε η Πολιτεία για τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων, κυρίως στο λιανεμπόριο, τόσο κατά τη διάρκεια της πανδημίας όσο και την τρέχουσα περίοδο με την ενέργεια. «Κάθε επιχείρηση, βέβαια, έχει διαφορετικές ανάγκες και ανοχές. Το κόστος της ενέργειας σε συνδυασμό με την κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα πιθανόν να πιέσουν την Πολιτεία για επιπλέον παρεμβάσεις, ανάλογα με το πώς θα εξελιχθούν το επόμενο διάστημα», καταλήγει.

 

Πηγή:newmoney.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text