Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 243 | COCA COLA HBC: Οι αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική θα αντισταθμήσουν μέρος των απωλειών

COCA COLA HBC: Οι αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική θα αντισταθμήσουν μέρος των απωλειών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
COCA COLA HBC: Οι αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική θα αντισταθμήσουν μέρος των απωλειών

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COCA COLA HBC

 

Οι αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική θα αντισταθμήσουν μέρος των απωλειών

 

Όταν μια ελληνική εισηγμένη εταιρία, όπως η Coca Cola HBC, ανήκει σε μια τεράστια πολυεθνική εταιρία, την The Coca Cola Company, οφείλουμε να παρακολουθούμε παράλληλα με την ελληνική εισηγμένη και την εξέλιξη της πολυεθνικής, τόσο σε χρηματοοικονομικό επίπεδο όσο και σε χρηματιστηριακό.

Επίσης, σημαντικό είναι να παρακολουθούμε την στρατηγική της πολυεθνικής, καθώς μπορεί οι δύο αυτές εταιρίες να δραστηριοποιούνται σε διαφορετικές χώρες με διαφορετικές καταναλωτικές συμπεριφορές και επίπεδα διαβίωσης, ωστόσο ακολουθούν παράλληλη στρατηγική και τιμολογιακή πολιτική, η οποία κατευθύνεται από την πολυεθνική εταιρία. Άλλωστε, ας μην παραβλέπουμε ότι, η αμερικανική “The Coca Cola Company”, είναι μέτοχος της Coca Cola - HBC, με ποσοστό 23,2% και συνεπώς, έχει λόγο στην ευρύτερη πολιτική της ελληνικής εισηγμένης.

 

Οι πωλήσεις του β΄τριμήνου της The Coca Cola Company, ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών (αύξηση εσόδων 16% στο β΄εξάμηνο) καθώς ο υψηλός πληθωρισμός και οι υψηλές τιμές, δεν σταμάτησαν την προθυμία των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο να πληρώσουν περισσότερα χρήματα ώστε να απολαύσουν κάθε είδους ποτό από το χαρτοφυλάκιο της εταιρίας.

Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται, στην τιμολογιακή πολιτική, που ακολούθησε η διοίκηση της πολυεθνικής, η οποία αναφέρει ότι οι τιμές των αναψυκτικών αυξήθηκαν κατά 12%, αλλά μόνο το 5% αφορούσε στην αύξηση των τιμών λόγου του αυξημένου κόστους, το υπόλοιπο προήλθε από τις αλλαγές στο μείγμα προϊόντων. Επίσης, ανέφερε ότι θα συνεχίσει την ανατιμολόγηση των προϊόντων ενόψει του αυξημένου πληθωρισμού.

Δείτε το δελτίο τύπου αποτελεσμάτων του α΄εξαμήνου, της The Coca Cola Company, εδώ (ENG).

 

Διαβάζοντας τα παραπάνω, μπορούμε να υποθέσουμε ότι και η ελληνική Coca Cola, θα ακολουθεί -αν όχι ακριβώς τις ίδιες αυξήσεις- παρόμοιες αυξήσεις στα προϊόντα του χαρτοφυλακίου της. Δηλαδή, εκτός του ότι θα “περάσει” στους καταναλωτές τις αυξήσεις λόγω του αυξημένου κόστους, θα προχωρήσει και σε επιπλέον αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων. Η πολιτική αυτή, ενδεχομένως, θα λειτουργήσει αντισταθμιστικά στις απώλειες της Coca Cola, από την αγορά της Ρωσίας, στην οποία όπως έχει αναφέρει η διοίκηση πρόκειται να μειώσει σταδιακά την έκθεση της, στην χώρα.

Αντισταθμιστικά βέβαια, θα λειτουργήσουν και οι επιδόσεις από τις “δυνατές” αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται. Αυτές είναι η Νιγηρία (με 16,6% των συνολικών πωλήσεων 2021), η Ιταλία (10,5%), η Ρουμανία (8,39%) και η Πολωνία (7,5%). Κατά το 2022, εισήλθε στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας η αγορά της Αιγύπτου, η οποία  προσέθεσε 7 ποσοστιαίες μονάδες στην αύξηση των καθαρών εσόδων κατά το α΄τρίμηνο 2022.

Η αγορά της Νιγηρίας και της Αιγύπτου, ενέχουν σημαντικές προοπτικές μακροπρόθεσμα, λόγω πληθυσμού. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, για το 2050, η Νιγηρία θα είναι η 3η σε πληθυσμό χώρα παγκοσμίως και η Αίγυπτος η 11η.

 

Θα αναμένουμε τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου 2022, που θα δημοσιευθούν την 11/8/2022, για να διεξάγουμε περισσότερα συμπεράσματα σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική, που ακολούθησε η Coca Cola HBC, στο β΄τρίμηνο του 2022.

Σε γενικές γραμμές, μέχρι σήμερα, παρά τη “νεφελώδη” κατάσταση που έχει υπάρξει σχετικά με τη δραστηριότητα της ελληνικής πολυεθνικής στη Ρωσία, δεν έχουν υπάρξει σημεία για ουσιώδη και μεγάλη βλάβη της, λόγω των εξελίξεων μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Το ίδιο, έστω και “δειλά”, δείχνει και η πορεία της μετοχής στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, στοιχείο που κάνει ενδιαφέρουσα τη μετοχή της. Αυτό μας οδηγεί στην άρση των επιφυλάξεων που είχαμε εκφράσει τόσο τον Ιανουάριο, όσο και μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία. Εν τούτοις, η κατάσταση εξακολουθεί να χρήζει προσοχής και παρακολούθησης.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή σημειώνει πτώση από την αρχή του έτους μέχρι την 29/7/2022, 21,2%. Την 30/6/2022, βρισκόταν σε 35 Αμοιβαία Κεφάλαια έναντι 38 την 31/12/2021. Η μετοχή της αμερικανικής The Coca Cola Company, για το ίδιο διάστημα σημειώνει άνοδο 8,2%, παρά την πτώση των αμερικανικών χρηματιστηριακών δεικτών.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 243 (Αύγουστος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 243, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text