Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 243 | Κύριες εξελίξεις στην Ελληνική Οικονομία - Ιούλιος 2022

Κύριες εξελίξεις στην Ελληνική Οικονομία - Ιούλιος 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

 

Η επενδυτική τράπεζα JP Morgan δεν θεωρεί πιθανό το σενάριο των πρόωρων εκλογών φέτος, καθώς προβλέπει ότι η ελληνική πολιτική δεν θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο το 2022.Αναφορικά με τις αξιολογήσεις από τους οίκους αξιολόγησης, η JPM εκτιμά ότι θα παραμείνουν σταθερές με τους κινδύνους να κλίνουν προς αρνητικές ενέργειες, ιδίως δεδομένης της επιδείνωσης της ρευστότητας, εδώ.

 

••••

 

Σε έκθεσή του ο οίκος αξιολόγησης Moody’s, υπογραμμίζει ότι Ελλάδα και Ρουμανία είναι οι δύο χώρες, διαθέτουν αδύναμες πολιτικές για την καταπολέμηση ενός στασιμο πληθωριστικού κύκλου. Αν και δεν είναι το βασικό σενάριο της Moody’s, ωστόσο η πλήρης διακοπή των προμηθειών φυσικού αερίου από τη Ρωσία πιθανότατα θα εντείνει αυτές τις πιέσεις πρόκλησης ενός πληθωριστικού περιβάλλοντος, εδώ.

 

••••

 

 

To πρώτο τρίμηνο του 2023 θα κριθεί το στοίχημα της ενεργειακής επάρκειας της χώρας χωρίς ρωσικό φυσικό αέριο. Το διάστημα από την 1η Ιανουαρίου έως και τις 31 Μαρτίου 2023 θα είναι το πλέον κρίσιμο στην περίπτωση πλήρους διακοπής του ρωσικού αερίου και αποτελεί το βασικό σενάριο εργασίας της ΡΑΕ, ως το πλέον δυσμενές για την τροφοδοσία των καταναλωτών, στο Σχέδιο Προληπτικής Δράσης (εδώ). Ακόμη και με τις διεθνείς διασυνδέσεις σε πλήρη διαθεσιμότητα και όλες τις διαθέσιμες μονάδες λιγνίτη σε λειτουργία, όπως επίσης και τις πέντε φυσικού αερίου που μπορούν να λειτουργήσουν με ντίζελ, με ή και χωρίς τη λειτουργία της νέας μονάδας Πτολεμαΐδα 5, οι επιπτώσεις στο ηλεκτρικό σύστημα της χώρας θα είναι, σύμφωνα με τη ΡΑΕ, “από μεγάλες έως καταστροφικές”, εδώ.

 

••••

 

Από τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την επιβατική κίνηση των αεροδρομίων, το εξάμηνο Ιανουαρίου/Ιουνίου του 2022, προκύπτει ότι ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών ανήλθε στα 22.407.879, παρουσιάζοντας άνοδο 269,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Όσον αφορά τις πτήσεις στα αεροδρόμια της χώρας, αυτές ανήλθαν στις 207.289, από τις οποίες 90.564 ήταν εσωτερικού και 116.725 εξωτερικού, καταγράφοντας άνοδο 95,7%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 105.930 πτήσεις, (εδώ)

 

••••

 

 

Το σχέδιο τον Βρυξελλών περί μεγάλης και υποχρεωτικής μείωσης κατανάλωσης αερίου από τη βιομηχανία, αιφνιδίασε τους παράγοντες του τομέα της βιομηχανίας, οι οποίοι εκτιμούν ότι η ελληνική οικονομία, δεν είναι προετοιμασμένη να διαχειριστεί μια τέτοια κατάσταση. Ο κ. Δημ. Μαθιός, πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αθηνών Πειραιώς (ΣΒΑΠ), σημειώνει χαρακτηριστικά ότι αν ο περιορισμός μεταφερθεί στην παραγωγή “τότε θα διαλυθεί όλη η βιομηχανία”, (εδώ).

 

••••

 

Ανάπτυξη πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ και της ευρωζώνης, αλλά υψηλό πληθωρισμό “βλέπει” για την Ελλάδα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις θερινές ενδιάμεσες οικονομικές προβλέψεις (εδώ). Επιβεβαιώνονται οι αναμενόμενες σταθερές προοπτικές για τον τουρισμό το 2022 και οι προβλέψεις για πλήρη επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα έως το 2023. Συνολικά, το πραγματικό ΑΕΠ προβλέπεται να αυξηθεί κατά 4,0% το 2022 και να επιβραδυνθεί σε 2,4% το 2023. Για τον πληθωρισμό προβλέπεται ότι θα φτάσει στο 8,9% το 2022 και στο 3,5% το 2023, εδώ.

Σημειώνουμε ότι το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) 2023-2026, το οποίο πρόκειται να κατατεθεί στις Βρυξέλλες μέσα στον Σεπτέμβριο, προβλέπει μέση ανάπτυξη κατά την διετία 2022 - 2023, με πολύ υψηλό πληθωρισμό, εδώ.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 243 (Αύγουστος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 243, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text