Η στρατηγικής σημασίας συμφωνία του Ομίλου Προκοπίου με τους Άραβες
Στρατηγικής σημασίας θεωρούν οι Σαουδάραβες τη ναυτιλιακή συμφωνία που υπέγραψαν με τον ναυτιλιακό όμιλο του Γιώργου Προκοπίου.
Ειδικότερα, ο κρατικός ναυτιλιακός βραχίονας της Σαουδικής Αραβίας, Bahri, υπέγραψε δύο μνημόνια συνεργασίας με δύο από τις εταιρείες του ομίλου του κ. Προκοπίου, την Dynacom, που διαχειρίζεται δεξαμενόπλοια, και τη Seatraders, που διαχειρίζεται bulk carriers.
Οι δύο συμφωνίες, που υπεγράφησαν στο πλαίσιο του Ελληνο-Σαουδαραβικού Forum στην Αθήνα, αποσκοπούν στη διευκόλυνση της εμπορικής συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, αξιοποιώντας αποτελεσματικά τις υπηρεσίες και τους στόλους των εταιρειών. Επισημαίνεται ότι ο Έλληνας εφοπλιστής διαθέτει έναν όμιλο που διαχειρίζεται ένα μικτό στόλο από 126 πλοία, ενώ από την πλευρά της η Bahri διαθέτει συνολικά 93 πλοία.
Η Bahri, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, υπέγραψε δύο Μνημόνια Συνεργασίας (MoUs) με τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες Dynacom και SeaTraders.
Το πρώτο μνημόνιο υπογράφηκε μεταξύ της Bahri και της Dynacom, ενώ το δεύτερο υπογράφηκε μεταξύ του επιχειρηματικού τμήματος της Bahri, της Bahri Dry Bulk, και της Sea Traders. Και οι δύο συμφωνίες ισχύουν για περίοδο ενός έτους. Οι όροι των Μνημονίων θα βοηθήσουν τις υπάρχουσες δυνατότητες των εταιρειών, θα δημιουργήσουν διαύλους για την απρόσκοπτη μεταφορά τεχνογνωσίας και υπηρεσιών, ενώ τα οφέλη θα έχουν θετικό αντίκτυπο στις οικονομίες των δύο χωρών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Bahri, Ahmed Ali Alsubaie, αναφερόμενος στις συμφωνίες σημείωσε: «Με την υπογραφή αυτών των δύο συμφωνιών, η Bahri έκανε ένα ακόμη σημαντικό άλμα προς τη βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας του στόλου της και την περαιτέρω επέκταση του οργανισμού τόσο σε περιφερειακό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η Dynacom και η SeaTraders έχουν αναπτύξει εντυπωσιακά χαρτοφυλάκια υπηρεσιών και είμαστε ενθουσιασμένοι που χτίζουμε μια μόνιμη σχέση που ενσωματώνει την καινοτομία και ενισχύει τις διμερείς σχέσεις της χώρας μας».
Από την πλευρά του, ο Μohammed Bin Battal, πρόεδρος της Bahri Dry Bulk, δήλωσε: «Είμαστε περήφανοι για τη συνεργασία μας, με τη Sea Traders, ενώ επιδίωξή μας είναι να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην αγορά και να αναπτυχθούμε παράλληλα με άλλους leaders της αγοράς χύδην ξηρού φορτίου. Αυτή η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα για μια αξιοσημείωτη συνεργασία μεταξύ του σαουδαραβικού και του ελληνικού ιδιωτικού τομέα. Αποδεικνύει τη δέσμευσή μας να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών στους πελάτες μας».
Οι επενδύσεις
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος ελέγχει τις εταιρείες Dynacom Tankers Management Ltd, Sea Traders S.A. και Dynagas, πρόσφατα έστρεψε τα φώτα της γερμανικής δημοσιότητας επάνω του, με τη ναύλωση στη γερμανική κυβέρνηση δύο Πλωτών Μονάδων Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU) LNG, στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνει η γερμανική κυβέρνηση να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο. Τα δύο πλοία είναι τα LNG carrier-FSRU «Transgas Power» και «Transgas Force».
Ο κ. Προκοπίου, ο οποίος βρίσκεται κάθε χρόνο στη λίστα με τις 100 ισχυρότερες προσωπικότητες της παγκόσμιας ναυτιλίας που εκδίδουν οι Lloyd's List, έχει αγοράσει και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι διαδικασίες ολοκλήρωσης των διαδικασιών θα τρέξουν από το φθινόπωρο.
Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος στο πλαίσιο ομιλίας του στο 8o Capital Link Maritime Leaders Summit, το οποίο διοργανώθηκε τη Δευτέρα 6 Ιουνίου, συμμετείχε στον διαγωνισμό και επένδυσε στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για «πατριωτικούς λόγους», τονίζοντας ότι απογοητεύτηκε βλέποντας την τεράστια αυτή εγκατάσταση να φθίνει και να μην αξιοποιείται όπως θα της άρμοζε.
Ο κ. Προκοπίου επισήμανε ότι πρότερα στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εργάζονταν πολλοί καταξιωμένοι τεχνικοί και συμπλήρωσε ότι η αναβίωση των ναυπηγείων αποτελεί σημαντική πρόκληση. «Επένδυσα διότι μου αρέσουν οι προκλήσεις και πιστεύω στις δυνατότητες των Ελλήνων οι οποίοι εργάζονται σκληρά. Όνειρό μου η Ελλάδα να είναι ανεξάρτητη σε ό,τι αφορά τις ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Προκοπίου.
Αντώνης Τσιμπλάκης
Πηγή:naftemporiki.gr
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023 - Προβλέψεων χρήσης 2024
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο