Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 244 | Παπουτσάνης: Η εξαγορά της “Αρκάδι” δημιουργεί εξαιρετικές μακροχρόνιες προοπτικές

Παπουτσάνης: Η εξαγορά της “Αρκάδι” δημιουργεί εξαιρετικές μακροχρόνιες προοπτικές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Παπουτσάνης: Η εξαγορά της “Αρκάδι” δημιουργεί εξαιρετικές μακροχρόνιες προοπτικές

Το 1989, ο Δημήτριος Παπουτσάνης, πούλησε τις μετοχές της εταιρίας στον Όμιλο Δαυίδ - Λεβέντη. Η εταιρία είχε επιβιώσει από μία προβληματική δεκαετία, τα περισσότερα χρόνια της οποίας ήταν ζημιογόνα. Η νέα διοίκηση, άλλαξε τη φυσιογνωμία και τον προσανατολισμό της εταιρίας. Την ενέπλεξε στον τομέα των τροφίμων και των γαλακτοκομικών προϊόντων, ενώ αργότερα εξαγόρασε τα πατατάκια Τσακίρης, καθώς και μέρος του μετοχικού κεφαλαίου της Κατσέλης. Κανένα επιχειρηματικό σχέδιο δεν ευδοκίμησε και, επί σειρά ετών, η εταιρία πνιγόταν στις ζημιές. Η διοίκηση έκανε μεγαλεπίβολα σχέδια και έδινε υποσχέσεις. Όμως, καμία πρόοδος. Βέβαια, πίσω από την εταιρία υπήρχε ένα πλούσιος μέτοχος, ο οποίος, τα χρόνια εκείνα, πειραματίστηκε με πολλά ακόμη επιχειρηματικά σχήματα: Την Παπουτσάνης, την Κατσέλης, την Αλλατίνη, την Μουριάδης (τομέα ένδυσης και υπόδησης), την Ιντεάλ (πυρίμαχα και εμπόριο υπολογιστών) και πολλές άλλες, μη εισηγμένες. Καμία εταιρία δεν πρόκοψε. Όλες έχασαν λεφτά και κατέστρεψαν τους μετόχους τους.

 

Μια χρονιά, το 1997 ή το 1998, βρέθηκε στη Γενική Συνέλευση -στο κτήριο της Κάτω Κηφισιάς που καταστράφηκε από το σεισμό του 1999- και ο παλαιός ιδιοκτήτης, Δημήτριος Παπουτσάνης, σε μεγάλη ηλικία τότε. Κάποια στιγμή πήρε το λόγο και απευθυνόμενος προς τη διοίκηση, είπε: “Πώς κάνατε την εταιρία έτσι; Την κάνατε αγνώριστη. Δε μπορέσατε ποτέ να καταλάβετε ότι για τον πολύ το κόσμο, για τους καταναλωτές, το όνομα “Παπουτσάνης” σημαίνει ένα και μόνο πράγμα: Σαπούνι! Και αυτό είναι κάτι που έπρεπε να εκμεταλλευτείτε!”

 

Αυτό που, επί σχεδόν δύο δεκαετίες, δεν κατάλαβαν οι περισπούδαστες και ακριβοπληρωμένες διοικήσεις του Ομίλου Δαυίδ - Λεβέντη, το κατάλαβαν οι κ.κ. Μενέλαος Τασόπουλος και Γιώργος Γκάτζαρος και η ομάδα τους, που ανέλαβαν την εταιρία και τη διοίκηση από το 2010.

 

Η εξέλιξη της εταιρίας όλη αυτή την περίοδο ήταν εκπληκτική. Το “γύρισμα” στην κερδοφορία και στη μεγέθυνση, συνιστούν μία από τις πιο εντυπωσιακές επιχειρηματικές ιστορίες της τελευταίας δεκαετίας. Κατά το 2021, η Παπουτσάνης, κατέγραψε € 54,8 εκατομμύρια, σε πωλήσεις και € 4,9 εκατομμύρια σε κέρδη. Η πρόβλεψή μας για το 2022, αναφέρει πωλήσεις € 71,2 εκατομμύρια και κέρδη € 6,5 εκατομμύρια, ενώ, με βάση τη στρατηγική ανάπτυξης που εφαρμόζει η εταιρία, εκτιμούμε ότι τα μεγέθη θα αυξάνονται για σειρά ετών.

 

Σήμερα, η εταιρία ανακοίνωσε την εξαγορά της εταιρίας “Γ. ΜΑΛΙΚΟΥΤΗΣ ΕΒΣ ΑΕ”, η οποία φέρει το διακριτικό τίτλο “Αρκάδι”. Πρόκειται για μια μικρού μεγέθους, πλην όμως, εξαιρετικά ενδιαφέρουσας εταιρίας (δείτε εδώ). Τα μεγέθη της εταιρίας, είναι σχετικά μικρά και δεν πρόκειται να κάνουν τη διαφορά για την Παπουτσάνης: Πωλήσεις € 2,5 εκατομμύρια κατά το 2020 (έναντι € 1,77 εκατομμυρίων κατά το 2019), καθαρά κέρδη € 98,2 χιλιάδες και καθαρός δανεισμός € 391 χιλιάδες. Παράλληλα, η εταιρία διαθέτει πάγια (ακίνητα) αξίας άνω των δύο εκατομμυρίων. Δείτε την έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου, για το 2020, εδώ.

 

Και βέβαια, η εταιρία δεν εξαγοράστηκε για τα μεγέθη της. Εξαγοράστηκε, επειδή μπορεί να ανοίξει, για την Παπουτσάνης, μία μεγάλη νέα κατεύθυνση και νέες αγορές δραστηριοποίησης: απορρυπαντικά, μαλακτικά και καλλυντικά (καθαριστικά προϊόντα για τα μαλλιά, το πρόσωπο και το σώμα). Το μέγεθος της αγοράς αυτής είναι τεράστιο. Η Παπουτσάνης, τόσο μέσω του σήματος “Αρκάδι”, όσο και (πιθανότατα αργότερα) και μέσω του δικού της σήματος, αν ακολουθήσει τη συνετή πολιτική που ακολουθήθηκε για την ανάκαμψη και τη μεγέθυνσή της, εισέρχεται σε νέους τομείς που θα της επιτρέψουν να διατηρήσει τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και θα την οδηγήσει στον μετασχηματισμό της σε μία μεγάλου μεγέθους εταιρία, με πωλήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Κατά την άποψή μας, είναι ζήτημα μερικών ετών. Θα πρέπει πάντα να έχουμε υπόψη μας το δυνατό στοιχείο της εταιρίας: το όνομά της -το οποίο στα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί- σημαίνει “σαπούνι”. Και αυτό, με τον κατάλληλο χειρισμό, μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες επιτυχίες.

 

Είναι λυπηρό, το γεγονός ότι, σήμερα, ημέρα εξαγγελίας της μεγάλης αυτής εξέλιξης για την Παπουτσάνης, η μετοχή της σημείωσε υποχώρηση κατά 1,63%, κλείνοντας στα € 2,42. Με βάση την τιμή αυτή, η κεφαλαιοποίησή της φτάνει στα € 65,57 εκατομμύρια και η σχέση Ρ/Ε, με βάση τα κέρδη που προβλέπουμε, υπολογίζεται σε 10,0.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 244 (Σεπτέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 244, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text