Apple: Ανάμεσα στις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες, πριν ακόμη ανακοινώσει την είσοδό της στον κλάδο!
Apple: Ανάμεσα στις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες, πριν ακόμη ανακοινώσει την είσοδό της στον κλάδο!
Στην ετήσια έρευνα της εταιρίας ειδικών μελετών Strategic Vision (η οποία θεωρείται ως ιδιαίτερα έγκυρη), στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 200.000 νέοι αγοραστές αυτοκινήτων, για πρώτη φορά, ανάμεσα στους κατασκευαστές οχημάτων, προστέθηκε και η εταιρία Apple. Από τα ευρήματα της έρευνας, δύο ξεχωρίζουν και εντυπωσιάζουν: Το 26% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι “σίγουρα θα σκεφτόταν” να αγοράσει ένα αυτοκίνητο της Apple. Πάνω από την Apple, βρέθηκαν μόνον η Toyota και τη Honda. Και το 24%, όταν ρωτήθηκε για την εντύπωση του για την ποιότητα της μάρκας Apple, επέλεξε την απάντηση “τη λατρεύω” (I love it), ξεπερνώντας όλους τους άλλους κατασκευαστές, με μεγάλη διαφορά. (εδώ)
Το ενδιαφέρον όμως είναι ότι, η Apple, παρά το ότι, κατά καιρούς έχει αναφέρει ότι πραγματοποιεί έρευνες στον τομέα του αυτοκινήτου, δεν έχει ακόμη εκδηλώσει την πρόθεσή της να κατασκευάσει και να εμπορευτεί αυτοκίνητα!
Η έρευνα, δείχνει το επίπεδο της εμπιστοσύνης (και του θαυμασμού) που απολαμβάνει η Apple στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, ένα στοιχείο που θα μπορούσε να την οδηγήσει σε μία εντυπωσιακή αρχική επιτυχία εάν και όταν, αποφασίσει να δραστηριοποιηθεί στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Από την πλευρά της, η Apple, αρνείται να διευκρινήσει εάν όντως προτίθεται να κατασκευάσει αυτοκίνητα και επικρατεί απόλυτη “σιωπή” και μυστικότητα, γύρω από το ζήτημα αυτό. Σε περσινή συνέντευξή του στους New York Times, ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, ήταν ασαφής: “Θα δούμε τί θα κάνει η Apple”, είχε αναφέρει και συμπλήρωσε, “ερευνούμε πάρα πολλά ζητήματα. Πολλά από αυτά, δε βλέπουν ποτέ το φως της δημοσιότητας” (ακούστε, εδώ).
Από την άλλη πλευρά όμως, από έρευνες αναλυτών (εδώ), προκύπτει ότι, η εταιρία όντως εργάζεται -με μυστικότητα- ήδη από το 2014 για την κατασκευή ενός πλήρως αυτόνομου (θα μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς οδηγό) αυτοκινήτου και στοχεύει να είναι σε θέση να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή, μέχρι το 2025, ή το αργότερο μέχρι το 2028. Σημειώνεται βέβαια ότι, προς το παρόν, στις ΗΠΑ, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό και ενδεχομένως, αυτός είναι ένας από τους λόγους της καθυστέρησης για την ανακοίνωση των προθέσεων της εταιρίας.
Παράλληλα, αναφέρεται ότι, η εταιρία Foxconn (εδώ), η οποία συνεργάζεται με την Apple στην κατασκευή των iPhone, αγόρασε πρόσφατα από την General Motors, ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων, στην πολιτεία του Ohio, το οποίο θα μπορούσε να κατασκευάζει περίπου 400.000 αυτοκίνητα ανά έτος.
Το εξαιρετικό όνομα της Apple, το οποίο βέβαια βασίζεται στα εξαιρετικά προϊόντα της και στην όλη παρουσία της στην αγορά, επί δεκαετίες, έχει δημιουργήσει “στρατιές” πιστών καταναλωτών, σε όλο το κόσμο. Παρά το ότι, ακόμη, δεν έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικό, επισήμως, η αγορά εκτιμά ότι, καθώς η τεχνολογία συσχετίζεται όλο και περισσότερο με το αυτοκίνητο, η Apple, θα εισέλθει τελικά στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όταν θα το πραγματοποιήσει, η εταιρία θα έχει την ευκαιρία να “εκτοξευθεί” σε υψηλές θέσεις στην κατάταξη των κατασκευαστών, ενώ θα μπορέσει να κινηθεί στην κερδοφορία, ευκολότερα και ταχύτερα, απ’ ότι είχε κινηθεί η Tesla. Το εάν θα διατηρηθεί σε υψηλές θέσεις, θα εξαρτηθεί από την ποιότητα των προϊόντων της, τομέας στον οποίο όμως, έχει τεράστια πείρα και μεγάλη παράδοση.
Η είσοδος της Apple στην αγορά του αυτοκινήτου, θα θέσει τη μετοχή της σε μία νέα χρηματιστηριακή πορεία, πιθανότατα έντονα ανοδική.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για το ζήτημα της κατασκευής αυτοκινήτων από την Apple, εδώ. Δείτε χρηματιστηριακά στοιχεία για τη μετοχή της Apple, εδώ.
Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 244 (Σεπτέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 244, εδώ.
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Συγκεντρωτικός πίνακας αποτελεσμάτων χρήσης 2023
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Κίνα: Αύξηση κατέγραψαν οι τιμές των περισσότερων κεφαλαιακών αγαθών στα τέλη Ιανουαρίου
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο