Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 245 | AUTOHELLAS: Στρατηγικές κινήσεις που αλλάξουν το επίπεδο μεγεθών του Ομίλου

AUTOHELLAS: Στρατηγικές κινήσεις που αλλάξουν το επίπεδο μεγεθών του Ομίλου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
AUTOHELLAS: Στρατηγικές κινήσεις που αλλάξουν το επίπεδο μεγεθών του Ομίλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTOHELLAS

Στρατηγικές κινήσεις που αλλάξουν το επίπεδο μεγεθών του Ομίλου

Η τουριστική ανάκαμψη της χώρας σε συνδυασμό με την επίτευξη  τιμών ενοικίασης σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το παρελθόν, πρόκειται να ενισχύσουν τις επιδόσεις του Ομίλου Autohellas κατά το β΄εξάμηνο του 2022 -και κατ΄επέκταση όλου του έτους- καλύπτοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στην εφοδιαστική αλυσίδα αυτοκινήτων και ανταλλακτικών.

Όπως εξηγεί η διοίκηση, στις προοπτικές για τους επιμέρους κλάδους, αναμένεται να συνεχιστεί η μειωμένη παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων και σε συνδυασμό με τις υψηλές πληθωριστικές πιέσεις είναι πιθανό να υπάρξει μείωση της ζήτησης, στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων/ανταλλακτικών και υπηρεσιών, που είναι και η μεγαλύτερη πηγή εσόδων για την εταιρία (το 62,3% του κύκλου εργασιών στο α΄εξάμηνο 2022).

Ωστόσο, η Autohellas, αντιμετωπίζει αυτόν τον κίνδυνο μέσα από τα ικανοποιητικά μερίδια αγοράς που διαμορφώνουν οι μάρκες αυτοκινήτων λιανικής πώλησης, από την διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου και την στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και τέλος από την αποτελεσματική διαχείριση του λειτουργικού κόστους.

Όσον αφορά τις προοπτικές για την βραχυχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα, το δεύτερο εξάμηνο αναμένεται να κινηθεί θετικά, εξαιτίας των τουριστικών αφίξεων. Ωστόσο ένας παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά είναι η διάρκεια της σεζόν και κατά πόσο θα επηρεαστεί από την διαφαινόμενη ύφεση και την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Στην μακροχρόνια μίσθωση στην Ελλάδα, αναμένεται βελτίωση των αφίξεων νέων αυτοκινήτων και μια σχετική ομαλοποίηση. Σημειώνεται ότι υπάρχει σημαντικός αριθμός εκκρεμών παραγγελιών που αναμένεται να εξυπηρετηθούν όσο θα εξομαλύνεται το πρόβλημα της προσφοράς.

Όπως έχουμε επισημάνει και στο παρελθόν, η διοίκηση στρατηγικά τα τελευταία χρόνια μεταφέρει την προσοχή της στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων, ανταλλακτικών και υπηρεσιών. Εξετάζοντας την διάρθρωση των πωλήσεων -σε επίπεδο εξαμήνου- βλέπουμε ότι ο τομέας της εμπορίας, αυξάνει σταδιακά την συμμετοχή του στο σύνολο του Ομίλου, από 38,2% που ήταν στο α’ εξάμηνο του 2016 σε 62,3% που έχει φτάσει να είναι σήμερα.

Παράλληλα, βλέπουμε πως ο τομέας βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, αποτελεί κατά μέσο όρο στα τελευταία τρία πρώτα εξάμηνα το 30% των πωλήσεων και η αντίστοιχη αγορά του εξωτερικού αποτελεί κατά μέσο όρο -στο ίδιο διάστημα- το 9,5% του κύκλου εργασιών.

Όσον αφορά το καθαρό περιθώριο κέρδους της κάθε κατηγορίας, στο φετινό εξάμηνο υπήρξε αρκετά μεγάλη αύξηση στα περιθώρια σε σχέση με τα προηγούμενα εξάμηνα, λόγω της αύξησης του κύκλου εργασιών. Δείτε αναλυτικά τον πίνακα διάρθρωσης των πωλήσεων, εδώ. Σε γενικότερο πλαίσιο ωστόσο, η διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της εταιρίας, οδηγεί κάθε φορά σε υψηλότερο επίπεδο πωλήσεων, κερδοφορίας και καθαρού περιθωρίου κέρδους.

Πρόσφατα, η εταιρία ανακοίνωσε την απόκτηση του 85,6% του μετοχικού κεφαλαίου της Πορτογαλικής εταιρείας HR Aluguer de Automóveis S.A. (HR Automóveis), η οποία αποτελεί τον δικαιοδόχο (franchisee) της Hertz International στην Πορτογαλία, έναντι τιμήματος € 31,5 εκατομμυρίων. Εφόσον επιτευχθούν συγκεκριμένοι στόχοι κερδοφορίας της HR Automóveis ανά έτος μεταξύ του 2022-2024, είναι πιθανό το τίμημα να αυξηθεί κατά € 7,5 εκατ.  φτάνοντας έως τα € 39 εκατομμύρια. Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της λήψης των απαραίτητων εγκρίσεων και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές Οκτώβρη.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο (εδώ), η HR Automóveis σημειώνει ετήσια έσοδα € 70 εκατομμυρίων.

Το εντυπωσιακό στοιχείο για την εταιρία είναι η αναμόρφωσή της κατά την τελευταία 5ετία. Όπως φαίνεται και από τον πίνακα διάρθρωσης των πωλήσεων (εδώ), το α’ εξάμηνο του 2017, η εμπορία αυτοκινήτων, αποτελούσε το 38,2% (τότε, οι μισθώσεις στο εσωτερικό αποτελούσαν το 46,4% των συνολικών πωλήσεων). Κατά το α’ εξάμηνο του 2022, η εμπορία αυτοκινήτων έχει εκτοξευθεί στο 62,3%, οι μισθώσεις έχουν μειωθεί στο 29,2% -αλλά όμως έχουν αυξηθεί από € 70 εκατομμύρια, σε 103 εκατομμύρια.

Από το επόμενο έτος, με την πρόσθεση των μισθώσεων αυτοκινήτων στην Πορτογαλία, οι πωλήσεις του εξωτερικού θα αυξηθούν, ενώ θα μειωθούν (ως ποσοστό του συνόλου) οι άλλοι δύο τομείς, οι οποίοι όμως θα αυξηθούν σε ποσά.

Δηλαδή, παρατηρούμε στον Όμιλο, μια πολλαπλή ανάπτυξη στους τομείς και στα μεγέθη του, έτσι ώστε, αυξάνεται το συνολικό του μέγεθος, ενώ, η διατήρηση υψηλού ποσοστού στις πωλήσεις αυτοκινήτων, αποτελεί και μία “προφύλαξη” του Ομίλου, από τις διακυμάνσεις που ενδέχεται να υπάρξουν (και σε κάποιες χρονιές θα υπάρξουν) στον τομέα του τουρισμού.

Διαβάστε παλαιότερο άρθρο για τις στρατηγικές κινήσεις, που έκανε ο Όμιλος, εδώ.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή φαίνεται να μην αντανακλά τις θετικές ειδήσεις καθώς βρίσκεται επί μακρό διάστημα, γύρω από το εύρος € 9 με € 10. Από την αρχή του έτους η μετοχή σημειώνει άνοδο 6,9% και την 30/6/2022 βρισκόταν σε 34 χαρτοφυλάκια από 29 την 31/12/2022. Εκτιμούμε ότι η πορεία της μετοχής στα επόμενα χρόνια, θα είναι σημαντικά καλύτερη από την πορεία της αγοράς.

Σημειώνεται ότι η εταιρία διένειμε μέρισμα € 0,46 ανά μετοχή (χρήσης 2021) και σκοπεύει να προτείνει στην Γενική Συνέλευση της 14/10/2022, επιστροφή κεφαλαίου ύψους € 1 ανά μετοχή. Στο άκουσμα της είδησης, η μετοχή κατέγραψε αύξηση 4,16% (22/9/2022). Εκτιμούμε ότι, όπως συνήθως συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις, το ποσό της επιστροφής, θα “απορροφηθεί” από την αγορά, σε σύντομο χρονικό διάστημα και η τιμή της μετοχής θα επιστρέψει στα συνήθη επίπεδά της.

 

Δείτε τον πίνακα με την εξέλιξη της τιμής της μετοχής και την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, από την είσοδο της εταιρίας στο Χρηματιστήριο (έτος 2000). Ο πίνακας αυτός μας βοηθά να δούμε τη διαχρονική πορεία της εταιρίας και την εξέλιξη της κεφαλαιοποίησης σε σχέση με την πορεία της χρηματιστηριακής αγοράς. Στο εξής, παρόμοιους πίνακες θα χρησιμοποιούμε και στην εξέταση και άλλων μετοχών και εταιριών.


AutoHellas - Ιστορικά στοιχεία μετοχής

Έτη Αριθμός Μετοχών Ονομ. Αξία Τιμή μετοχής Κεφαλαιοποίηση
(εκατ. €)
Μεταβ. (%) Γενικός Δείκτης ΧΑ Μεταβ. (%)

2022 48.624.764 0,08 10,02 487,2 10,8% 817,61 -8,5%

2021 48.624.764 0,08 9,04 439,6 47,7% 893,34 10,4%

2020 48.855.000 0,80 6,12 299,0 -16,4% 808,99 -11,7%

2019 48.855.000 0,80 7,32 357,6 -67,6% 916,67 49,5%

2018 12.213.750 0,32 22,60 276,0 -3,4% 613,30 -23,6%

2017 12.213.750 0,32 23,40 285,8 96,6% 802,37 24,7%

2016 12.213.750 0,32 11,90 145,3 13,9% 643,64 1,9%

2015 12.157.500 0,32 10,45 127,0 12,6% 631,35 -22,6%

2014 12.120.000 0,32 9,28 112,5 21,0% 816,15 -29,8%

2013 12.120.000 0,32 7,67 93,0 326,1% 1.162,68 28,1%

2012 36.360.000 0,32 1,80 65,4 55,2% 907,90 34,8%

2011 36.360.000 0,32 1,16 42,2 -25,6% 673,71 -52,4%

2010 36.360.000 0,32 1,56 56,7 -22,0% 1.413,94 -35,6%

2009 36.360.000 0,32 2,00 72,7 63,9% 2.196,16 22,9%

2008 36.360.000 0,32 1,22 44,4 -77,0% 1.786,51 -65,5%

2007 36.120.000 0,32 5,30 191,4 4,3% 5.178,83 17,9%

2006 36.120.000 0,32 5,08 183,5 34,4% 4.394,13 19,9%

2005 36.000.000 0,32 3,78 136,1 7,4% 3.663,90 31,5%

2004 36.000.000 0,32 3,52 126,7 -50,4% 2.786,18 23,1%

2003 18.000.000 0,63 7,10 127,8 47,9% 2.263,58 29,5%

2002 18.000.000 0,63 4,80 86,4 -27,3% 1.748,42 -32,5%

2001 18.000.000 0,59 6,60 118,8 -29,7% 2.591,56 -23,5%

2000 18.000.000 0,59 9,39 169,0
3.388,86

2000 18.000.000 200,00 3.200,00 57.600,0
3.388,86 -38,8%

Σημειώσεις: 1) Η εταιρία εισήχθει στο Χρηματιστήριο Αθηνών, το 1999. 2) Το έτος 2000 αναφέρεται δύο φορές, την μια σε δραχμές και την άλλη σε ευρώ. 3) Για το 2022, η τιμή της ΟΤΟΕΛ και του ΓΔ αναφέρονται στην 22/9/2022

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου, θα διατηρήσουμε τις προβλέψεις για τις πωλήσεις στα € 755 εκατομμύρια και τα κέρδη στα € 68 εκατομμύρια.

Δείτε τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ . Δείτε το οικονομικό δελτίο α’ εξαμήνου, εδώ.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 245 (Οκτώβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 245, εδώ.

 

 

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text