Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Το επενδυτικό δίπολο του Σκλαβενίτη και η πρόκληση του 2022

Το επενδυτικό δίπολο του Σκλαβενίτη και η πρόκληση του 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Το επενδυτικό δίπολο του Σκλαβενίτη και η πρόκληση του 2022

Με διπλό προσανατολισμό κινείται το τελευταίο χρονικό διάστημα ο Σκλαβενίτης ως προς την ανάπτυξη του δικτύου του στην Ελλάδα (διατηρεί δραστηριότητα και στην Κύπρο). Διότι φενός συνεχίζει να αναπτύσσεται οργανικά καθότι μεγαλώνει τον αριθμό των καταστημάτων του με την δημιουργία νέων, αφετέρου όμως όπου συναντά κατάλληλη ευκαιρία πραγματοποιεί εξαγορές. Στην περίπτωση της οργανικής ανάπτυξης προβάλλονται επενδύσεις όπως αυτή που πραγματοποίησε το 2021 στο Ρίο και συγκεκριμένα στην περιοχή του Αγίου Γεωργίου, στο εγκαταλειμμένο εργοστάσιο της χαρτοβιομηχανίας Elite. Εκεί προέβη στην πλήρη ανακατασκευή των εγκαταστάσεων, δημιουργώντας στεγασμένες εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 4.000 τετραγωνικών μέτρων. Την περασμένη χρονιά εκτός από το Ρίο, δημιούργησε νέα καταστήματα στη Σκιάθο, στη Σπάρτη, στα Γιαννιτσά, στα Τρίκαλα και στη Νάουσα, με στόχο την επέκτασή του στην περιφέρεια.

Κίνηση οργανικής ανάπτυξης του δικτύου αποτελεί και η κατασκευή του νέου υπερμάρκετ που ετοιμάζει στον κόμβο της Νέας Φιλαδέλφειας στην Αττική, στις παλιές εγκαταστάσεις της Renault Mava του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου. Οι εξαγορές δεν λείπουν από το προσκήνιο της στρατηγικής του ομίλου, καθότι στη διάρκεια της φετινής χρονιάς απέκτησε εννέα από τα συνολικά καταστήματα της αλυσίδας ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα, τα οποία φερόταν να έχει βολιδοσκοπήσει μεταξύ άλλων και ο Μασούτης.

Στα καταστήματα που ετοιμάζονται αυτή την περίοδο είναι το ακίνητο των πρώην κινηματογράφων Nova Cinema Odeon στη Γλυφάδα. Από το πλάνο επέκτασης δεν λείπει η νησιωτική Ελλάδα, με τον Σκλαβενίτη να ετοιμάζει κατάστημα στη Λέσβο και συγκεκριμένα στην Εθνική Οδό Μυτιλήνης – Θέρμης, στην περιοχή Καρά Τεπέ και σε οικόπεδο με εμβαδόν 6.092 τετραγωνικών μέτρων. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ έχει λάβει άδεια για την αλλαγή χρήσης του ακινήτου από βιομηχανικό κτίριο σε κατάστημα πώλησης τροφίμων και ποτών, με δύο ορόφους για εμπορική χρήση και έναν ακόμη όροφο για βοηθητικές εγκαταστάσεις.

Στοίχημα η διατήρηση του θετικού προσήμου σε μία χρονιά έντονων πιέσεων

Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά όπως είναι η φετινή με υψηλό πληθωρισμό και έντονες πιέσεις στον τομέα του ενεργειακού κόστους, ο Σκλαβενίτης καλείται να κρατήσει το θετικό πρόσημο ανάπτυξης που είχε τα προηγούμενα χρόνια. Σύμφωνα με πληροφορίες πάντως αυτή τη στιγμή η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα κινείται στις 32 πρώτες εβδομάδες του έτους με ποσοστό αύξησης των πωλήσεων κατά 2,7% (κυρίως λόγω ανατιμήσεων στα προϊόντα), με το ποσοστό του Σκλαβενίτη να εκτιμάται ότι είναι χαμηλότερο του συνόλου της αγοράς, ωστόσο να παραμένει θετικό. Η αγορά στην ίδια περίοδο φαίνεται να χάνει περί το 3% σε όγκο πωλήσεων, κάτι που οφείλεται στη μείωση της κατανάλωσης λόγω των ανατιμήσεων, αν και το συγκεκριμένο ποσοστό είναι σαφώς βελτιωμένο σε σύγκριση με τους μήνες προ καλοκαιριού, όπου ο όγκος πωλήσεων φλέρταρε ακόμα και με διψήφιο αρνητικό ποσοστό.

Θυμίζουμε ότι πέρυσι ο τζίρος της μεγαλύτερης επιχείρησης σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα ήταν 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ σε επίπεδο ομίλου, ενώ σε επίπεδο εταιρείας που περιλαμβάνει τα καταστήματα λιανικής, ο τζίρος ήταν 3,3 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα θυμίζουμε ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου το 2020 ήταν 3,79 δισ. ευρώ και για την εταιρεία 3,15 δισ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου το 2021 ήταν 92,57 εκατ. ευρώ από 59,03 εκατ. ευρώ το 2020 και τα καθαρά κέρδη μετά τους φόρους ήταν 61,08 εκατ. ευρώ από 62,58 εκατ. ευρώ το 2020. Αντίστοιχα τα κέρδη μετά από φόρους για την εταιρεία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης ήταν 55,5 εκατ. ευρώ από 60,06 εκατ. ευρώ το 2020.

Ο ρόλος των 32 υπερμάρκετ στη διαμόρφωση του τζίρου

Για τον Σκλαβενίτη ως μία ακόμα πρόκληση προβάλλεται φέτος και η διατήρηση των πωλήσεών του τη στιγμή που τα μεγάλα καταστήματα (υπερμάρκετ) δείχνουν σημάδια περιορισμού της έντασης ανάπτυξης των πωλήσεών τους σε σύγκριση με την περσινή χρονιά αλλά και το 2020. Ο Σκλαβενίτης μάλιστα διατηρεί ένα ευρύ δίκτυο υπερμάρκετ (άνω των 2.500 τ.μ.) με 32 σημεία πώλησης πανελλαδικά. Eίναι γεγονός ότι τα μεγάλα καταστήματα άνω των 2.500 τετραγωνικών μέτρων προσέφεραν την ασφάλεια του μεγάλου χώρου στους καταναλωτές στη διάρκεια των πρώτων δύο ετών της πανδημίας και κινήθηκαν έντονα ανοδικά, ενισχύοντας και τον Σκλαβενίτη. Τα στοιχεία της IRI για το επτάμηνο του 2022 δείχνουν ότι η συγκεκριμένη τυπολογία καταστημάτων κινείται θετικά αν και με πιο μετριασμένο πρόσημο στα επίπεδα του 3,7% σε όρους αξίας με συμβολή 14,2% στο συνολικό τζίρο των αλυσίδων σε σχέση με το επτάμηνο του 2021. Θα θυμίσουμε πάντως ότι για παράδειγμα στο δεκάμηνο του 2021 τα μεγάλα καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ. είχαν ανάπτυξη 9,8% και συμβολή στο τζίρο 14,2%. Ωστόσο φέτος στο επτάμηνο (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) αυτό που παρατηρείται είναι η ανοδική πορεία των μικρών καταστημάτων από 0-400 τ.μ. με ποσοστό ανάπτυξης 7,9% σε όρους αξίας.

Αυτή τη στιγμή το δίκτυο καταστημάτων του ομίλου Σκλαβενίτη αποτελείται από τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη που διαχειρίζεται τη δραστηριότητα στην Ελλάδα (440 Καταστήματα και 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket), τον Σκλαβενίτη Κύπρου με 18 καταστήματα, την Χαλκιαδάκης στην Κρήτη όπου διατηρεί το 60% με 40 καταστήματα και τα 13 καταστήματα της The Mart Cash & Carry.

Επενδύσεις σε κέντρο μαναβικής και κέντρο έτοιμων γευμάτων

Στο κάδρο των επενδύσεων πάντως για τον όμιλο Σκλαβενίτη περιλαμβάνονται και άλλες κινήσεις όπως είναι η δημιουργία νέου κέντρου μαναβικής και νέου παρασκευαστηρίου έτοιμων γευμάτων στην Αττική, με τον όμιλο να ποντάρει στους δύο αυτούς τομείς. Ταυτόχρονα όμως ετοιμάζει και την επέκταση σε άλλες περιοχές της Ελλάδας με το ηλεκτρονικό του κατάστημα, ο τζίρος του οποίου αντιστοιχεί σε περίπου 3% του συνολικού κύκλου εργασιών της επιχείρησης. Θυμίσουμε ότι το eMarket του Σκλαβενίτη επεκτάθηκε πέρυσι σε τρεις ακόμα περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και η Λάρισα, ωστόσο είναι γεγονός ότι η επέκταση του ecommerce απαιτεί επενδύσεις σε υποδομές και αποτελεί μία κοστοβόρα διαδικασία, η οποία χρειάζεται προσεκτικό σχεδιασμό κατά την ανάπτυξή της. Εντός του 2022 πάντως ξεκίνησε να λειτουργεί ένα ακόμη darkstore για εξυπηρέτηση των παραγγελιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην περιοχή της Κηφισιάς.

 

Γιώργος Λαμπίρης

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text