Αρχική | Οικονομία | Ελληνική Οικονομία | Ελ. Βενιζέλος: Καλύτερος κι από τον Αύγουστο, ο Σεπτέμβριος, μόλις στο -3% η «ψαλίδα» έναντι του 2019

Ελ. Βενιζέλος: Καλύτερος κι από τον Αύγουστο, ο Σεπτέμβριος, μόλις στο -3% η «ψαλίδα» έναντι του 2019

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ελ. Βενιζέλος: Καλύτερος κι από τον Αύγουστο, ο Σεπτέμβριος, μόλις στο -3% η «ψαλίδα» έναντι του 2019

Καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τους προηγούμενους μήνες παρουσιάζει ο Σεπτέμβριος στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας όπου με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία η επιβατική κίνηση αγγίζει τα επίπεδα του 2019 και είναι μειωμένη μόλις σε ποσοστό 3%.

Μάλιστα, αν ληφθεί υπόψη ότι λείπουν αγορές, έναντι του 2019, όπως αυτές της Ρωσίας, της Ουκρανίας αλλά και της Κίνας που δεν έχει ανακάμψει γενικότερα λόγω της πανδημίας, οι λοιπές εθνικότητες έχουν κινηθεί θετικά, όπως για παράδειγμα αυτές των ΗΠΑ, με αυξημένες μάλιστα συνδέσεις, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας, της Αυστρίας, του Ισραήλ, της Σερβίας, του Καναδά κ.ο.κ.. Θετικό πρόσημο καταγράφει το δίκτυο εσωτερικού, σε αντίθεση με την κίνηση εξωτερικού που υπολείπεται ακόμη λίγο.

Συνολικά για τη φετινή χρονιά, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σημειώνει μέχρι στιγμής μειωμένη επιβατική κίνηση σε διψήφιο ποσοστό, φθάνοντας το -13,5% σε σύγκριση πάντα με το 2019, δεδομένο ότι, ουσιαστικά, σχεδόν τους πρώτους 4- 5 μήνες του έτους και πριν την έναρξη του θερινού προγράμματος των αεροπορικών ίσχυαν ακόμη ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω του κορωνοϊού. Η ανάκαμψη, σταδιακά, έχει επέλθει στη διάρκεια του καλοκαιριού, με κάποιες αγορές μάλιστα να παρουσιάζουν και δυσκολίες όπως για παράδειγμα η Ιταλία απ’ όπου δεν ταξίδεψαν πολλοί οι Ιταλοί, λόγω της γενικότερης ανασφάλειας -πολιτικής και οικονομικής- ή η Πολωνία, μία από τις αγορές που τα τελευταία χρόνια είχε αυξήσει το μερίδιό της όσον αφορά τις χώρες εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα και έχει επηρεαστεί όμως φέτος από τις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Πάντως, όπως χαρακτηριστικά επισημάνθηκε στο περιθώριο της εκδήλωσης χθες στο αεροδρόμιο με το σερβίρισμα του «Ελληνικού Πρωινού» με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού οι επόμενοι μήνες χαρακτηρίζονται εκ νέου από αστάθεια λόγω των γενικότερων πληθωριστικών πιέσεων, της ακρίβειας και του αντίκτυπου που θα έχουν στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών σε όλη την Ευρώπη, εάν δηλαδή ο κόσμος πραγματικά θα έχει ή ακόμη αν θα θελήσει να διαθέσει το εισόδημά του σε ένα ταξίδι ή θα προτιμήσει κόψει δαπάνες για τη συνέχεια. Σημαντική είναι η γεωπολιτική παράμετρος, με τους τουριστικούς φορείς, επιπλέον, να μην έχουν ξεχάσει και τον παράγοντα της πανδημίας.

Το «Ελληνικό Πρωινό»

Εν τω μεταξύ, με το σερβίρισμα «Ελληνικού Πρωινού» γιορτάζουν την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού στο Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ελληνική ξενοδοχία και ο Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας. Πρόκειται για τη δράση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ), «Ελληνικό Πρωινό» που αναδεικνύει τη γαστρονομική ταυτότητα της χώρας μας. Στο πλαίσιο αυτό το ΞΕΕ σε συνεργασία με τον Δ.Α.Α. και την  Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών, Αττικής & Αργοσαρωνικού προσέφερε στο χώρο Αναχωρήσεων του αεροδρομίου «Ελληνικό Πρωινό».

Το πρόγραμμα «Ελληνικό Πρωινό» ξεκίνησε το 2010 από το ΞΕΕ με στόχο να αναδείξει την ιδιαίτερη γαστρονομική παράδοση κάθε περιοχής της χώρας µας, ανάλογα µε τα προϊόντα που παράγονται σε αυτήν, τις ιδιαίτερες κλιµατολογικές και γεωγραφικές συνθήκες, δίνοντας στοιχεία μοναδικότητας στην εμπειρία των επισκεπτών μας και συμβάλει στην εξωστρέφεια και στο άνοιγμα νέων αγορών για μοναδικά προϊόντα ελληνικής παραγωγής.

«Κάθε μέρα, με κάθε πρωινό, τα ξενοδοχεία που έχουν αγκαλιάσει το «Ελληνικό Πρωινό», γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της ποιοτικής πρωτογενούς παραγωγής και της ελληνικής γαστρονομίας» δηλώνει ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός προσθέτοντας : «Όπως είναι γνωστό η φιλοξενία διαχέει τα οφέλη της σε 17 κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και 9 τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ανάμεσά τους ο πρωτογενής τομέας έχει περίοπτη θέση σε αυτή τη συνεισφορά του ελληνικού ξενοδοχείου, όπως επιβεβαιώνει από έρευνα του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του ΞΕΕ. Σύμφωνα με αυτή, το  88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων.  Το εντυπωσιακό αυτό ποσοστό κατανέμεται σε 36% από τοπικούς παραγωγούς (εντός δηλαδή του νομού που δραστηριοποιείται κάθε ξενοδοχείο) και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα».

Σύμφωνα με το ΞΕΕ, πάνω από 1.200 ξενοδοχεία σε όλη τη χώρα προσφέρουν ελληνικό πρωινό, με το ποσοστό στις ανώτερες κατηγορίες4* και 5* να φτάνει το 40%- 50%.

Στεφανία Σούκη

 

πηγή: newmoney.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text