Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | "Λάμψα: Αύξηση πωλήσεων, μεγάλο αποτύπωμα του ενεργειακού κόστους στη κερδοφορία "

"Λάμψα: Αύξηση πωλήσεων, μεγάλο αποτύπωμα του ενεργειακού κόστους στη κερδοφορία "

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
"Λάμψα: Αύξηση πωλήσεων, μεγάλο αποτύπωμα του ενεργειακού κόστους στη κερδοφορία "

Ανεβασμένες πωλήσεις κατέγραψαν Μεγάλη Βρετανία, King George και Athens Capital κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της ΛΑΜΨΑ της περιόδου 1/1/2021 έως 30/06/2022.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην έκθεση της εισηγμένης, τo ξενοδοχείο "Μεγάλη Βρετανία" εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 260,85% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ενώ το "King George" εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 2.195,18%. Το ξενοδοχείο "Athens Capital", το οποίο άνοιξε το 2020, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 737,31%.

Τόσο το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο, όσο και η μέση τιμή δωματίου είναι υψηλότερα σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας δηλαδή.

"Μετά από δύο χρόνια αβεβαιότητας που προκλήθηκε από την πανδημία του κορονοϊού, κατά την διάρκεια της τρέχουσας χρήσης, παρατηρήθηκε σημαντική ανάκαμψη του τουριστικού προϊόντος, με αποτέλεσμα την βελτίωση της δυναμικής των ξενοδοχείων σε επίπεδο εσόδων. Αυτό συνετέλεσε ώστε ο όμιλος να βελτιώσει τα συνολικά του έσοδα σε επίπεδα υψηλότερα από την τελευταία αντίστοιχη περίοδο, πριν την κρίση της πανδημίας (2019). Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι εξίσου θετικές και αναμένεται η χρήση να κλείσει με εντυπωσιακή αύξηση των εσόδων" τονίζεται στην έκθεση.

Το  "Sheraton Rhodes" (το οποίο πωλήθηκε το καλοκαίρι έναντι 43 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο επικέντρωσης της δραστηριότητας σε κεντρικά ξενοδοχεία πόλεων) εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 495,96%. Όσον αφορά τα ξενοδοχεία στην Σερβία, το μεν "Hyatt Regency Belgrade" κατέγραψε αύξηση κατά 88,17%, το δε "Mercure Excelsior" αύξηση κατά 54,66%.

Ένα εκατ. η αύξηση του ενεργειακού κόστους

Οι αρνητικές επιπτώσεις όμως της ενεργειακής κρίσης στην κερδοφορία του ομίλου είναι σημαντικές, όπως υπογραμμίζει η διοίκηση της εισηγμένης. Η αύξηση του κόστους ενέργειας της εταιρείας ήταν € 1 εκατ. ή 159% σε σχέση με το 2021 και € 0,75 εκατ. ή 89% σε σχέση με το 2019.

Σημαντικές ήταν και οι αυξήσεις των τιμών σε μία σειρά προϊόντων (τρόφιμα, ποτά, αναλώσιμα, υλικά κλπ) καθώς και των μεταφορικών εξόδων λόγω της υψηλής αύξησης της τιμής των καυσίμων. Τέλος, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, παρατηρείται αδυναμία εξεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού και αύξηση των εξόδων μισθοδοσίας.

Η νέα μονάδα στην οδό Ζαλοκώστα

Εντός του 2024 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής για το νέο ξενοδοχείο που δρομολογεί ο όμιλος, επίσης στο Σύνταγμα, στο διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ζαλοκώστα 7-9. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, το νεοκλασικό ακίνητο θα μετατραπεί σε ένα boutique ξενοδοχείο, το οποίο θα αποτελέσει παράρτημα του Athens Capital Center Hotel – Mgallery.

Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία "ΖΑΛΟΚΩΣΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ", με διακριτικό τίτλο "SUITES APARTMENTS ZALOKOSTA" ιδρύθηκε φέτος τον Ιανουάριο και είναι 100% θυγατρική της εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ. Οι δύο εταιρείες υπέγραψαν από κοινού την 1η Απριλίου τη σύμβαση εκμίσθωσης κτηρίου, συνολικής έκτασης 1.854 τ.μ., στο πλαίσιο προκήρυξης του πλειοδοτικού διαγωνισμού που διενήργησε ο ΕΦΚΑ για την μίσθωση του ως άνω ακινήτου.

Η διάρκεια της μίσθωσης ορίζεται σε τριάντα συνεχόμενα πλήρη έτη, με δικαίωμα παράτασης κατά δέκα έτη. Το Βασικό Μηνιαίο Μίσθωμα ορίζεται στις €34.500 και το Ανεξάρτητο ποσοστιαίο μίσθωμα ορίζεται ως 1,2% επί του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών πλέον των πάσης φύσεως εσόδων εκμετάλλευσης, εφόσον ο κύκλος εργασιών πλέον των πάσης φύσεως εσόδων εκμετάλλευσης είναι ίσος ή μεγαλύτερος από 600.000 ευρώ.

Το νέο ξενοδοχείο στη Ζαλοκώστα θα περιλαμβάνει σουίτες καθώς και apartments, που θα είναι διαθέσιμα και για μεγαλύτερο χρόνο μίσθωσης σε σύγκριση με το βραχυχρόνιο χαρακτήρα που συνήθως εμφανίζει ένα κλασικό δωμάτιο ξενοδοχείου. Πρόκειται για μια επένδυση, το κόστος της οποίας αναμένεται να αγγίξει τα 2,5 εκατ. ευρώ.

Αύξηση του κύκλου εργασιών το πρώτο εξάμηνο

Όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση της ΛΑΜΨΑ, ο κύκλος εργασιών το Α’ εξάμηνο ανήλθε σε ενοποιημένο επίπεδο στο ποσό των € 39,03 εκατ. έναντι € 9,99 εκατ. της ίδιας περιόδου του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση σε ποσοστό 290,61%. Ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρίας (ξενοδοχεία "Μεγάλη Βρετανία", "King George" και "Sheraton")  ανήλθε σε € 28,43 εκατ. από € 6,41 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2021, αυξημένος κατά 343,38%.

Τα λειτουργικά αποτελέσματα του ομίλου προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων-(EBITDA) ανήλθαν σε κέρδη € 10,261 εκατ. έναντι κερδών € 0,073 εκατ. το 2021, αυξημένα κατά 13.932%.

Τέλος τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του ομίλου ανήλθαν σε κέρδη € 1,08 εκατ., έναντι ζημιών € 8,27 εκατ. της συγκριτικής περιόδου 2021.

Βίκυ Κουρλιμπίνη

 

πηγή: capital.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text