Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 246 | ΕΛΙΝΟΙΛ: Βελτίωση κερδοφορίας - Στροφή προς τις “πράσινες” επενδύσεις

ΕΛΙΝΟΙΛ: Βελτίωση κερδοφορίας - Στροφή προς τις “πράσινες” επενδύσεις

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΕΛΙΝΟΙΛ: Βελτίωση κερδοφορίας - Στροφή προς τις “πράσινες” επενδύσεις

 

 

 

 

 

 

ΕΛΙΝΟΙΛ

Βελτίωση κερδοφορίας - Στροφή προς τις “πράσινες” επενδύσεις

Τα πρώτα βήματα του Ομίλου Elinoil, προς τον ενεργειακό μετασχηματισμό, έγιναν το 2019, με την έναρξη προμήθειας φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα μέσω των εταιριών  “ελίν Electricon” και “ελίν Aerion”. Στην συνέχεια, προχώρησε στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την ΔΕΗ, (εδώ), για την τοποθέτηση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων. Έπειτα, ανακοίνωσε πρόθεση συνεργασίας με την ΔΕΣΦΑ, για την ανάπτυξη του, στη αγορά υδρογόνου (εδώ).

Παράλληλα στόχος της Elinoil, είναι η δημιουργία δύο σταθμών ανεφοδιασμού LNG (Υγροποιημένο φυσικό αέριο) και CNG (συμπιεσμένο φυσικό αέριο), στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Πρόσφατα, η εταιρία αποφάσισε να μεταβιβάσει την συμμετοχή του 37% της Elin Verd (παραγωγή και εμπορία βιοκαυσίμων), στην Motor Oil, έναντι τιμήματος € 4,6 εκατομμυρίων.

Η συναλλαγή τελεί υπό την αίρεση της έγκρισης των εποπτικών αρχών. Με αυτήν την κίνηση η εταιρία θα εκμεταλλευτεί τα κεφάλαια από την πώληση προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει στις επενδύσεις για τον ενεργειακό μετασχηματισμό.

Από τα αποτελέσματα του α΄εξαμήνου 2022, τα οποία ήταν αρκετά ικανοποιητικά τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και κερδοφορίας σε σχέση με τα παλαιότερα εξάμηνα, λόγω της αύξησης της τιμής του πετρελαίου και της ζήτησης, διαπιστώνουμε ότι οι “πιο καθαρές μορφές ενέργειας” (ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο), προς το παρόν, συμμετέχουν ελάχιστα στον κύκλο εργασιών. Δείτε αναλυτικά στην σελίδα 33 της οικονομικής έκθεσης (εδώ).

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων του Ομίλου, κ. Βερούλης, η συνύπαρξη των πράσινων επενδύσεων με τις υπάρχουσες παραδοσιακές μορφές ενέργειας θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη για όσο διάστημα διαρκεί η μετάβαση προς την κλιματική ουδετερότητα, καθώς η αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων επιβάλλεται, για τεχνοοικονομικούς, αλλά και περιβαλλοντικούς λόγους, να γίνει σταδιακά σε βάθος χρόνου, δείτε εδώ.

 


ΕΛΙΝ - Εξέλιξη βασικών μεγεθών (€ '000)


2022 - 6Μ Μετ. 2022-2021 2021 - 6Μ 2020 - 6Μ 2019 - 6Μ

Πωλήσεις 1.950.951 186,3% 681.424 825.371 1.084.708

Μικτό Περ. Κέρδους 1,6%
3,2% 2,9% 2,2%

Δαπάνες προς Πωλήσεις 1,1%
2,6% 2,2% 1,6%

Τόκοι προς Πωλήσεις 0,3%
0,4% 0,4% 0,4%

EBIDTA 15.718 104,8% 7.676 6.542 9.031

Περιθώριο EBIDTA 0,8%
1,1% 0,8% 0,8%

Κέρδη μ.φ. 6.190 388,4% 1.267 205 1.291

Καθ. Περ. Κέρδους 0,3%
0,2% 0,0% 0,1%

Ίδια Κεφάλαια 66.039 18,1% 55.917 53.250 52.594

Σύν. Υποχρεώσεων 222.635 21,6% 183.095 129.183 144.199

Καθαρός Δανεισμός -100.015 -15,1% -117.824 -110.711 -61.084

Οικονομική έκθεση α΄εξαμήνου 2022 (εδώ).


Δείτε περισσότερα μεγέθη, εδώ.


Το 78,3% του κύκλου εργασιών προέρχεται από το διεθνές εμπόριο καυσίμων και το 19,7% προέρχεται από την πώληση καυσίμων στην εσωτερική αγορά. Η κερδοφορία του α’ εξαμήνου προέκυψε κυρίως από τα κέρδη στον τομέα του διεθνούς εμπορίου, (€ 7,6 εκατομμύρια κέρδη προ φόρων), καθώς οι υπόλοιπες κατηγορίες δραστηριοποίησης εμφανίσαν ζημίες ή ελάχιστα κέρδη. Ο τομέας του διεθνούς εμπορίου, αφορά σε αγορές και πωλήσεις καυσίμων, οι οποίες πραγματοποιούνται σε δολάρια (USD). Για τον συναλλαγματικό κίνδυνο, η διοίκηση αναφέρει ότι χρησιμοποιεί εργαλεία αντιστάθμισης κινδύνου (σελίδα 34 της έκθεσης). Τονίζουμε, ότι η εταιρία ζημειώνεται όταν το ευρώ υποχωρεί έναντι του δολαρίου, γεγονός που πρόκειται να την επηρεάσει στο β΄εξάμηνο του έτους.

Ο Όμιλος, χρησιμοποιεί επίσης  αντισταθμιστικά εργαλεία, για τις επιτοκιακές αλλαγές (€ 112,2 εκατομμύρια δανειακές υποχρεώσεις στο α΄εξάμηνο 2022 από € 111,7 εκατ. την 31/12/2021) και για τις διακυμάνσεις της τιμής του πετρελαίου. Επισημαίνουμε ότι στην εγχώρια αγορά επιβλήθηκε πλαφόν στην πώληση καυσίμων από τον Απρίλιο του 2022 (εδώ).

 

Σύμφωνα με τις τιμές της 10/10/2022, η τιμή του πετρελαίου είναι αυξημένη κατά 23,7% από την αρχή του έτους και μειωμένη κατά 16,2% από το τέλος του α΄εξαμήνου (30/6/2022). Αντίστοιχα η μέση ισοτιμία ευρώ/ δολαρίου το 2022 (1,06) είναι μειωμένη κατά 10,4% από την μέση ισοτιμία του 2021 (1,1837). Η μέση ισοτιμία στο α΄εξάμηνο του 2022, διαμορφώθηκε στο 1,06 και στο β΄εξάμηνο (μέχρι την 10/10/2022) διαμορφώνεται στο 1,004.

 

Για το σύνολο του έτους, εκτιμούμε ότι οι συνολικές πωλήσεις θα φτάσουν τα € 3.000 εκατομμύρια (μέγεθος που συμφωνεί με το γεγονός ότι κατά μέσο όρο την τελευταία πενταετία ο Όμιλος διαμορφώνει περίπου το 50% στο α΄εξάμηνο του έτους). Για τα κέρδη (με επιφύλαξη, λόγω των κερδών/ζημιές από συναλλαγματικές διαφορές) εκτιμούμε ότι θα φτάσουν τα € 8 εκατομμύρια, διατηρώντας το περιθώριο κέρδους σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με το 2021 (0,27%).

Ωστόσο για την μακροπρόθεσμη εξέλιξη του Ομίλου, όπως έχουμε επισημάνει και παλαιότερα, είναι αναγκαία η ταχύτερη ενεργειακή μετάβαση.

Χρηματιστηριακα, η μετοχη έχει χαμηλή εμπορευσιμότητα καθώς πραγματοποιεί κατά μέσο όρο 12 πράξεις την ημέρα με μέσο όγκο 2.699 τεμάχια. Από την αρχή του έτους καταγράφει αύξηση 6,4% και δεν κατέχεται από κανένα Αμοιβαίο Κεφάλαιο.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 246 (Νοέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 246, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text