Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 247 | COCA COLA HBC: Οι στρατηγική της διοίκησης απέδωσε καρπούς

COCA COLA HBC: Οι στρατηγική της διοίκησης απέδωσε καρπούς

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
COCA COLA HBC: Οι στρατηγική της διοίκησης απέδωσε καρπούς

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COCA COLA HBC

 

Οι στρατηγική της διοίκησης απέδωσε καρπούς

 

Σε ανοδική αναθεώρηση, για το σύνολο του έτους, προχώρησε η διοίκηση της Coca Cola HBC, κατά την δημοσίευση του εννεαμήνου του 2022. Υπενθυμίζουμε ότι στο α΄ τρίμηνο του έτους, η διοίκηση δεν προχώρησε σε πρόβλεψη μεγεθών, λόγω των εξελίξεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Στην δημοσίευση του α΄εξαμήνου, όπου η διοίκηση έλαβε μέτρα αντιμετώπισης, για τις απώλειες στις αγορές των δύο χωρών, δημοσίευσε πρόβλεψη ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους θα ανέλθουν στα € 740 με € 820 εκατομμύρια. Με την δημοσίευση του εννεαμήνου, η διοίκηση πλέον αναμένει ότι τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη, θα κυμανθούν από € 860 με € 900 εκατομμύρια. Η πρόβλεψη, περιλαμβάνει και την ενοποίηση της εταιρίας Multon, από την 11/8/2022.

Επίσης, για το σύνολο του έτους, η διοίκηση αναμένει διψήφια οργανική αύξηση εσόδων, αύξηση στο κόστος πωληθέντων ανά κιβώτιο και ουδέτερη επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών.

Όπως βλέπετε στον παρακάτω πίνακα, με τις πωλήσεις ανά ομάδα χωρών δραστηριοποίησης στο σύνολο του εννεαμήνου, βλέπουμε ότι και οι τρεις γεωγραφικές ομάδες, πέτυχαν αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις σε σχέση με το εννεάμηνο του 2022. Με το συνολικό αποτέλεσμα του Ομίλου να φτάνει τα € 6,9 δισεκατομμύρια, πετυχαίνοντας αύξηση 28,5% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και πετυχαίνοντας, παράλληλα, το υψηλότερο επίπεδο πωλήσεων από το 2010.

Coca Cola HBC - Πωλήσεις ανά όμαδα χωρών δραστηριοποίησης κατά τη διάρκεια του 9μήνου κάθε έτους
(σε εκατ. €) 9/2014 9/2015 9/2016 9/2017 9/2018 9/2019 9/2020 9/2021 9/2022
Αναπτυγμένες 1.888,4 1.939,5 1.869,9 1.896,0 1.896,6 1.941,4 1.653,6 1.884,6 2.272,9
% Ετήσια μεταβολή -4,9% 2,7% -3,6% 1,4% 0,0% 2,4% -14,8% 14,0% 20,6%
Αναπτυσσόμενες 807,9 852,4 843,1 902,5 1.003,8 1.030,0 895,9 1.018,5 1.286,5
% Ετήσια μεταβολή -5,9% 5,5% -1,1% 7,0% 11,2% 2,6% -13,0% 13,7% 26,3%
Αναδυόμενες 2.303,9 2.127,7 2.066,2 2.236,9 2.196,4 2.342,4 2.111,1 2.469,1 3.346,2
% Ετήσια μεταβολή -6,2% -7,6% -2,9% 8,3% -1,8% 6,6% -9,9% 17,0% 35,5%
Σύνολο 5.000,2 4.919,6 4.779,2 5.035,4 5.096,8 5.313,8 4.660,6 5.372,2 6.905,6
% Ετήσια μεταβολή -5,6% -1,6% -2,9% 5,4% 1,2% 4,3% -12,3% 15,3% 28,5%










Coca Cola HBC - Διάρθρωση πωλήσεων ανά όμαδα χωρών δραστηριοποίησης κατά τη διάρκεια του 9μήνου κάθε έτους
% επί του συνόλου 9/2014 9/2015 9/2016 9/2017 9/2018 9/2019 9/2020 9/2021 9/2022
Αναπτυγμένες 37,8% 39,4% 39,1% 37,7% 37,2% 36,5% 35,5% 35,1% 32,9%
Αναπτυσσόμενες 16,2% 17,3% 17,6% 17,9% 19,7% 19,4% 19,2% 19,0% 18,6%
Αναδυόμενες 46,1% 43,2% 43,2% 44,4% 43,1% 44,1% 45,3% 46,0% 48,5%

Τα μεγέθη αυτά, είναι αποτέλεσμα της σωστής διαχείρισης της διοίκησης, σε ένα δύσκολο και μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Όπως είναι γνωστό πλέον, η εταιρία, θα παραμείνει στην αγορά της Ρωσίας, αλλά όχι ως Coca Cola, αλλά ως Multon (εταιρία παρασκευής χυμών) προκειμένου να συνεχίσει να επωφελείται από την αγορά της χώρας αυτής (η οποία αποτελεί μεγάλο μέρος των εσόδων της). Οι αναδυόμενες αγορές, σε επίπεδο έτους, αλλά και σε επίπεδο εννεαμήνου, όμως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα, αποτελούν σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου, περιλαμβάνοντας -μεταξύ άλλων- την Ρωσία, την Αίγυπτο και την Νιγηρία, τις δύο βασικές πηγές εσόδων για τον Όμιλο.

Υπήρξαν απώλειες για την εταιρία στην περιοχή της Ρωσίας (πωλήσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν, κόστη που προέκυψαν), όμως η στρατηγική που ακολουθεί μέχρι στιγμής, υποδηλώνει ότι οι απώλειες αυτές ήταν προσωρινές και θα αντισταθμιστούν μελλοντικά.

 

Μετά τη δημοσίευση στοιχείων πωλήσεων και αποτελεσμάτων για το 9μηνο της χρήσης και με δεδομένη τη λογιστική απώλεια από τη δραστηριότητα στη Ρωσία (€ 82 εκατομμύρια) για το 2022, την αύξηση των μέσων τιμών πώλησης αλλά και την ενοποίηση της Multon (πρώην Coca Cola Ρωσίας), από τον Αύγουστο του 2022, αναθεωρούμε την πρόβλεψη πωλήσεων σε € 9,050 δισεκατομμύρια και τα κέρδη μετά από φόρους σε € 520 εκατομμύρια.

Χρηματιστηριακά, η τιμή της μετοχής καταγράφει ζημίες 23,2% από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα και την 30/9/2022, βρέθηκε σε 34 χαρτοφυλάκια Αμοιβαίων Κεφαλαίων από 38 την 31/12/2021. Με βάση την παραπάνω πρόβλεψη και την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας, την 29/11/2022, το P/E υπολογίζεται στο 16,62 (το μέσο P/E τα έτη από το 2015 έως το 2022, είναι 22,9).

Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ (ENG) και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών, εδώ.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 247 (Δεκέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 247, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text