Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 247 | ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις το 2022

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις το 2022

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις το 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ

 

Μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις το 2022

 

Αύξηση πωλήσεων 9,9% και μείωση του EBITDA κατά 8,3%, κατέγραψε ο Όμιλος Γρ. Σαράντης, στο εννεάμηνο του 2022.

Εντούτοις, αν και μειωμένο το EBITDA κατέγραψε ήπια βελτίωση σε σχέση με το α΄εξάμηνο του 2022,  χάρη στη σταθερή αύξηση των πωλήσεων και τη σταθεροποίηση στα κόστη πρώτων υλών.

Για το υπόλοιπο του έτους, η διοίκηση αναμένει ότι η αστάθεια θα παραμείνει υψηλή, με βασικές προκλήσεις να είναι ο συνεχιζόμενος πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση, ο κίνδυνος της οικονομικής ύφεσης και οι συνεχιζόμενες διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας.

 

Το 2022, δεν ήταν θετικό έτος για τον Όμιλο, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην αρνητική πορεία της τιμής της μετοχής. Κατά το έτος αυτός, ο Όμιλος απώλεσε μία πολύ σημαντική συνεργασία (με την Estee Lauder), ενώ αντιμετώπισε μία σημαντική αύξηση του κόστους των προϊόντων του, κάτι που περιέκοψε τα περιθώρια κέρδους και τα τελικά κέρδη.
Αυτό, προκάλεσε απώλειες στην τιμή της μετοχής, κατά 29,9%, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα (16/11/2022).

Με βάση το παρελθόν της εταιρίας, είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτή θα ανακάμψει και θα επανέλθει σε μία κανονική -και εκτιμούμε, ανοδική- τροχιά. Όμως, το 2022, θα παραμείνει ως ένα αρνητικό ορόσημο, για πολλά χρόνια.

 

Οι κυριότερες εξελίξεις κατά το 2022, ήταν:

- (Αρνητική) Λόγω των εξελίξεων μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας, η διοίκηση αποφάσισε να αποσυρθεί οριστικά από την αγορά της Ρωσίας. Η αγορά της Ρωσίας, στον κύκλο εργασιών είχε μικρή συνεισφορά στο σύνολο (περίπου 0,57% σε ετήσια βάση). Ωστόσο η αρνητική επίπτωση από την διακοπή της δραστηριότητας αναμένεται να είναι € 1,2 εκατομμύρια.

-  (Θετική) Την 2 Μαρτίου 2022, προέβη σε σύναψη συμφωνίας για την εξαγορά της πολωνικής εταιρίας καταναλωτικών προϊόντων οικιακής χρήσης Stella Pack. Οι διαδικασίες εξαγοράς αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022. Σύμφωνα με δελτίο ανακοίνωσης, η εταιρία καταγράφει ετήσιες πωλήσεις, περίπου € 65 εκατομμύρια.

- (Ουδέτερη) Στην αγορά της Ουκρανίας (κατά μέσο όρο το 6,5% του κύκλου εργασιών), η επανεκκίνηση της παραγωγής και διανομής προϊόντων ξεκίνησε τον Απρίλιο 2022, κάτω από αυστηρές συνθήκες ελέγχου.

- (Αρνητική) Μετά από 21 χρόνια συνεργασίας, ο Όμιλος πούλησε το ποσοστό συμμετοχής του (49%) στην Estée Lauder, έναντι συνολικού ποσού € 55,2 εκατομμύρια, την 16/6/2022. Κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια, η Estée Lauder, αποτελούσε το 14,2% του κύκλου εργασιών και το 24,1% της συνολικής κερδοφορίας


ELCA COSMETICS - Συμμετοχή 49% της ΓΡ. Σαράντης

σε χιλ. € 2021 2020 2019 2018 2017

Πωλήσεις 52.187 53.089 55.962 50.432 45.567

Σύνολο Ομίλου 408.198 393.375 370.072 343.996 299.682

Συμμετοχή (%) 12,8% 13,5% 15,1% 14,7% 15,2%

Κέρδη μ.φ 9.251 9.222 9.755 7.632 7.608

Σύνολο Ομίλου 40.597 39.513 38.815 33.139 28.985

Συμμετοχή (%) 22,8% 23,3% 25,1% 23,0% 26,2%

Σημειώσεις: H εταιρεία ELCA Cosmetics Ltd ("ELCA"), είναι μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε το 2001 με σκοπό την πώληση και διανομή προϊόντων ομορφιάς στις χώρες Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο ("Περιοχή"). Η ELCA ανήκει στον Όμιλο Σαράντη (ο "Όμιλος") που κατέχει ποσοστό 49% και στην εταιρεία The Estee Lauder Companies Inc. ("EL") που κατέχει το υπόλοιπο 51%.

- (Θετική) Τέλος, την 11/11/2022, ανακοινώθηκε η ολοκλήρωση της νέας παραγωγικής μονάδας της Polipak. Με αυτή την επένδυση, ουσιαστικά αυξήθηκε η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου. Η συμβολή της Polipak και γενικότερα η συμβολή της πολωνικής αγοράς στον Όμιλο είναι πολύ σημαντική και όπως φαίνεται (μετά την ανακοίνωση για την Stella Pack) η διοίκηση στρέφεται προς αυτήν. Κατά μέσο όρο, οι πωλήσεις στην Πολωνία αποτελούν το 23% του κύκλου εργασιών.


ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ - Συμμετοχή της Πολωνίας στις συνολικές πωλήσεις

σε χιλ. € 2021 2020 2019 2018 2017

Πολωνία 91.489 92.955 76.470 76.810 78.220

Σύνολο Ομίλου 408.198 393.375 370.072 343.996 299.682

Συμμετοχή (%) 22,4% 23,6% 20,7% 22,3% 26,1%

 

-  (Αρνητική) Περιορισμός του μικτού περιθωρίου κέρδους και του περιθωρίου EBITDA (σε 10,8%, από 15,3%).

 

Ουσιαστικά, η εταιρία έχασε δύο πηγές εσόδων (Ρωσία και Estee Lauder) και παράλληλα απέκτησε μια πηγή εσόδων (Stella Pack, η οποία θα συνεισφέρει από το 2023), ενώ επίσης ενίσχυσε την παρουσία της, στην Πολωνία (μέσω του εργοστασίου της Polipak).

Η διοίκηση καλείται καλύψει το κενό κερδοφορίας που έχει δημιουργηθεί και να διαχειριστεί τις πιέσεις από την πλευρά του κόστους.

Κατά το 2022, η εταιρία δεν θα ακολουθήσει την ανοδική πορεία των προηγούμενων ετών. Η δύο αρνητικές εξελίξεις, ίσως οδηγήσουν την εταιρία “προς τα πίσω”, για μία διετία, σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας.

 

Για το σύνολο του 2022, εκτιμούμε ότι οι πωλήσεις θα φτάσουν τα € 445 εκατομμύρια, καταγράφοντας αύξηση κατά 9,1% σε σχέση με το 2021. Τα καθαρά κέρδη, αναμένουμε να υποχωρήσουν κοντά στα € 34,5 εκατομμύρια διαμορφώνοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 7,7%.

Η μετοχή, έχει επιδείξει αντοχή γύρω στα € 6,00. Με βάση την τιμή αυτή, η σχέση Ρ/Ε (επί των κερδών του 2022), διαμορφώνεται σε 12,2, η οποία δεν είναι χαμηλή, όμως είναι κάτω από την ιστορική σχέση Ρ/Ε διαπραγμάτευσης της μετοχής, η οποία υπολογίζεται κοντά στο 14,5. Είμαστε θετικοί στην αγορά και τη διακράτηση της μετοχής.

 

Δείτε το δελτίο τύπου, εδώ και τον πίνακα οικονομικών μεγεθών εδώ.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 247 (Δεκέμβριος 2022) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 247, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text