Αλ. Εξάρχου (Intrakat): Break even στο τέλος του 2023
Η έγκριση των μετόχων για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ ουσιωδώς επιτρέπει στη διοίκηση της Ιντρακάτ να προχωρήσει στην υλοποίηση της στρατηγικής της, υποστήριξε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Α. Εξάρχου στο περιθώριο της έκτακτης γενικής συνέλευσης.
Η κεφαλαιακή επάρκεια που αποκτά η εταιρεία, όπως ήδη έχει διατυπωθεί, θα υποστηρίξει νέες εξαγορές αλλά και το κεφάλαιο κίνησης της, έτσι ώστε να διεκδικήσει νέα κατασκευαστικά έργα, Παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ. Ο κ. Εξάρχου χαρακτηριστικά δήλωσε πως η συμμετοχή της εταιρείας κατά 30% στο κοινοπρακτικό σχήμα με τις BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. και RUBICONE BIDCO S, κατέστη δυνατή εφόσον εξασφαλίστηκε η ΑΜΚ, καθώς έως πρότινος «δεν μας έπαιρναν στα σοβαρά».
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Εξάρχου επανέλαβε πως η εταιρεία στη νέα της στρατηγική αναζητά το βέλτιστο σχήμα assets, το οποίο θα παράγει σταθερές ταμειακές ροές και ως εκ τούτου θα δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα σε έργα Παραχωρήσεων, (όπως η Αττική Οδός και ο προσεχής διαγωνισμός για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ) αλλά και ΣΔΙΤ.
Κατά τον ίδιο, το προσδοκώμενο κατασκευαστικό αντικείμενο είναι προφανώς μεγάλο και θα τροφοδοτήσει τον κλάδο για τα επόμενα χρόνια, ωστόσο η κυκλικότητα του οφείλει να αντισταθμιστεί με έργα που παράγουν σταθερά έσοδα. Πάντως, ο CEO της Intrakat , εκτίμησε πως τα έργα που κινητοποιούν ιδιωτικές επενδύσεις, όπως τα ΣΔΙΤ και οι παραχωρήσεις, εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους χρήματος κινδυνεύουν να μην είναι «bankable», εκτιμώντας ότι χρειάζεται κάποιου είδους παρέμβαση σε κεντρικό επίπεδο για τη διασφάλιση υγιών συνθηκών στους προσεχείς διαγωνισμούς.
Εξυγίανση
Από τα έσοδα της ΑΜΚ, ο όμιλος αναμένεται να εξοφλήσει άμεσα υποχρεώσεις προς προμηθευτές και υπεργολάβους ύψους 30 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας μια νέα βάση κόστους για τον κατασκευαστικό βραχίονα, ο οποίος ως γνωστόν παραμένει ζημιογόνος.
Σε ερώτηση του Εuro2day.gr όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους για το εξασφαλισμένο ανεκτέλεστο έργων αλλά και για το πότε η εταιρεία θα εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία, ο κ. Εξάρχου, ανάφερε πως στο τέλος του 2023, ο όμιλος εκτιμάται ότι θα είναι break even, ενώ ανάφερε πως ο μέσος συντελεστής κέρδους των υπογεγραμμένων συμβάσεων κυμαίνεται στο 10%.
Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος έχει ανεκτέλεστο συμβάσεων ύψους 1,3 δισ. ευρώ, και πως η διοίκηση του ομίλου αναγνωρίζει πως πρέπει να ενισχύσει τη λειτουργική δυνατότητα της, ώστε να ανταποκριθεί στα έργα της περιόδου. Σύμφωνα με τον κ. Εξάρχου πέραν των εξαγορών, που προϋπολογίζονται στα 50 εκατ. ευρώ βάσει του σχεδίου της ΑΜΚ, ο όμιλος αναζητά στελέχη, ενώ σκοπεύει να ανταμείψει με οριζόντιο bοnous τους υφιστάμενους εργαζόμενους στο τέλος του 2022.
Πηγή: euro2day.gr
- Q&R: Πούλησε 1,36 εκατ. μετοχές η Marbella Investments
- Διασύνδεση Κρήτη-Αττική: Ποιος είναι ο νέος «σύμμαχος» Κοπελούζου για το 20% – Γιατί αποχώρησε η Macquarie
- Real Consulting: Αύξηση 39% στα EBITDA – Στο +24% οι πωλήσεις για το 2023
- Γιατί Τιτάν και Cenergy επενδύουν πάνω από 500 εκατ. ευρώ στις ΗΠΑ
- Πλαστικά Θράκης: Λειτουργική κερδοφορία 44 εκατ. το 2023 - Προτεινόμενο ετήσιο μικτό μέρισμα €0,23/μετοχή
- Aνοδικά τα futures στην Ευρώπη - Focus σε Μυτιληναίο και ΒΙΟΧΑΛΚΟ
- Jumbo: Ανεβάζει την τιμή-στόχο η Eurobank Equities
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Εντυπωσιακή -και μάλλον απρόβλεπτη- άνοδος της αγοράς - Τί ανέβασε την αγορά σήμερα;
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο