Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Η τεχνολογία συνεχίζει να παράγει τα πιο πολύτιμα brands στον πλανήτη

Η τεχνολογία συνεχίζει να παράγει τα πιο πολύτιμα brands στον πλανήτη

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η τεχνολογία συνεχίζει να παράγει τα πιο πολύτιμα brands στον πλανήτη

Η τεχνολογία παραμένει και το 2023 η πιο πολύτιμη βιομηχανία από πλευράς αξίας εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με το Brand Finance Global 500. Η συνολική αξία των brands του κλάδου ξεπερνά το $1,2 τρισ., αντιπροσωπεύοντας το 15% της συνολικής αξίας των εταιρειών της φετινής κατάταξης.

Παρά το γεγονός ότι παραμένει ο μεγαλύτερος τομέας, ο τεχνολογικός κλάδος παρουσίασε - αθροιστικά - μείωση της αξίας, όσον αφορά τα εμπορικά σήματα, κατά 6% το 2023. “Αυτό αντανακλά τις εκτεταμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι τεχνολογικές εταιρείες και την ευρύτερη ανησυχία για την αναπτυξιακή τους τροχιά”, αναφέρει η Brand Finance, ανεξάρτητη εταιρεία συμβούλων αποτίμησης και ανάλυσης εμπορικών σημάτων.

Η αξιολόγηση της εταιρείας κατατάσσει τις 500 πιο πολύτιμες εταιρείες παγκοσμίως, σύμφωνα με την αξία της επωνυμίας τους. Η αξία της κάθε επωνυμίας υπολογίζεται βάσει των δικαιωμάτων που θα έπρεπε να καταβάλει μια εταιρεία, αν δεν κατείχε την εκάστοτε επωνυμία.

Η φετινή αξιολόγηση αποδίδει στις Amazon, Apple και Google τις τρεις πρώτες θέσεις της λίστας των πιο πολύτιμων εμπορικών σημάτων στον κόσμο, με την αξία των brands τους να προσεγγίζει τα $900 δισ.

Κορυφαία brands

Η Amazon καταφέρνει να τερματίσει πρώτη ως η πιο πολύτιμη μάρκα στον κόσμο, εκθρονίζοντας την Apple, παρά το γεγονός ότι η αξία της επωνυμίας της μειώθηκε κατά 15% φέτος, από $350,3 δισ. το 2022 σε $299,3 δισ. το 2023.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση, η οποία παρουσιάστηκε στο Νταβός, η Apple έχασε την πρώτη θέση, με το εμπορικό της σήμα να αποτιμάται το 2023 στα $57,6 δις. Η αξία του brand μειώθηκε κατά 16% στα $297,5 δισ. από $355,1 δισ. έναν χρόνο νωρίτερα.

Amazon και Apple δεν ήταν τα μόνα τεχνολογικά brands, που είδαν την αξία τους να μειώνεται στη φετινή αξιολόγηση. Σύμφωνα με την έκθεση “Brand Finance Global 500, 2023”, η Samsung είδε την αξία του εμπορικού της σήματος να πέφτει κατά 7% στα $99,7 δισ., ενώ η κινεζική Alibaba.com έχασε 56% της αξίας του brand της μέσα σε έναν χρόνο.

Το Facebook υπέστη μείωση της αξίας του εμπορικού σήματος κατά 42%, ενώ για το κινεζικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης WeChat η αντίστοιχη απώλεια ήταν κατά 19%.

Στον αντίποδα, τα θετικά νέα για τον κλάδο της τεχνολογίας είναι ότι το Instagram είδε την αξία του brand του να αυξάνεται κατά 42% στα $47,4 δισ. και το LinkedIn κατάφερε αντίστοιχη αύξηση κατά 49% στα $15,5 δισ.

Πρωτοκαθεδρία για τις ΗΠΑ

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εξακολουθούν να κυριαρχούν στην κατάταξη, φιλοξενώντας 202 από τις 500 πιο ακριβές επωνυμίες στο Global 500 του 2023 της Brand Finance, αλλά και το ήμισυ της συνολικής αξίας, ήτοι $4 τρισ.

Η Κίνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση, με τη συνολική αξία των κινεζικών εμπορικών σημάτων να φτάνει το $1,4 τρισ., καταγράφοντας, πάντως, μείωση 9% σε σχέση με πέρσι. Οι 78 κινεζικές μάρκες, που περιλαμβάνονται στην κατάταξη, συνεισέφεραν το 18% της συνολικής παγκόσμιας αξίας.

Η Γερμανία (με 24 brands και ποσοστό 6% της συνολικής αξίας), η Ιαπωνία (με 32 brands και 5%), η Γαλλία (με 31 brands και 5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (με 23 εμπορικά σήματα και 3% της αξίας), η Νότια Κορέα και ο Καναδάς (με 15 και 12 επωνυμίες αντίστοιχα και το 2% της αξίας της κατάταξης έκαστη χώρα) συμπληρώνουν τη λίστα των κρατών, που φιλοξενούν τα περισσότερα ακριβά εμπορικά σήματα του πλανήτη.

 

Νατάσα Φραγκούλη

Πηγή: sepe.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text