Αρχική | Χ&Α | Χ&Α - Επικαιρότητα | Η Κίνα ετοιμάζεται να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα επιβατικών αυτοκινήτων

Η Κίνα ετοιμάζεται να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα επιβατικών αυτοκινήτων

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Η Κίνα αναμένεται, στο άμεσο μέλλον, να γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη εξαγωγική χώρα αυτοκινήτων στον κόσμο. Ήδη βρίσκεται μπροστά από την Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ, σε όρους εξαγωγών αυτοκινήτων, και απέχει μόνο 60.000 οχήματα από το να ξεπεράσει και την Γερμανία. Πρώτη στην σχετική κατάταξη είναι η Ιαπωνία.

 

Η επικράτηση της Κίνας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων αποτελεί εξέλιξη που ενδεχομένως θα τροφοδοτήσει αντιπαλότητες και ανταγωνιστικές σχέσεις με άλλες οικονομίες που έχουν υψηλή εξαγωγική δραστηριότητα στον κλάδο των αυτοκινήτων. Οι εξαγωγές οχημάτων που κατασκευάζονται στην Κίνα έχουν τριπλασιαστεί από το 2020 έως το 2022 και πλέον είναι περίπου 2,5 εκατομμύρια.

 

Οι κινεζικές μάρκες αυτοκινήτων έχουν ήδη κυριαρχήσει στην αγορά της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής, ενώ παράλληλα κάνουν αισθητή την παρουσία τους και στην Ευρώπη, όπου πωλούν οχήματα της Tesla και μάρκες πρώην ευρωπαϊκής και νυν κινεζική ιδιοκτησίας, όπως η Volvo και η Dacia. Όπως αναφέρουν στελέχη της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στόχος είναι οι πωλήσεις οχημάτων προς το εξωτερικό να φτάσουν τα 8 εκατομμύρια (παραπάνω από διπλάσιες από τρέχουσες εξαγωγές της Ιαπωνίας).

 

Η φιλοδοξία της Κίνας για επικράτηση στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων υποδεικνύει μια ριζική αλλαγή της οικονομίας και την μετάβαση της από χώρα κατασκευής προϊόντων ευρείας χρήσης και χαμηλού κόστους, σε κατασκευαστική δύναμη σύνθετων και τεχνολογικά εξελιγμένων προϊόντων. Η πλεονάζουσα παραγωγική δυναμικότητα της Κίνας, το φθηνό εργατικό δυναμικό και η λειτουργικότητα των εγχώριων αλυσίδων εφοδιασμού δίνουν στην Κίνα ένα πλεονέκτημα κόστους έναντι των άλλων ανταγωνιστικών χωρών. Η μέση τιμή ενός εξαγόμενου επιβατικού οχήματος κινεζικής κατασκευής είναι περίπου κατά 65% χαμηλότερη από τα αντίστοιχα γερμανικά αυτοκίνητα και 30% φθηνότερη από τα ιαπωνικά.

 

Με πληροφορίες από Bloomberg.com, εδώ.

 

Κώστας Καρατζάς


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text