Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 250 | REVOIL: Παραμένει ουδέτερη η θέση μας για την εταιρία

REVOIL: Παραμένει ουδέτερη η θέση μας για την εταιρία

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
REVOIL: Παραμένει ουδέτερη η θέση μας για την εταιρία

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

REVOIL

 

Παραμένει ουδέτερη η θέση μας για την εταιρία

 

Η Revoil, ιδρύθηκε το 1982 και εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, την 7/1/2004. Οι βασικοί μέτοχοι της εταιρίας, είναι τα μέλη της οικογένειας Ρούσσου με συνολικό ποσοστό 72,1% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρίας.

Η βασική δραστηριότητα της εταιρίας είναι η εμπορία πετρελαιοειδών προϊόντων στην Ελλάδα (99,6% του κύκλου εργασιών το 2021), ενώ με πολύ μικρό ποσοστό (0,4% του κύκλου εργασιών), συμβάλει ο τομέας των λιπαντικών προϊόντων.

Στην παρούσα φάση, ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου, βασίζεται στην προσέλκυση νέων υγιών συνεργασιών και παράλληλα, κλείνοντας μια σειρά από πρατήρια, που δεν αποδίδουν οργανική κερδοφορία στον Όμιλο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του α΄εξαμήνου 2022, εντάχθηκε στο δίκτυο πρατηρίων 11 νέα πρατήρια, που φέρουν τα σήματα της REVOIL, ενώ 18 πρατήρια έκλεισαν. Συνολικά το δίκτυο πρατηρίων της εταιρίας, αριθμεί 500 πρατήρια υγρών καυσίμων. Σημειώνεται ότι το 2004, όπου η εταιρία εισήχθη στο χρηματιστήριο, είχε 263 πρατήρια υγρών καυσίμων και το 2016 είχε 541.

Πρόσφατα, στον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρίας, εντάχθηκε και ο κλάδος των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, από τον οποίο ακόμα δεν παράγει έσοδα. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2020, συστάθηκαν οι εταιρίες, Revoil Φωτοβολταϊκό Πάρκο ΑΣΕΑ Αρκαδίας και Revoil Αιολικό Πάρκο και κατά τα έτη 2021 και 2022, η διοίκηση προχώρησε σε εξαγορές εταιριών, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

 

Οι δύο κύριοι παράγοντες, που κατευθύνουν το ύψος των εσόδων και της κερδοφορίας, είναι η τιμή του πετρελαίου (δείτε εδώ) και η ζήτηση. Παρατηρώντας τα μεγέθη του Ομίλου (εδώ), βλέπουμε, την μικρή συρρίκνωση του κύκλου εργασιών το 2019, λόγω της υποχώρησης της τιμής του πετρελαίου, ακόμα μεγαλύτερη συρρίκνωση -όπως ήταν λογικό- παρατηρήθηκε το 2020, λόγω της μειωμένης ζήτησης για καυσιμα εξαιτίας των περιορισμών στην μετακίνηση, ενώ ανάκαμψη παρουσιάστηκε το 2021, λόγω της παράλληλης ανόδου των τιμών των εμπορευμάτων και της ζήτησης. Όσον αφορά το 2022, σημειώθηκε σημαντική αύξηση των μεγεθών το εννεάμηνο (+49,3% αύξηση πωλήσεων και +54,9% αύξηση κέρδη προ φόρων), ενώ για το σύνολο του 2022, η διοίκηση αναμένει περαιτέρω βελτίωση όλων των μεγεθών.

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της εταιρίας, είναι ότι παρουσιάζει σταθερή δομή δαπανών και εξόδων και “κινείται” με μικρά περιθώρια κέρδους.

Θετικά αξιολογούμε την συρρίκνωση των δανειακών υποχρεώσεων και του καθαρού αρνητικού δανεισμού, από τα € 46,6 εκατομμύρια το 2015, στα € 15,0 εκατομμύρια στο α΄εξάμηνο του 2022. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι η εταιρία διένειμε τελευταία φορά μέρισμα το 2011.

 

Η άποψη μας για την εταιρία και την μετοχή, είναι ουδέτερη, λόγω της φύσης του κλάδου, που δραστηριοποιείται ο Όμιλος και της αστάθειας των αποτελεσμάτων λόγω της τιμής του πετρελαίου. Μέχρι στιγμής η τιμή του πετρελαίου, υποχωρεί κατά 2,1% από την αρχή του έτους, ενώ το επίπεδο της ζήτησης ενδεχομένως να επηρεαστεί αρνητικά από το γενικότερα “κύμα” ακρίβειας, λόγω της αύξησης του πληθωρισμού, ωστόσο αντισταθμιστικά σε αυτή την ενδεχόμενη κάμψη πιθανοτατα να λειτουργήσει η τουριστική περίοδος.

Παράλληλα, περιμένουμε, από την διοίκηση, να εντείνει τις προσπάθειες της, προς τις Α.Π.Ε (να ξεκινήσει να εμφανίζει έσοδα από αυτήν την δραστηριότητα), προκειμένου να εναρμονιστεί πλήρως με τις εξελίξεις.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή παρουσιάζει απόδοση από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, +16,4%. Ο μέσος ημερήσιος όρος συναλλαγών για το 2023, διαμορφώνεται στα 17.917 τεμάχια έναντι 9.516 το 2022 και 11.350 το 2021. Σύμφωνα με τα χαρτοφυλάκια των Αμοιβαίων Κεφαλαίων τη μετοχή κατέχεται σταθερά από 3 Αμοιβαία Κεφάλαια από την 31/12/2021. Ή εξέλιξη τη πορείας της μετοχής, τα τελευταία δύο χρόνια ήταν αρκετά εντυπωσιακή, καθώς ξεπέρασε το επίπεδο του € 1,0 μετά από πολλά χρόνια (2013) και κορύφωσε στο € 1,56, τον Μάιο του 2021, ενώ σήμερα (20/2/2023), βρίσκεται στο € 1,49.  Είναι πολύ πιθανό, η ανοδική εξέλιξη να συνεχιστεί (βραχυπρόθεσμα), στο πλαίσιο της γενικότερης ανόδου της αγοράς και των αποτελεσμάτων του 2022. Εντούτοις, το αν θα συντηρηθεί η άνοδος (μακροπρόθεσμα), θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθούν οι δύο παράγοντες (τιμή πετρελαίου και ζήτηση), που αναφέραμε παραπάνω.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 250 (Μάρτιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 250, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text