Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | AUTOHELLAS: Τι πρέπει να περιμένουμε από την Autohellas το 2023

AUTOHELLAS: Τι πρέπει να περιμένουμε από την Autohellas το 2023

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
AUTOHELLAS: Τι πρέπει να περιμένουμε από την Autohellas το 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AUTOHELLAS

 

Τι πρέπει να περιμένουμε από την Autohellas το 2023

 

Η εταιρία πέτυχε τον καλύτερο συνδυασμό εξελίξεων: Αύξηση πωλήσεων (+19,3%), βελτίωση περιθωρίου κέρδους (σε 24,1% από 21,5%), μείωση δαπανών λειτουργίας ως ποσοστό επί των πωλήσεων (σε 10,4% από 10,7%), μείωση χρηματοοικονομικών εξόδων ως ποσοστό επί των πωλήσεων (1,8%, από 1,9%) και βελτίωση του EBIDTA στο εντυπωσιακό επίπεδο των € 226,4 εκατομμυρίων. Έτσι, το καθαρό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 10,8% που είναι το υψηλότερο της τελευταίας 10ετίας.

 

Ο  συνδυασμός  της ανάκαμψης  της  τουριστικής  αγοράς  στα  επίπεδα  του  2019  και  των  επιτυχημένων  στρατηγικών  αποφάσεων  της διοίκησης, οδήγησαν  σε σημαντική ανάπτυξη όλους τους τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου, καθώς και οι τρεις δραστηριότητες πέτυχαν ικανοποιητική αύξηση πωλήσεων, κερδοφορίας και καθαρού περιθωρίου κέρδους. Δείτε τον πίνακα με την εξέλιξη των βασικών μεγεθών ανά τομέα, εδώ.

 

Σημειώνεται ότι στο δ΄τρίμηνο του έτους, ενσωματώθηκαν για πρώτη φορά τα μεγέθη της HR Aluguer de Automóveis (franchisee της Hertz International στην Πορτογαλία), προσθέτοντας € 18,3 εκατομμύρια, στον κύκλο εργασιών χωρίς ουσιώδη επίδραση στην κερδοφορία αφού η μοναδική δραστηριότητα της εταιρίας, οι βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, έχουν και εκεί έντονη εποχικότητα με αρνητικά αποτελέσματα στο τέταρτο και πρώτο τρίμηνο κάθε έτους.

Διαβάστε παλαιότερο μας άρθρο, για την στρατηγική προιοντικής και γεωγραφικής επέκτασης του Ομίλου, εδώ.

 

Autohellas: Εξέλιξη βασικών μεγεθών ανά τομέα δραστηριοποίησης
(εκατ. €) 2022 Μετ. (%) 2021 Μετ. (%) 2020 Μετ. (%) 2019 Μετ. (%) 2018 Μετ. (%) 2017 Μετ. (%) 2016
Μισθώσεις και Πωλήσεις πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων - Ελλάδα
Πωλήσεις 250,8 21,5% 206,4 20,2% 171,7 -13,9% 199,4 6,4% 187,4 13,5% 165,1 17,4% 140,6
Μικτό περ. (%) 34,2%
28,9%
17,7%
24,6%
27,6%
30,1%
28,0%
Κέρδη μ.φ. 48,1 30,1% 37,0 125,9% 16,4 -40,2% 27,4 5,2% 26,0 14,6% 22,7 57,9% 14,4
Καθαρό περ. (%) 19,2%
17,9%
9,5%
13,7%
13,9%
13,8%
10,2%
Εμπορία αυτ/των - αντ/κων και υπηρεσιών - Ελλάδα
Πωλήσεις 422,0 14,1% 369,8 37,9% 268,1 -7,7% 290,5 31,6% 220,8 86,4% 118,5 57,7% 75,1
Μικτό περ. (%) 16,7%
16,4%
14,7%
15,4%
15,0%
9,7%
15,6%
Κέρδη μ.φ. 21,3 30,4% 16,4 140,4% 6,8 -41,2% 11,6 207,7% 3,8 248,4% 1,1 -47,4% 2,0
Καθαρό περ. (%) 5,1%
4,4%
2,5%
4,0%
1,7%
0,9%
2,7%
Μισθώσεις και Πωλήσεις πρώην μισθωμένων αυτοκινήτων - Εξωτερικό
Πωλήσεις 92,8 41,6% 65,5 26,2% 51,9 -20,7% 65,5 5,4% 62,2 9,0% 57,0 16,1% 49,1
Μικτό περ. (%) 25,6%
21,6%
12,6%
20,0%
25,4%
30,8%
25,1%
Κέρδη μ.φ. 12,8 76,7% 7,2 926,3% 0,7 -85,9% 5,0 -52,5% 10,5 7,1% 9,8 57,1% 6,3
Καθαρό περ. (%) 13,7%
11,0%
1,4%
7,6%
16,9%
17,2%
12,7%
Σύνολο Ομίλου
Πωλήσεις 765,6 19,3% 641,6 30,5% 491,7 -11,5% 555,4 18,1% 470,4 38,1% 340,6 28,6% 264,8
Μικτό περ. (%) 24,1%
21,0%
15,6%
19,3%
21,4%
23,1%
24,6%
Άλλα Κέρδη (*) 0,40
-8,1
-6,5
2,7
-1,5
-2,0

Κέρδη μ.φ. 82,5 57,4% 52,4 202,2% 17,4 -62,8% 46,6 20,1% 38,8 22,7% 31,6 39,4% 22,7
Καθαρό περ. (%) 10,8%
8,2%
3,5%
8,4%
8,3%
9,3%
8,6%
Σημειώσεις: (*) Κέρδη ή ζημίες που προκύπτουν από άλλες δραστηριότητες ή απαλοιφές













Δείτε τον πλήρη πίνακα σε περιβάλλον excel, εδώ.

 

Όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση, οι προοπτικές ανά δραστηριότητα για το 2023, είναι οι εξής:

Μακροχρόνιες και Βραχυχρόνιες μισθώσεις στην Ελλάδα

Μακροχρόνιες: Οι σταθερές αξίες και στόχοι για το 2023 είναι η εξέλιξη των προγραμμάτων μακροχρόνιας μίσθωσης καθώς και η μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Το επενδυτικό πρόγραμμα για την επόμενη πενταετία είναι ύψους € 300 εκατομμυρίων και αφορά στην αγορά αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων αλλά και την δημιουργία των αναγκαίων υποδομών υποστήριξης και φόρτισης του δικτύου.

Βραχυχρόνιες: Κατά το 2023, αναμένεται ο εξορθολογισμός της συμπεριφοράς των ταξιδιωτών, ειδικά στο κομμάτι του Rent a Car. ‘Ηδη ο ρυθμός των προκρατήσεων κινείται θετικά σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου ακόμα υπήρχε μια σχετική ταξιδιωτική ανασφάλεια.

Εμπορία αυτοκινήτων-ανταλλακτικών και υπηρεσιών στην Ελλάδα

Αναμένεται να συνεχιστεί η μειωμένη παραγωγική ικανότητα των εργοστασίων τουλάχιστον για το πρώτο εξάμηνο του έτους.  Παράλληλα  η  ζήτηση  στην  Ελλάδα  αλλά  και  στην  Ευρώπη,  από  το  δεύτερο  εξάμηνο  του  2022  παρουσιάζει πτωτική τάση, λόγω των γεωπολιτικών γεγονότων και των πληθωριστικών πιέσεων. Εντούτοις διαφαίνεται μερική  αποκατάσταση  της εφοδιαστικής  αλυσίδας  αυτοκινήτων  και ανταλλακτικών  που  από  τη  μια  πλευρά  θα ενισχύσει  τη  δραστηριότητα  της  εμπορίας  αυτοκινήτων  αλλά  παράλληλα  αναμένεται  να  επηρεάσει  και  τη  ζήτηση  για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. γιατί δε γράφεις για τησυμφωνία που κάνουν με τους ισραηλινούς

Μακροχρόνιες και Βραχυχρόνιες μισθώσεις στο Εξωτερικό

Αναμένεται σημαντική  οργανική  ανάπτυξη, στον  τομέα  της  διεθνούς  δραστηριότητας,  μετά  την προσθήκη της θυγατρικής στη Πορτογαλία. Η αγορά της Πορτογαλίας αποτελεί δημοφιλή τουριστικό προορισμό σε μεγέθη ανάλογα ή και μεγαλύτερα από της Ελλάδας, όπου η θυγατρική του Ομίλου κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις. Η ενοποίηση της θυγατρικής σε ένα πλήρες έτος, αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος της διεθνούς δραστηριότητας του Ομίλου.

 

Συμπερασματικά, αυτό που περιμένουμε από την Autohellas, το 2023 είναι, α) η οργανική ανάπτυξη των ήδη υπάρχων δραστηριοτήτων, λόγω των θετικών προοπτικών για την τουριστική κίνηση, β) η ανάπτυξη της διεθνούς δραστηριότητας λόγω της προσθήκης της θυγατρικής στην Πορτογαλία και γ) η ανάπτυξη της εγχώριας δραστηριότητας λόγω της πρόσφατης εξαγοράς (από κοινού με την Samelet) της θυγατρικής της Stellantis, στην Ελλάδα, με την οποία η Autohellas αποκτά το δικαίωμα της εισαγωγής και διανομής των μαρκών Abarth (0,1% μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα), Alfa Romeo Fiat (0,5%), Fiat Professional (2%) και Jeep (2%).

 

Η άποψη μας, για την εταιρία και την μετοχή είναι εξαιρετική (κατηγορία “Τop 25”), καθώς υλοποιεί με επιτυχημένο τρόπο ένα σχέδιο προϊοντικής και γεωγραφικής ανάπτυξης, που μπορεί να τις εξασφαλίσει αρκετά ικανοποιητικές επιδόσεις τα επόμενα χρόνια, ενώ παράλληλα ανταμείβει τους μετόχους της σχεδόν κάθε χρόνο, από την εισαγωγή της στο Χ.Α. μέχρι σήμερα. Σημειώνεται ότι το 2023, θα διανεμηθεί μέρισμα € 0,65 ανά μετοχή. Δείτε εδώ διάγραμμα με την εξέλιξη της διανεμητικής απόδοσης.

 

Για το το σύνολο του έτους, θα αναθεωρήσουμε την αρχική μας πρόβλεψη για πωλήσεις από € 850 εκατ. στα € 890 εκατ. και για τα κέρδη από € 95 εκατ. στα € 97 εκατομμύρια.

Ανά τομέα δραστηριοποίησης, εκτιμούμε ότι, κατά το 2023, η εταιρία θα πετύχει: α) Μισθώσεις αυτοκινήτων: Πωλήσεις € 275 εκατομμύρια και κέρδη € 54 εκατομμύρια. β) Εμπορία αυτοκινήτων: Πωλήσεις € 460 εκατομμύρια και κέρδη € 23. γ) Δραστηριότητες εξωτερικού: Πωλήσεις € 155 εκατομμύρια και κέρδη € 19 εκατομμύρια.

 

Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων” περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

 

Σημείωση: Αύριο 22 Μαρτίου 2023, θα πραγματοποιηθεί η ενημέρωση των αναλυτών, από την εταιρία. Ως συνέπεια αυτού, ενδεχομένως να γίνει επικαιροποίηση του άρθρου, με νέα στοιχεία που θα γίνουν γνωστά. Στην περίπτωση αυτή, θα υπάρξει επισήμανση των στοιχείων που θα προστεθούν ή που θα αφαιρεθούν.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text