Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Aegean: Τα ιστορικά υψηλά του 2022 και οι καλές προσδοκίες για φέτος

Aegean: Τα ιστορικά υψηλά του 2022 και οι καλές προσδοκίες για φέτος

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Aegean: Τα ιστορικά υψηλά του 2022 και οι καλές προσδοκίες για φέτος

Bonus 12 εκατ. ευρώ σε 700 εργαζομένους προσέφερε η αεροπορική

Επιδόσεις υψηλότερες σε σύγκριση με αυτές του 2019, οπότε δεν υπήρχαν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία λόγω της Covid-19, εμφάνισε κατά τη χρήση του 2022 η Aegean. Ο αεροπορικός όμιλος, έναντι του 2019, ενίσχυσε κατά 2% και κατά 36%, τον κύκλο εργασιών και τα κέρδη μετά από φόρους που διαμορφώθηκαν σε 1,34 δισ. ευρώ και 107 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Πέρυσι, η Aegean προσέφερε 15,8 εκατ. θέσεις και μετέφερε, συγκριτικά με το 2021, κατά 73% περισσότερους επιβάτες των οποίων ο συνολικός αριθμός ανήλθε σε 12,5 εκατ. άτομα από τα οποία 7,3 εκατ. αντιπροσωπεύουν διεθνή κίνηση.

Επίσης, το 2022, η Aegean διέθεσε το 90% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων (ASKs – ο συνολικός αριθμός των διαθέσιμων θέσεων μιας προγραμματισμένης πτήσης επί τον αριθμό των χιλιομέτρων αυτής) του 2019, ποσοστό που ανήλθε στο 99% των επιπέδων πριν από την πανδημία κατά το τέταρτο τρίμηνο. Οι προσφερόμενες ASKs αντιστοιχούν στο 115% των εσόδων του 2019, δηλαδή σε 317,4 εκατ. ευρώ και για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας έφεραν το 2022 κερδοφορία μετά από φόρους που ανήλθε σε 13,6 εκατ. ευρώ. Φέτος, οι προσφερόμενες χιλιομετρικές θέσεις (ASKs) αντιστοιχούν στο 20% και 10% αυτών του 2022 και του 2019 αντίστοιχα.

Όσον αφορά το αυξημένο κόστος καυσίμων, προκάλεσε στην εταιρεία επιβάρυνση 25% με αφετηρία την έναρξη του πολέμου.

Στα τέλη του 2022, τα ίδια κεφάλαια της Aegean υπήρξαν ελαφρώς μεγαλύτερα κατά 22 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2019, με την αεροπορική να έχει εξοφλήσει, τρία χρόνια νωρίτερα, το τελευταίο τμήμα του έκτακτου δανεισμού που είχε λάβει από τις τέσσερις μεγάλες ελληνικές τράπεζες κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επιδίωξη του αερομεταφορέα είναι να αγοράσει τα warrants που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο, τον Ιούλιο, αν η κυβέρνηση επιλέξει να ασκήσει αυτό το δικαίωμα. Η κίνηση αυτή συνοδεύεται με εκτιμώμενο κόστος  βάσει της πορείας της μετοχής ύψους 42 εκατ. ευρώ που αντιστοιχεί σε 12 εκατ. ευρώ επιπλέον του ποσού των 30 εκατ. ευρώ της αρχικής πρόβλεψης. «Έχουμε τη ρευστότητα και την πρόθεση να το κάνουμε» τόνισε ο κ. Βασιλάκης. Ως εκ τούτου, η Aegean προσβλέπει μέσα στο 2023, να ολοκληρώσει την αποπληρωμή των warrants, και στη συνέχεια να επαναφέρει την μερισματική πολιτική της, διαθέτοντας ισχυρά κέρδη και συμπαγή κεφαλαιακή διάρθρωση.

Bonus σε 700 εργαζόμενους

Με τα προηγούμενα χρόνια να έχουν υπάρξει ιδιαίτερα δύσκολα λόγω της πανδημίας, η διοίκηση της Aegean προσέφερε το 2022 σε 700 άτομα bonus κερδοφορίας ύψους 12 εκατ. ευρώ. «Πυλώνας μας είναι οι άνθρωποί μας και εκτιμούμε, κατά τη διάρκεια της κρίσης, την αφοσίωσή τους και την υποστήριξή τους» ανέφερε, κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης.

Ισχυρή ανάκαμψη της διάθεσης για ταξίδι

Σχολιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις της περασμένης χρήσης, ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης, σημείωσε πως το 2022 υπήρξε μία πολύ επιτυχημένη χρονιά με μεγέθη που ξεπέρασαν αυτά του 2019 και με περιθώριο κερδοφορίας υψηλότερο, συγκριτικά με αυτό των ομοειδών ευρωπαϊκών αερομεταφορέων. Ενδεικτικό της πλήρους ανάκαμψης της αεροπορικής είναι το ότι η Aegean είχε πέρυσι μόνο ένα αρνητικό τρίμηνο, το πρώτο, όταν συνήθως υπάρχουν δύο ζημιογόνα τρίμηνα. Εκτός, δηλαδή, από το πρώτο και το τέταρτο που υπήρξε και το πρώτο κερδοφόρο στην ιστορία της εταιρείας. Αυτό όταν, πέρυσι, η προσφερόμενη χωρητικότητα από και προς την Ελλάδα από ξένους αερομεταφορείς, ως επί το πλείστον, τους IG, Lufthansa, Air France-KLM, Ryanair, Easyjet και Wizz Air υπήρξε πολύ μεγαλύτερη έναντι του 2019.

Όπως εκτίμησε ο κ. Βασιλάκης, βάσει των επιδόσεων του πρώτου διμήνου και των προπωλήσεων εισιτηρίων για το καλοκαίρι, ο αριθμός των επιβατών της Aegean θα ξεπεράσει φέτος αυτόν (15 εκατ.) του 2019.

Αναφερθείς στη χρηματοδότηση των νέων επενδύσεων, ο Ευτύχης Βασιλάκης σημείωσε ότι οι επιπρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες για φέτος και το 2024 κυμαίνονται (για κάθε χρονιά) από 100 έως 120 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνοντας ποσό της τάξεως των 60 εκατ. ευρώ. Αυτό θα καταβληθεί εντός μίας πενταετίας-ήδη 10 εκατ. ευρώ έχουν δαπανηθεί- και σχετίζεται με τη σύμβαση παραχώρησης με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών για την δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα.

Τα νέα αεροσκάφη

Φέτος, η Aegean θα επιχειρεί με 76 αεροσκάφη και θα παραλάβει εννέα ακόμη Airbus Neo με τα οποία θα υλοποιείται το 33% (από 23% το 2022) των συνολικών πτήσεων το 2023, όπως σημείωσε ο κ. Γερογιάννης. Αντίστοιχα, στη νέα γενιά αεροσκαφών, φέτος, θα αντιστοιχεί το 48% των ωρών πτήσεων από 29% πέρυσι.

 

Πηγή:moneyreview.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text