Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Εντείνουν τις πιέσεις για την αποκατάσταση των εμπορικών σιδηροδρομικών δρομολογίων ΟΛΠ και ΟΛΘ

Εντείνουν τις πιέσεις για την αποκατάσταση των εμπορικών σιδηροδρομικών δρομολογίων ΟΛΠ και ΟΛΘ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Εντείνουν τις πιέσεις για την αποκατάσταση των εμπορικών σιδηροδρομικών δρομολογίων ΟΛΠ και ΟΛΘ

Εντείνονται οι πιέσεις για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.

Έως και χθες το βράδυ, δεν είχε διεξαχθεί κανένα εμπορευματικό δρομολόγιο από τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, τα οποία επιζητούν την άμεση επανεκκίνηση των δρομολογίων, ασκώντας πιέσεις προς τους αρμόδιους φορείς.

Χθες, εμπορευματικό δρομολόγιο διεξήγαγε η Rail Cargo Logistics Goldair από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, εξυπηρετώντας δικούς της πελάτες, ενώ στη συνέχεια, δυο δρομολόγια στον ίδιο άξονα διεξήγαγε και η Hellenic Train.

H Cosco και ο ΟΛΠ, που διαχειρίζονται το λιμάνι του Ικονίου, έχουν ήδη αποστείλει επιστολή στον ΟΣΕ, εκδηλώνοντας το έντονο ενδιαφέρον τους για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Αυτό, διότι από και προς το λιμάνι του Ικονίου διακινούνται ετησίως περί τα 100.000 εμπορευματοκιβώτια. Πλέον, πολλά είναι στοιβαγμένα στο Ικόνιο και σε γειτονικές χώρες.

Αντίστοιχα, και ο ΟΛΘ δρομολογεί εμπορευματικές σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες προς τα Βαλκάνια και συγκεκριμένα, σε Σερβία και Βουλγαρία, χώρες στις οποίες έχει δημιουργήσει "χερσαία λιμάνια".

Πλέον, στον Παλαιό Σιδηροδρομικό Σταθμό, αλλά και στο Κέντρο Διαλογής της Θεσσαλονίκης έχουν εγκλωβιστεί δεκάδες εμπορικά βαγόνια.

Τις εξελίξεις παρακολουθούν, με αγωνία, εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες, οι οποίες έχουν στραφεί σε εναλλακτικές μεθόδους, μέσω οδικών και θαλάσσιων μεταφορών.

Από τα εμπορικά δρομολόγια θα εξαρτηθεί η επανεκκίνηση του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Σημειώνεται ότι χθες επανεκκίνησαν τα πρώτα επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια, σε άκρως περιορισμένη κλίμακα.

Τα επιβατικά δρομολόγια που διεξάγονται από χθες αφορούν τον Προαστιακό Αθηνών και τον Προαστιακό Πάτρας, με τον μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη να επιβιβάζεται στο πρώτο δρομολόγιο του Προαστιακού προς την Οινόη.

"Ξεκίνησαν ήδη τα προαστιακά σήμερα από Αθήνα για Χαλκίδα και Αθήνα για Αεροδρόμιο. Σταδιακά, μέσα σε πέντε εβδομάδες, σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε τη λειτουργία των συρμών με τα μέτρα ασφαλείας που έχουμε ανακοινώσει", ανέφερε χθες το πρωί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Αντίστοιχα, για τα εμπορευματικά δρομολόγια, οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train ζητούν εγγυήσεις για την συστήματα επικοινωνιών μέσα στις σήραγγες, όπως των Τεμπών και του Πλαταμώνα, δηλαδή εγγυήσεις ότι λειτουργεί και έχει πιστοποιηθεί το σύστημα GSMR.

Από την πλευρά του, ο ΟΣΕ υποστηρίζει ότι έχει προμηθεύσει την εταιρεία με 30 φορητές συσκευές GSMR και ότι το εν λόγω σύστημα έχει πιστοποιηθεί.

Το εν λόγω ζήτημα είναι κρίσιμο, καθώς εάν δοθεί το "πράσινο φως" για τις εμπορικές αμαξοστοιχίες, αυτό σημαίνει ότι "ανοίγει ο δρόμος" και για τις επιβατικές, δηλαδή για τα αρτηριακά δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όταν αυτό αποφασιστεί. Εξελίξεις αναμένονται ίσως και εντός της ημέρας.

 

Φώτης Φωτεινός

Πηγή: capital.gr
Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text