Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Ο τομέας του αυτοκινήτου εξελίσσεται σε κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Ο τομέας του αυτοκινήτου εξελίσσεται σε κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Ο τομέας του αυτοκινήτου εξελίσσεται σε κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ

 

Ο τομέας του αυτοκινήτου εξελίσσεται σε κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου

 

Τις καλύτερες επιδόσεις στην ιστορία του, πέτυχε ο Όμιλος Μοτοδυναμική το 2022, ξεπερνώντας, για πρώτη φορά το επίπεδο πωλήσεων των € 100 εκατομμυρίων (διαμορφώθηκαν στα € 132,0 εκατ.). Παράλληλα, η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε στα € 10,5 εκατ. έναντι € 4,8 εκατομμυρίων το 2021. Η εταιρία θα διανείμει μέρισμα ύψους € 0,09 ανά μετοχή έναντι € 0,04 πέρυσι.

Κατά το 2022, οι δραστηριότητες του Ομίλου, επηρεάστηκαν αρνητικά, από τον αποσυντονισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις καθυστερήσεις σε παραλαβές και από κάποιες ακυρώσεις σε προγραμματισμένες παραλαβές. Ωστόσο, η ανάκαμψη της ζήτησης και η αρκετά ικανοποιητική τουριστική περίοδος, αντιστάθμισαν σημαντικά τις αρνητικές επιπτώσεις.

 

Όπως θα δείτε στον πίνακα του συνδέσμου (εδώ), οι τρεις βασικοί τομείς δραστηριοποίησης του Ομίλου (δίκυκλα, μισθώσεις, αυτοκίνητα), πέτυχαν αρκετά ικανοποιητικές αυξήσεις εσόδων. Συγκεκριμένα, η διοίκηση σχολιάζει ότι η δραστηριότητα της Sixt (βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις), ξεπέρασε κάθε προσδοκία το 2022, τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας. Παράλληλα, η Yamaha, πέτυχε αύξηση πωλήσεων +19,3% και η Porsche +37,9%.

Από την εξέλιξη της διάρθρωσης των πωλήσεων, μπορούμε να αντιληφθούμε ότι η διοίκηση, μετατόπισε γρήγορα την προσοχή της στον τομέα των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων, μέσω της SIXT. Ήδη το 2022, ο τομέας της μίσθωσης οχημάτων, είναι η κύρια πηγή εσόδων του Ομίλου, με ποσοστό συμμετοχής στον κύκλο εργασιών 29,1% έναντι 3,9% το 2018.

Όπως είχαμε επισημάνει και παλαιότερα, η Μοτοδυναμική αλλάζει φυσιογνωμία, με τη δραστηριότητα της Sixt, καθώς εισήλθε δυναμικά στον τομέα του αυτοκινήτου και παράλληλα ωφελείται από την τουριστική κίνηση. Η εξέλιξη αυτή ήταν πολύ σημαντική. Όμως, εκτιμούμε ότι, αν η εταιρία παραμείνει στις παρούσες δραστηριότητες, το “όριο” της μεγέθυνσής της είναι και ορατό, αλλά και αρκετά κοντά. Η “Μοτοδυναμική” ανήκει σε πρόσωπα με παλαιά και ισχυρή παρουσία επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα (οικογένεια Κυριακόπουλου). Αυτό σημαίνει ότι, η περαιτέρω ανάπτυξή της, μπορεί και να σχεδιαστεί, αλλά και να υποστηριχθεί. Προς ποιούς τομείς θα επιδιωχθεί η περαιτέρω ανάπτυξή της; Δε γνωρίζουμε τους σχεδιασμούς των βασικών μετόχων και της διοίκησης. Αυτό που εμείς βλέπουμε ως εφικτό, είναι: α) η γεωγραφική ανάπτυξη στους τομείς που ήδη δραστηριοποιείται και β) μεγαλύτερη ανάπτυξη στις μακροχρόνιες μισθώσεις, αλλά σταδιακή δραστηριοποίηση στην εμπορία αυτοκινήτων, άλλων μαρκών δικύκλων, ή άλλων “συστημάτων μηχανών”. Η ουσία είναι ότι, η εταιρία, ξεφεύγει πλέον από τα “στενά” οικονομικά πλαίσια και πλαίσια δραστηριοποίησης των δύο προηγούμενων δεκαετιών και σταδιακά, εισέρχεται σε φάση όπου θα πρέπει να λάβει αποφάσεις για το μέλλον της.

 

Για το 2023, η διοίκηση αναμένει περαιτέρω αύξηση των οικονομικών μεγεθών. Συγκεκριμένα, οι αγορές δικύκλων και αυτοκινήτων συνεχίζουν τη θετική τους, πορεία με τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα να υποχωρούν σταδιακά. Παράλληλα, θετικά είναι τα μηνύματα και από τον τουρισμό, εντούτοις αβεβαιότητα επικρατεί ως προς την αγοραστική δύναμη των επισκεπτών και ως προς τον αναμενόμενο χρόνο παραμονής.

 

Η άποψη μας, για την εταιρία είναι πολύ θετική (την έχουμε εντάξει στην κατηγορία “Top 25”), γι΄ αυτό και η ΜΟΤΟ είναι μια από τις τέσσερις μετοχές του εκπαιδευτικού χαρτοφυλακίου, του Απόλυτου Συστήματος. Η στρατηγική της διοίκησης τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των μεγεθών (με εξαίρεση το 2020, λόγω της πανδημίας) η συνεχόμενη διανομή μερίσματος από το 2019, οι προοπτικές ανάπτυξης και η εμπιστοσύνη των Θεσμικών Επενδυτών (την 31/12/2022, η μετοχή βρισκόταν σε 19 χαρτοφυλάκια από 4 την 31/12/2018) μας δημιουργούν ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση για το μέλλον της εταιρίας και κατ΄επέκταση της μετοχής.

Όσον αφορά στις εκτιμήσεις μας για το 2023, θα αναπροσαρμόσουμε ελαφρά την εκτίμηση μας για τις πωλήσεις στα € 155 εκατομμύρια και θα την καθαρή κερδοφορία από τα  € 11,7 εκατ. στα € 12,3 εκατομμύρια (καθαρό περιθώριο κέρδους 7,9%). Αυτή η πρόβλεψη, διαμορφώνει την προβλεπόμενη σχέση P/E στο 7,0, την οποία κρίνουμε ως χαμηλή.

Χρηματιστηριακά η μετοχή κερδίζει από την αρχή του έτους, 39,7% (στοιχεία 30/3/2023).

 

Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

 

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων” περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text