Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ: Στόχος η εξαγορά των warrants και η διανομή μερίσματος για την χρήση του 2023

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ: Στόχος η εξαγορά των warrants και η διανομή μερίσματος για την χρήση του 2023

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ: Στόχος η εξαγορά των warrants και η διανομή μερίσματος για την χρήση του 2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ

 

Στόχος η εξαγορά των warrants και η διανομή μερίσματος για την χρήση του 2023

 

Το 2022, ο Όμιλος Αεροπορία Αιγαίου, κατάφερε να κλείσει το “χάσμα” των μεγεθών του, σε σχέση με το 2019, πετυχαίνοντας έσοδα ύψους € 1.336,8 εκατομμύρια έναντι € 674,8 εκατ. κατά το 2021 και € 1.308 εκατ. κατά το 2019. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα € 106,7 εκατ. το 2022 έναντι € 5,1 εκατ. κατά το 2021 και € 78,5 εκατ. κατά το 2019.

Το 2022 ο Όμιλος προσέφερε 15,8 εκατ. θέσεις (+41,7% σε σχέση με το 2021) και μετέφερε 12,5 εκατ. επιβάτες (+73,3%). Ο συντελεστής πληρότητας, διαμορφώθηκε στο 79,8%, από 65,5% το 2021.

Σημειώνεται ότι η πρόβλεψη μας για το 2022, όσον αφορά τις πωλήσεις ήταν ορθή (απόκλιση -1,3%) ωστόσο η απόκλιση από τα καθαρά κέρδη ήταν -26%, η οποία οφείλεται στην περαιτέρω βελτίωση των μικτού περιθωρίου κέρδους (από την εκτιμώμενη), στην αύξηση των λοιπών εσόδων (έσοδα από παροχές σε τρίτους) και στη συρρίκνωση των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων, λόγω των χρηματοοικονομικών εσόδων που προέκυψαν από την αντιστάθμιση κινδύνου στις τιμές των καυσίμων και τις συναλλαγματικές διαφορές -ένα μέγεθος το οποίο δύσκολα μπορεί να εκτιμηθεί.

 

Το 2023, έχει ξεκινήσει αρκετά δυναμικά για τον Όμιλο, με τις διαθέσιμες θέσεις και την συνολική επιβατική κίνηση, να ξεπερνούν τα μεγέθη του 2019, κατά το πρώτο δίμηνο του 2023. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, η επιβατική κίνηση στο σύνολο των αεροδρομίων και ο αριθμός των πτήσεων, αναμένεται να είναι κυμανθούν σημαντικά υψηλότερα σε σχέση με το 2019.

Επίσης, σύμφωνα με την Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), αναμένεται ότι το 2023, ο κλάδος των αερομεταφορών θα επιστρέψει σε κερδοφορία ύψους 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων με το περιθώριο κερδοφορίας να είναι οριακά θετικό στο +0,4%. Για την Ευρώπη οι εκτιμήσεις δείχνουν οριακή κερδοφορία 6 εκατ. δολαρίων με οριακά περιθώρια κερδοφορίας στο +0,6%. Δείτε την πλήρη έκθεση, εδώ και πιο συγκεκριμένα στην σελ. 21. Βεβαίως, τα παραπάνω αφορούν σε μέσους όρους, ενώ η Aegean, έχει αποδείξει ότι κινείται πάνω από τους μέσους όρους.

 

Εντός του 2022, ο Όμιλος παρέλαβε 10 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo, έχοντας παραλάβει συνολικά 19 αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo από τα τέλη του 2019. Συνολικά, την 31/12/2022, ο στόλος του Ομίλου αριθμούσε 69 αεροσκάφη (εκ των οποίων 55 jet και 14 turboprops/ ελικοφόρα). Το 2023, ο Όμιλος θα παραλάβει ακόμα 9 Airbus A320/321neo συνεχίζοντας απρόσκοπτα το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη στο στόλο έως το 2026. Διαβάστε αναλυτικά για τις προκαταβολές μελλοντικών μισθώσεων, στην σελ. 164, εδώ.

 

Από τα κέρδη της χρήσης του 2022, η διοίκηση αποφάσισε να μη προχωρήσει στην διανομή μερίσματος (για τέταρτη συνεχόμενη χρήση) προκειμένου να διατηρήσει ικανό κεφαλαιακό απόθεμα, για τη νέα επένδυση δημιουργίας του Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων, όσο και για τη δυνατότητα εξαγοράς των δικαιωμάτων του Δημοσίου μετά από πιθανή άσκηση των warrants που κατέχει. Κατά την ενημέρωση των αναλυτών, η διοίκηση επισήμανε ότι ο στόχος της, είναι να ενισχύσει την κεφαλαιακή της βάση και όχι την ταμειακή της βάση, για να μπορεί οποιαδήποτε στιγμή να εξαγοράσει τις μετοχές από το Δημόσιο. Ο στόχος είναι να διανεμηθεί μέρισμα το 2023 ανεξάρτητα, με το αν θα εξασκήσει τα δικαιώματα του, το Δημόσιο.

Διαβάστε παλαιότερο μας άρθρο με τίτλο: “ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ: Οι προοπτικές είναι πολύ θετικές και η μετοχή δεν πρέπει να επηρεάζεται από τα warrant”, εδώ.

 

Στην ενημέρωση αναλυτών, η διοίκηση φάνηκε αρκετά αισιόδοξη για το 2023, χωρίς ωστόσο να προχωρά σε προβλέψεις μεγεθών ακόμα, καθώς είναι αρκετά νωρίς. Θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί αντισταθμιστικά εργαλεία για τον κίνδυνο του επιτοκίου και των καυσίμων και σκοπεύει να αυξήσει την χωρητικότητα της, κατά 5% με 6% σε σχέση με το 2022, ανταποκρινόμενη στην αυξημένη ζήτηση. Πιο συγκεκριμένα για την ζήτηση, αναφέρθηκε ότι παραμένει ισχυρή τόσο σε εγχώριο επίπεδο όσο και σε διεθνές. Εντούτοις στην εγχώρια αγορά παρατηρείται ότι ο ανταγωνισμός έχει ξεκινήσει να χρησιμοποιεί αεροπλάνα της οικογένειας Airbus, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες. Σημειώνεται ότι η εγχώρια αγορά πλέον αποτελεί περίπου το 20% του κύκλου εργασιών.

 

Η αποψη μας για την εταιρία και την μετοχή είναι εξαιρετική, γι αυτό και τη συμπεριλαμβάνουμε στην κατηγορία “Top 25”. Για το 2023, εκτιμούμε ότι οι προοπτικές για την εταιρία είναι θετικές, ενώ, κατά τα φαινόμενα, το ενδεχόμενο χαμηλής ανάπτυξης ή της ύφεσης σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, δεν έχει αποτυπωθεί στη μέχρι τώρα πορεία της εταιρίας, ή στις κρατήσεις για τους (κρίσιμους) καλοκαιρινούς μήνες.

Για το σύνολο του έτους, θα αυξήσουμε ελαφρώς την πρόβλεψη μας στα € 1.520 εκατομμύρια (από € 1.480 εκατ.) διατηρώντας την εκτίμηση ότι η φετινή αύξηση θα είναι κοντά στο +13,8% (οι αυξήσεις του 2022, δεν θα επαναληφθούν φέτος). Όσον αφορά τα κέρδη εκτιμούμε ότι θα κυμανθούν από τα € 125 εκατ. έως τα € 130 εκατομμύρια. Με βάση αυτή την πρόβλεψη, η ΑΡΑΙΓ διαμορφώνει το προβλεπόμενο P/E στο 5,1 και είναι -σε παγκόσμιο επίπεδο- η δεύτερη σε σειρά εταιρία με το χαμηλότερο δείκτη P/E. Δείτε εδώ.

 

Χρηματιστηριακά, η μετοχή έχει πετύχει μια εξαιρετική άνοδο. Συγκεκριμένα, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, κερδίζει 35,2% έναντι 11% του Γενικού Δείκτη. Όσον αφορά τα χαρτοφυλάκια των Αμοιβαίων Κεφαλαίων, η μετοχή από την 31/12/2021 μέχρι σήμερα κατέχεται από 29, έναντι 19 την 31/12/2020 και 42 την 31/12/2019.

 

Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

 

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων” περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.



Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text