Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Πώς η εταιρία μετατρέπει τη “δυσκολία”, σε “ευκαιρία”

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Πώς η εταιρία μετατρέπει τη “δυσκολία”, σε “ευκαιρία”

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ: Πώς η εταιρία μετατρέπει τη “δυσκολία”, σε “ευκαιρία”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ

Πώς η εταιρία μετατρέπει τη “δυσκολία”, σε “ευκαιρία”

 

Με πολύ καλές επιδόσεις, έκλεισε το α΄τρίμηνο του 2023, για τον Όμιλο Σαράντη, καθώς οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 24% σε σχέση με πέρυσι. Κατά την ενημέρωση των αναλυτών, για τα αποτελέσματα του 2022, η διοίκηση επισήμανε ότι οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, σταθεροποιούνται και σε συνδυασμό με την παράλληλη αύξηση των πωλήσεων, τα περιθώρια κέρδους βελτιώνονται.

Ο στρατηγικός σχεδιασμός, για το 2023, είναι να δοθεί έμφαση στις εξαγορές, με αρχικό στόχο την ολοκλήρωση της εξαγοράς Stella Pack (στην Πολωνία), η οποία έχει καθυστερήσει και η ολοκλήρωση της πλέον τοποθετείται μέχρι το τέλος του α΄ εξαμήνου 2023. Στην συνέχεια, η διοίκηση θα στρέψει το ενδιαφέρον της, στην αγορά της Ρουμανίας, που σύμφωνα με τα μεγέθη του 2022, αποτελεί το 15,5% του κύκλου εργασιών.

Παράλληλα, η διοίκηση χαρακτήρισε, ως “ευκαιρία” την αποχώρηση της Estée Lauder, από το χαρτοφυλάκιο της, καθώς πλέον είναι ελεύθερη να συνεργαστεί με brands, που μέχρι πρότινος δεν μπορούσε, λόγω του ανταγωνισμού.

Συμπληρωματικά, για την περαιτέρω ενίσχυση των δραστηριοτήτων της, η διοίκηση εφαρμόζει μέτρα εξοικονόμησης κόστους, προχωρά σε -μικρές- ανατιμολογήσεις προϊόντων, δίνει έμφαση στις κατηγορίες προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και αποσύρει προϊόντα με χαμηλή προστιθέμενης αξίας, ενώ παράλληλα προχωρά στην δημιουργία νέων προϊόντων.

Σημειώνεται ότι στις αρχές Μαρτίου, η διοίκηση ανακοίνωσε, την είσοδο της, στο κανάλι διανομής των φαρμακείων, με την ανάπτυξη της νέας σειράς προϊόντων περιποίησης προσώπου “Clinea”. Δείτε εδώ.

 

Όσον αφορά στο 2022, ήταν ένα δύσκολο έτος για τον Όμιλο. Όπως είχαμε επισημάνει και σε παλαιότερο μας άρθρο, εδώ, η εταιρία δέχθηκε σημαντικές πιέσεις στα μεγέθη της, λόγω του αυξημένου πληθωρισμού, του ενεργειακού κόστους και του κόστους πρώτων υλών. Παράλληλα, έχασε τρεις πηγές εσόδων (Ρωσία, Estée Lauder, Wella) ενώ το εργοστάσιο στην αγορά της Ουκρανίας, ξεκίνησε να λειτουργεί από τον Απρίλιο του 2022.

Στα θετικά της χρήσης, συγκαταλέγεται η ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στην Πολωνία (νέα παραγωγική μονάδα της Polipak) και η συμφωνία για την εξαγορά της πολωνικής Stella Pack. Σύμφωνα με τα μεγέθη του 2022, η αγορά της Πολωνίας αποτελεί το 24% του κύκλου εργασιών.

 

Κατά το 2022, οι πωλήσεις του Ομίλου (συμπεριλαμβανομένης της διακοπείσας δραστηριότητας της Estée Lauder) έφτασαν στα € 446,4 εκατομμύρια έναντι € 408,2 εκατ. το 2021 παρουσιάζοντας αύξηση 9,4%. Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη, διαμορφώθηκαν στα € 45,4 εκατ. έναντι 40,6 εκατ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 11,9%, διαμορφώνοντας το καθαρό περιθώριο κέρδους στο 10,2% από 9,5%. Χωρίς την συνεισφορά της Estée Lauder, οι πωλήσεις ανήλθαν στα € 445,1 εκατ. και η καθαρή κερδοφορια στα € 26,3 εκατομμύρια.

Από τα κέρδη της χρήσης, η διοίκηση θα προτείνει διανομή μερίσματος, ύψους € 0,14 ανά μετοχή (όσο και πέρυσι).

Σημειώνεται ότι κατά το 2022, ο Όμιλος δημιούργησε θετική καθαρή ταμειακή θέση, στα € 15,3 εκατομμύρια.

 


Γρ. Σαράντης - Κατανομή πωλήσεων ανά τομεά (2017 - 2022)

σε χιλ. € 2022* 2021 2020 2019 2018 2017

Προσωπικής Φροντίδας 193,8 176,3 166,3 159,6 151,5 137,0

Ετήσια μεταβολή (%) 9,9% 6,0% 4,2% 5,3% 10,6%

(%) επί του συνόλου 43,4% 43,2% 42,3% 43,1% 44,0% 45,7%

Περιθώριο EBIT (%) 7,9% 7,0% 5,1% 7,2% 8,1% 8,1%

Προϊόντα Οικ. χρήσης 162,6 158,9 156,4 142,2 130,5 104,2

Ετήσια μεταβολή (%) 2,3% 1,6% 10,0% 9,0% 25,2%

(%) επί του συνόλου 36,4% 38,9% 39,8% 38,4% 37,9% 34,8%

Περιθώριο EBIT (%) 7,4% 11,5% 14,1% 10,1% 10,2% 10,6%

Private Label 33,0 22,5 22,1 20,7 18,6 16,1

Ετήσια μεταβολή (%) 46,6% 1,7% 6,9% 11,2% 15,9%

(%) επί του συνόλου 7,4% 5,5% 5,6% 5,6% 5,4% 5,4%

Περιθώριο EBIT (%) 3,3% 4,8% 15,8% 7,1% 7,9% 6,1%

Λοιπές Πωλήσεις 55,7 50,5 48,6 47,6 43,4 42,4

Ετήσια μεταβολή (%) 10,4% 4,0% 2,1% 9,7% 2,3%

(%) επί του συνόλου 12,5% 12,4% 12,3% 12,9% 12,6% 14,2%

Περιθώριο EBIT (%) 6,9% 6,7% 9,2% 9,1% 9,6% 8,4%

Διακ. δραστηριότητα 1,3





Συνολικές Πωλήσεις 446,4 408,2 393,4 370,1 344,0 299,7

Ετήσια μεταβολή (%) 9,4% 3,8% 6,3% 7,6% 14,8%

Διακ. δραστηριότητα 19,4





Σύνολο ΕΒΙΤ 51,6 46,8 50,0 43,8 40,6 34,5

Ετήσια μεταβολή (%) 10,3% -6,4% 14,1% 8,1% 17,6%

Περιθώριο EBIT (%) 11,6% 11,5% 12,7% 11,8% 11,8% 11,5%

Σημειώσεις: Οι υπολογισμοί γίνονται συμπεριλαμβάνοντας τα μεγέθη της Estee Lauder (διακοπείσα δραστηριότητα), έτσι ώστε να γίνεται η σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

Από τον πίνακα, παρατηρούμε, ότι οι κύριοι τομείς δραστηριότητας του Ομίλου, είναι ο τομέας της προσωπικής φροντίδας (43,4%) και ο τομέας των προϊόντων οικιακής φροντίδας (36,4%). Ο τομέας της προσωπικής φροντίδας, ενισχύθηκε λόγω της ζήτησης σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές του Ομίλου αλλά και μέσω της στρατηγικής της διοίκησης, να δώσει έμφαση σε προϊόντα με υψηλή αξία. Παράλληλα, ο τομέας των προϊόντων οικιακής χρήσης, παρουσίασε μικρή αύξηση των πωλήσεων και πτώση του περιθωρίου EBIT, στο 7,3% από 11,5% το 2021, επηρεασμένος αρνητικά από τις πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές πρώτων υλών.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία του πίνακα, υπολογίζονται συμπεριλαμβάνοντας την διακοπείσα δραστηριότητα (Estée Lauder), για λόγους σύγκρισης με τα προηγούμενα χρόνια.

 

Την 11η Απριλίου 2023, η διοίκηση θα πραγματοποιήσει, την ετήσια παρουσίαση του Ομίλου, στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών και θα ανακοινώσει τις εκτιμήσεις της, για τα αποτελέσματα του 2023.

 

Η άποψη μας, για την εταιρία παραμένει θετική.Η εταιρία, μπορεί να μετατρέψει την απώλεια της Estee Lauder, σε ευκαιρία. Η πίεση των μετόχων για επαναφορά των μεγεθών σε ανοδική πορεία οδηγεί την εταιρία σε αύξηση της δραστηριοποίησής της στον τομέα των εξαγορών και των συνεργασιών. Εκτιμούμε ότι, η εταιρία εισέρχεται σε μία νέα φάση ανάπτυξης, η οποία θα επιδράσει ανοδικά στη μετοχή της. Δίνουμε πολλές πιθανότητες να καταγραφούν πολύ θετικές μετοχικές επιδόσεις, κατά το διάστημα των επομένων 2 έως 3 ετών. Για το λόγο αυτό, επαναφέρουμε τη μετοχή στη λίστα του “top-25” και είμαστε θετικοί στην αγορά της.

Για το 2023, θα ακολουθήσουμε την πρόβλεψη της διοίκησης, για πωλήσεις € 480 εκατ. και καθαρά κέρδη € 28,4 εκατομμύρια.

Η εκτίμηση μεταβλήθηκε την 11/4/2023, δείτε εδώ.

Από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, η μετοχή σημειώνει απόδοση +0,3%. Το υψηλό του έτους, ήταν την 23/1/2023, στα € 7,98.

 

Δείτε τον ειδικό πίνακα στοιχείων για την εταιρία, εδώ.

(Ο “ειδικός πίνακας στοιχείων” περιέχει οικονομικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία μετοχής και αποτελεσμάτων, πίνακες αποδόσεων, προβλέψεων κλπ).

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text