Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 251 | ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Αύξηση πωλήσεων, επίτευξη ικανοποιητικών κερδών - Προβληματισμοί για το σχήμα ΑΤΤΙΚΑ-ΑΝΕΚ

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Αύξηση πωλήσεων, επίτευξη ικανοποιητικών κερδών - Προβληματισμοί για το σχήμα ΑΤΤΙΚΑ-ΑΝΕΚ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ: Αύξηση πωλήσεων, επίτευξη ικανοποιητικών κερδών - Προβληματισμοί για το σχήμα ΑΤΤΙΚΑ-ΑΝΕΚ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ATTICA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

 

Αύξηση πωλήσεων, επίτευξη ικανοποιητικών κερδών - Προβληματισμοί για το σχήμα ΑΤΤΙΚΑ-ΑΝΕΚ

 

Η αυξημένη τουριστική κίνηση το 2022, η οποία αύξησε την πληρότητα των πλοίων, τα αυξημένα δρομολόγια κατά την καλοκαιρινή περίοδο και η την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων, οδήγησαν στην ενίσχυση του κύκλου εργασιών του Ομίλου Attica Συμμετοχών, στα € 530,2 εκατομμύρια (+52,4% σε σχέση με πέρυσι).

Όσον αφορά στα καθαρά κέρδη των € 17,0 εκατομμυρίων που προέκυψαν, δεν ήταν οργανικά στο σύνολό τους, καθώς ενισχύθηκαν κατά € 26,4 εκατ. από κέρδη πράξεων αντιστάθμισης κινδύνου και κατά € 3,2 εκατ. από την διαφορά της εύλογης αξίας και της τιμής απόκτησης του ξενοδοχείου Tinos Beach Hotel.

 

Οι κύριοι παράγοντες, που επηρεάζουν τα μεγέθη της Attica, είναι α) είναι η τουριστική κίνηση και -συνεπακόλουθα- η πληρότητα των πλοίων και ο αριθμός των δρομολογίων, β) η τιμολογιακή πολιτική στα ναύλα, γ) το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και δ) το ύψος των χρηματοοικονομικών εξόδων λόγω της διαρκούς αύξησης του δανεισμού.

Κατά το 2022, το κόστος των καυσίμων ανήλθε στα € 264,1 εκατ. έναντι € 138,1 εκατ. και αποτελεί το 57,0% του κόστους πωληθέντων. Παράλληλα, τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 24,3%, κυρίως λόγω της αύξηση του επιτοκίου προεξόφλησης των δανειακών υποχρεώσεων. Το μέσο επιτόκιο του Ομίλου στη χρήση 2022 ανήλθε σε 3,96% σε σύγκριση με το μέσο επιτόκιο του Ομίλου στη χρήση 2021 που ανήλθε σε 3,32%. Δείτε στην σελ. 143, την ανάλυση ευαισθησίας στην αύξηση του επιτοκίου, εδώ.

Ο καθαρός δανεισμός του Ομίλου, την 31/12/2022, αυξήθηκε στα € 409,8 εκατομμύρια από € 384,2 εκατ. την 31/12/2021. Το ύψος του δανεισμού είναι ένα από τα βασικά αρνητικά χαρακτηριστικά της Attica Συμμετοχών.

 

Τους τελευταίους μήνες, οι βασικές εξελίξεις της Attica Συμμετοχών έχουν ως εξής:

1) Την 12/7/2022, ανακοινώθηκε η διεύρυνση των δραστηριοτήτων της εταιρίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, με την εξαγορά Tinos Beach Hotel.

2) Την 21/9/2022, επετεύχθη η συμφωνία, α) για την συγχώνευση με απορρόφηση της ΑΝΕΚ, από την Attica Συμμετοχών, με σχέση ανταλλαγής 1 κοινή ή προνομιούχα μετοχή της ΑΝΕΚ προς 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica και β) για την καταβολή του ποσού των € 80,0 εκατ. προς πλήρη και ολοσχερή εξόφληση του δανεισμού της ΑΝΕΚ, προς τους πιστωτές της (από το ενοποιημένο σχήμα που θα προκύψει).

3) Την 26/9/2022, αποφασίστηκε η έναρξη των διαδικασιών της συγχώνευσης. Η συγχώνευση τελεί υπό τις, συνήθεις στις περιπτώσεις αυτές, αιρέσεις και εγκρίσεις των αρμόδιων εταιρικών οργάνων και της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

4) Την 22/2/2023, η Τράπεζα Πειραιώς (μέσω της θυγατρικής Strix Holdings) ανακοίνωσε την υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης, προς όλους του  κατόχους κοινών, ονομαστικών, άυλων, μετά ψήφου μετοχών της Attica.

5) Την 21/3/2023, ανακοινώθηκε η έγκριση και δημοσίευση του Πληροφοριακού Δελτίου και η έναρξη της περιόδου αποδοχής της υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης (τίμημα μετοχής € 1,855).

 

Φαίνεται πως μετά από αρκετό “κόπο” -καθώς υπήρξαν δυσκολίες για την πώληση της Attica- οι διαδικασίες έχουν ξεκινήσει, τόσο για την απορρόφηση της ΑΝΕΚ όσο και για την πώληση της, από την Marfin Investment Group.

Όσον αφορά, την συγχώνευση Attica - ΑΝΕΚ, είναι ένα θετικό γεγονός, καθώς δημιουργείται ένα μεγάλο και ισχυρό σχήμα στην ελληνική ακτοπλοΐα, εντούτοις μας προβληματίζει το πως θα διαμορφωθεί αυτό το σχήμα χρηματοοικονομικά, όταν και οι δύο εταιρίες έχουν μεγάλο δανεισμό (ακόμα κι αν αποπληρωθούν τα € 80 εκατ. από το ενοποιημένο σχήμα) και υψηλό λειτουργικό κόστος. Το νέο σχήμα, υπόκειται πιο έντονα στον κίνδυνο των επιτοκίων, αλλά και στις διακυμάνσεις της τουριστικής κίνησης.

 

Για το 2023, όπως αναφέραμε και παραπάνω, τα μεγέθη του Ομίλου, πρόκειται να επηρεαστούν κυρίως από την τουριστική περίοδο και από το κόστος των καυσίμων. Σχετικά με την τουριστική περίοδο φέτος, τα μηνύματα είναι αρκετά θετικά μέχρι στιγμής παράλληλα οι τιμές των καυσίμων έχουν αποκλιμακωθει εντούτοις είναι ένας αρκετάς εύθραυστος παράγοντας. Η πρώτη μας εκτίμηση, η οποία αναφέρεται στη μορφή της εταιρίας όπως έχει σήμερα, πριν από την απορρόφηση της ΑΝΕΚ,  πρόβλεψη είναι, ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν κοντά στα € 575 εκατομμύρια, ενώ τα κέρδη μ.φ. θα κινηθούν περί τα € 24,0 εκατομμύρια.

Πρέπει να επισημάνουμε ότι, όπως αποδεικνύεται, τόσο από την ελληνική, όσο και από τη διεθνή οικονομική και χρηματιστηριακή ιστορία, αλλά και όπως επιβεβαιώνεται από την οικονομική ανάλυση, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες (όχι απαραίτητα και οι εταιρίες της ποντοπόρου ναυτιλίας) είναι ριψοκίνδυνες εταιρίες, έντασης κεφαλαίου και, ιστορικά, χαμηλής οικονομικής απόδοσης. Αυτό άλλωστε αποδεικνύεται και από την ιστορία των ακτοπλοϊκών εταιριών κατά τις δεκαετίες 1990 και 2000, αλλά και πολύ παλαιότερα, στις δεκαετίες 1910 και 1920.

Η άποψη μας για τη μετοχή της εταιρίας είναι ουδέτερη.

Δείτε εδώ τον πίνακα περιεχομένων των αρχείων μας, για την εταιρία.

 

Συμπληρωτικά, θέλουμε να επισημάνουμε το γεγονός ότι η Marfin Investment Group, στα στο ετήσιο δελτίο για τη χρήση του 2022, που δημοσίευσε την 31/3/2023, δε συμπεριλαμβάνει τα μεγέθη της Attica Group, στηριζόμενη σε απόφαση του ΔΣ της εταιρίας, κατά το μήνα Δεκέμβριο, η οποία αναφέρεται στην αποδοχή της πρότασης της Τράπεζας Πειραιώς για ανταλλαγή των μετοχών της εταιρίας με συγκεκριμένο ποσό ομολογιακών δανείων. Όμως, ακόμη και σήμερα, δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την πώληση της, προς την Τράπεζα Πειραιώς. Κατά την άποψή μας, πρόκειται για μία αυθαιρεσία, η νομιμότητα της οποίας θα πρέπει να εξεταστεί. (Δείτε το ετήσιο δελτίο χρήσης και δείτε την αναφορά της δραστηριότητας της “Attica Συμμετοχών”, ως “διακοπείσα δραστηριότητα”, στις σελίδες από 71 - 75, εδώ). Βέβαια, στη χώρα της θεσμικής ανεπάρκειας, όλα είναι δυνατά να συμβούν. Όμως, τέτοιες ενέργειες, καταλήγουν να υποσκάπτουν την αξιοπιστία της χρηματιστηριακής μας αγοράς και να απομακρύνουν επενδυτές.
Με βάση το ετήσιο δελτίο, πλέον η MIG, έχει απομείνει με την εταιρία RKB (εκμετάλλευση ακινήτων) και εμφανίζει έσοδα € 7,1 εκατ. και ζημίες € 22 εκατ. ενώ ο στόχος της, για το 2023 είναι οι βραχυπρόθεσμες επενδύσεις σε εισηγμένες (και μη) με σκοπό την αύξηση της κερδοφορίας και η ενεργητική διαχείριση της επένδυσης στην RBK. Η άποψη μας για  την εταιρία και την μετοχή παραμένει αρνητική. Δείτε εδώ τον πίνακα περιεχομένων των αρχείων μας για την εταιρία.

 

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 251 (Απρίλιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 251, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text