Αρχική | Διάφορα | Τεύχη 2018-2023 (Νο 199 έως Νο 253) | Χ&Α - 252 | Autohellas vs Μοτοδυναμική. Ποιά από τις δύο; Ή, και τις δύο;

Autohellas vs Μοτοδυναμική. Ποιά από τις δύο; Ή, και τις δύο;

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Autohellas vs Μοτοδυναμική. Ποιά από τις δύο; Ή, και τις δύο;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autohellas vs Μοτοδυναμική. Ποιά από τις δύο; Ή, και τις δύο;

 

Η Autohellas (ΟΤΟΕΛ) και η Μοτοδυναμική (ΜΟΤΟ), είναι δύο εταιρίες με σχετικά παρεμφερή αντικείμενα δραστηριοποίησης. Και οι δύο δραστηριοποιούνται στη βραχυχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων (τύπου “rent a car”) και στην εισαγωγή και πώληση αυτοκινήτων, καθώς και σε άλλες δραστηριότητες, σχετικές με τα οχήματα και τις μηχανές.

 

Στο τομέα βραχυχρόνιας μίσθωσης, η Autohellas αντιπροσωπεύει τη Hertz, στην Ελλάδα, την Πορτογαλία και σε άλλες χώρες, δραστηριοποιείται στη μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων, εισάγει και εμπορεύεται ένα μεγάλο αριθμό μαρκών αυτοκινήτων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

Η Μοτοδυναμική, αντιπροσωπεύει τη (γερμανική) Sixt, εισάγει και εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Porsche, τις μηχανές Yamaha και μηχανές θαλάσσης Yamaha. Δραστηριοποιείται στη μακροχρόνια μίσθωση οχημάτων, πλην όμως, σε μικρή (τουλάχιστον ακόμη) κλίμακα.

 

Κατά την τελευταία διετία και οι δύο εταιρίες γνώρισαν εντυπωσιακή ανάπτυξη στις πωλήσεις τους. Αυτό, κατά κύριο λόγο οφείλεται: α) στην ωρίμανση και στην αύξηση των πωλήσεων της βραχυχρόνιας μίσθωσης, καθώς επίσης και στις υψηλές τιμές που κυρίαρχησαν, β) στην ωρίμανση του τομέα αυτοκινήτου για τη Hertz (Autohellas) και στην επαναφορά των πωλήσεων Yamaha και Porsche για τη Μοτοδυναμική στα προ της πανδημίας επίπεδα, γ) στη μεγάλη ανάπτυξη του τμήματος μακροχρόνιας μίσθωσης για την Autohellas και δ) στην ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό (και για τις δύο εταιρίες). Άλλωστε, το 2020 ήταν πτωτικό έτος και για τις δύο εταιρίες και συνεπώς, τα έτη 2021 και 2022, συγκρίνονται με μία μάλλον χαμηλή βάση.

 

Autohellas - Μοτοδυναμική: Βασικά οικονομικά και χρηματιστηριακά στοιχεία (2020-2022)
Autohellas 2020 Μετ. % 2021 Μετ. % 2022 Μετ. % 2023 (π) Μετ. %
Πωλήσεις 491.719 -11,5% 641.646 30,5% 765.560 19,3% 890.000 16,3%
Μικτό περιθώριο 16,1%
21,5%
24,1%


Καθ. κέρδη 17.350 -62,8% 52.429 202,2% 82.550 57,5% 97.000 17,5%
Καθ. περιθώριο 3,5%
8,2%
10,8%


Κεφαλαιοποίηση 298.992 -16,4% 439.567 47,0% 503.752 14,6% 631.149 25,3%
Price / Sales 0,61
0,69
0,66
0,71
Price / Earnings 17,2
8,4
6,1
6,5









Μοτοδυναμική 2020 Μετ. % 2021 Μετ. % 2022 Μετ. % 2023 (π) Μετ. %
Πωλήσεις 78.305 -17,0% 94.700 20,9% 132.046 39,4% 150.000 13,6%
Μικτό περιθώριο 19,3%
24,2%
25,7%


Καθ. κέρδη -2.601 - 4.874 287,4% 10.498 115,4% 11.500 9,5%
Καθ. περιθώριο -3,3%
5,2%
8,0%


Κεφαλαιοποίηση 32.760 -29,6% 53.673 63,8% 61.132 13,9% 97.402 59,3%
Price / Sales 0,42
0,57
0,46
0,65
Price / Earnings -
11,0
5,8
8,5
Ποσά σε χιλιάδες ευρώ - Η μεταβολή μετά τη στήλη των μεγεθών του 2020, υπολογίζεται σε σχέση με τα μεγέθη του 2019 - Τα μεγέθη του 2023 αποτελούν εκτιμήσεις του Χ&Α - Η κεφαλαιοποίηση του 2023, αφορά στην κεφαλαιοποίηση της 26/4/2023.

 

Την ανάπτυξη και εξέλιξη των εταιριών αυτών, είχαμε ήδη επισημάνει προ διετίας. Εκτιμούμε όμως ότι, οι εταιρίες έχουν σημαντικές προοπτικές και για τα επόμενα χρόνια, καθώς “κτίζουν” μια εταιρική δομή, η οποία σταδιακά θα μειώνει την εξάρτησή της από τον τουρισμό -βέβαια, η πορεία του τουρισμού πάντα θα αποτελεί έναν κύριο παράγοντα για την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών και των δύο εταιριών.

Εκτιμούμε ότι και οι δύο εταιρίες, θα καταβάλλουν προσπάθειες για τη γεωγραφική τους ανάπτυξη. Και οι δύο εταιρίες έχουν -ή μπορούν να εξασφαλίσουν- επαρκή χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα έχουν αναπτύξει μία επιχειρηματική κουλτούρα υγιούς και μελετημένης δραστηριοποίησης και ανάπτυξης.

 

Εκτιμούμε ότι η θέση της Autohellas είναι πιο δυναμική και προσφέρει ισχυρότερες προοπτικές. Η εταιρία κινείται σε ένα πολυεπίπεδο επιχειρηματικό πλάνο (με την έννοια ότι εμπλέκεται σε περισσότερους και πιο δυναμικούς τομείς), έχει πιο έμπειρη και πιο αποτελεσματική διοίκηση (με την έννοια της ικανότητας να αναλαμβάνει μελετημένο και λελογισμένο ρίσκο) και βρίσκεται σε μία ισχυρότερη θέση.

Από την άλλη πλευρά, η Μοτοδυναμική, έχει τα πλεονεκτήματα της εταιρίας που ξεκινά από μία χαμηλότερη βάση και συνεπώς, συγκριτικά με το σημερινό της μέγεθος, μπορεί να πετύχει μεγάλη ανάπτυξη. Δεν είμαστε ακόμη βέβαιοι αν, η σημερινή διοίκησή της, έχει την εμπειρία (ή και την κουλτούρα) για την ανάληψη ρίσκου για “μεγαλεπίβολες” επιχειρηματικές κινήσεις. Εκτιμούμε όμως ότι μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα.

 

Εν τούτοις, εκτιμούμε ότι και οι δύο εταιρίες, μπορούν, στα πλαίσια των επομένων ετών, να συνεχίσουν να αυξάνουν το μέγεθός τους και τα οικονομικά τους αποτελέσματα, μεταβάλλοντας, ακόμη περισσότερο, τη φυσιογνωμία τους.

 

Και οι δύο εταιρίες, παραμένουν στη λίστα των βασικών μας επιλογών (top-25) και εκτιμούμε ότι και οι δύο, έχουν τη δυνατότητα να ξεπεράσουν την απόδοση του Γενικού Δείκτη και κατά το 2022.

Το παρόν άρθρο, είναι τμήμα της ύλης του τεύχους 252 (Μάιος 2023) του περιοδικού ΧΡΗΜΑ & ΑΓΟΡΑ. Δείτε τα πλήρη περιεχόμενα του τεύχους 252, εδώ.


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text