Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Ηγέτης η ΚΡΙ ΚΡΙ στην αγορά γιαουρτιού με «όπλο» το private label

Ηγέτης η ΚΡΙ ΚΡΙ στην αγορά γιαουρτιού με «όπλο» το private label

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Ηγέτης η ΚΡΙ ΚΡΙ στην αγορά γιαουρτιού με «όπλο» το private label

Με νέο ηγέτη τρέχει η αγορά του γιαουρτιού στην Ελλάδα το 2023 ο οποίος δεν είναι άλλος από τα προϊόντα private label. Η κατηγορία, η οποία κατάφερε μέσα στον τελευταίο χρόνο –από τις αρχές του καλοκαιριού του 2022 έως σήμερα- να αυξήσει κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο της σε όγκο, «έριξε» για πρώτη φορά από την κορυφή τη ΦΑΓΕ η οποία κυριαρχούσε την αγορά από την δεκαετία του ‘70.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει στην διάθεση του το Business Daily, από τη βραχεία κεφαλή (19,9%) που είχαν οι πωλήσεις σε όγκο γιαουρτιών private label στο τέλος του 2022 έναντι της ΦΑΓΕ (19,5%), στο πρώτο τετράμηνο του 2023 η ψαλίδα έχει ανοίξει στις τρεις ποσοστιαίες μονάδες (23% private label – 20% ΦΑΓΕ), με την ΚΡΙ ΚΡΙ να ακολουθεί με ένα μερίδιο άνω του 17%. Η τελευταία είναι και ο μεγάλος ωφελημένος από την αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων καθώς είναι μακράν ο μεγαλύτερος παραγωγός γιαουρτιού PL στην χώρα.

«Η εταιρεία μας τα τελευταία χρόνια συνειδητά επέλεξε να επικεντρωθεί στην αγορά του γιαουρτιού. Έτσι είμαστε τεχνολογικά, κοστολογικά και σε επίπεδο αξιοπιστίας μερικά βήματα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν το 90% των private label γιαουρτιών στην Ελλάδα το παράγει η ΚΡΙ ΚΡΙ, ενώ σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα κινούμαστε στη Βρετανία», ανέφερε ο πρόεδρος της σερραϊκής εταιρείας, Παναγιώτης Τσινάβος, στο περιθώριο εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη.

Στην ιταλική αγορά, η οποία σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο έχει ξεπεράσει σε ανάπτυξη τη βρετανική, το μερίδιο που κατέχει η ΚΡΙ ΚΡΙ στα γιαούρτια private label είναι της τάξης του 70%. Οι εξαγωγές γιαουρτιού PL αντιπροσωπεύουν σήμερα πάνω από το 54% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στο συγκεκριμένο προϊόν, με τις αγορές της Αυστρίας και της Σουηδίας να εμφανίζουν ραγδαία ανάπτυξη.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ο κ. Τσινάβος αποκάλυψε ότι, πέρα από τις μειώσεις στις τιμές τιμοκαταλόγου που προχώρησε στα επώνυμα προϊόντα ΚΡΙ ΚΡΙ, αυτοβούλως μείωσε τις τιμές και στα γιαούρτια private label που δημιουργεί για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Το γιαούρτι συνεχώς κερδίζει μερίδιο και στον «εσωτερικό ανταγωνισμό» με το παγωτό, με το τελευταίο να εκτιμάται ότι θα κλείσει με μερίδιο κάτω του 25% στις συνολικές πωλήσεις του 2023 που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

Στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η ενδυνάμωση των μεριδίων σε κατηγορίες όπου η ΚΡΙ ΚΡΙ διαθέτει ηγετική θέση, όπως είναι το παιδικό γιαούρτι (μερίδιο 52%) και το πρωτεϊνούχο (super spoon), καθώς και η είσοδος σε νέα προϊόντα που έχουν ιδιαίτερη δυναμική στις αγορές του εξωτερικού.

 

Κωστής Χριστοδούλου

Πηγή: businessdaily.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text