Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | «Ελ. Βενιζέλος»: Έως και 1 δισ. ευρώ ο «πήχης» για τη διάθεση του 30% στο ΧΑ

«Ελ. Βενιζέλος»: Έως και 1 δισ. ευρώ ο «πήχης» για τη διάθεση του 30% στο ΧΑ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
«Ελ. Βενιζέλος»: Έως και 1 δισ. ευρώ ο «πήχης» για τη διάθεση του 30% στο ΧΑ

Με προίκα τις επιδόσεις του 2022, οι οποίες «μαρτυρούν» ότι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας βρίσκεται σε τροχιά πλήρους ανάκαμψης, και τις θετικές προβλέψεις για το 2023, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» οδεύει πλέον προς το Χρηματιστήριο Αθηνών. Στο πλαίσιο αυτό, χθες το απόγευμα υπεγράφη μεταξύ των μετόχων της εταιρείας το MoU που ανοίγει τον δρόμο για την εισαγωγή προς διαπραγμάτευση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ στην Κύρια Αγορά του ελληνικού χρηματιστηρίου.

Στόχος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο «τρέχει» τη σχετική διαδικασία, είναι η ολοκλήρωση του IPO (αρχική δημόσια προσφορά) μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Το ΤΑΙΠΕΔ κατέχει το 30% των μετοχών του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, το Υπερταμείο το 25%, οι AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, που ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments, το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου το 5%.

Βάσει της συμφωνίας, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει σε αρχική δημόσια προσφορά το 30% των μετοχών του ΔΑΑ, με το ασφαλιστικό ταμείο PSP να έχει δικαίωμα απόκτησης του 10%. Το υπόλοιπο 20% του ΤΑΙΠΕΔ θα διατεθεί στο Χρηματιστήριο, με τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς να κάνουν λόγο για άντληση περίπου 800 εκατ. - 1 δισ. ευρώ από την παραχώρηση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Την ίδια στιγμή, ο ΔΑΑ συνεχίζει την πορεία «απογείωσης» των μεγεθών του και τον Μάιο. Με βάση τις πληροφορίες, η επιβατική κίνηση, τόσο η διεθνής, όσο και η εγχώρια, στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, για τον τελευταίο μήνα της άνοιξης υπερέβη τα αντίστοιχα μεγέθη του 2019. Με βάση, δε, τα επίσημα στοιχεία, κατά το διάστημα Ιανουαρίου - Απριλίου, η επιβατική κίνηση στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανήλθε σε 6,6 εκατ., αυξημένη κατά 47,5% σε σύγκριση με το 2022, αλλά και κατά 4% σε σύγκριση με το 2019. Αναλυτικά, τόσο η εγχώρια, όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση, ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2022 κατά 33,8% και 54,7% αντίστοιχα, ενώ παρουσίασαν άνοδο και σε σύγκριση με το 2019, κατά 5,2% και 3,4%, αντίστοιχα.

Με βάση, μάλιστα, τις προβλέψεις για το 2023 σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις του ΔΑΑ, όπως αυτές αποτυπώνονται στην έκθεση διαχείρισης του Δ.Σ., η εταιρεία προβλέπει ότι η υγιής κερδοφορία και τα ταμειακά αποθέματα θα διατηρηθούν, σύμφωνα με την αναμενόμενη εξέλιξη των τομέων κυκλοφορίας της.

«Το 2023 αναμένουμε επίσης να λάβουμε κρατική αποζημίωση για τις απώλειες που έχουμε υποστεί λόγω της πανδημίας και των σχετικών ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από το κράτος για το 2ο εξάμηνο του 2020, μετά από έγκριση των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Αρχών στα τέλη του 2022», επισημαίνεται.

«Βασιζόμενοι στη εντυπωσιακή ανάκαμψη της κυκλοφορίας του 2022, η οποία οδήγησε σε υγιή οικονομικά αποτελέσματα, προβλέπουμε ότι η επιβατική κίνηση για το 2023 θα ξεπεράσει αυτή του 2022, ωστόσο, οι προκλήσεις της οικονομικής στασιμότητας, μαζί με τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση που δημιουργήθηκε από τον συνεχιζόμενο πόλεμο στην Ουκρανία αναμένεται να λειτουργήσουν ως επιβραδυντικοί παράγοντες. Η εταιρεία έχει επιδείξει προσαρμοστικότητα και ιδιαίτερη αντοχή στη διάρκεια της Ελληνικής οικονομικής κρίσης, καθώς και στη διάρκεια της πανδημίας. Αντλώντας από τα στρατηγικά μας πλεονεκτήματα, δηλαδή την αξιέπαινη προσπάθεια των ανθρώπων μας, τη βιώσιμη στρατηγική μας και τη σταθερή δέσμευσή μας στις αξίες μας, εισερχόμαστε σε μια δυναμική αναπτυξιακή τροχιά, διατηρώντας γερά τα θεμέλια για την επίτευξη των επόμενων στόχων μας», αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις του 2022, τα οικονομικά αποτελέσματα του ΔΑΑ έκλεισαν κοντά στα ιστορικά επίπεδα ρεκόρ του 2019. Τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 476,9 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 94,6 εκατ. ευρώ ή 24,76%, σε σύγκριση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Όμως, εάν εξαιρεθεί η επίδραση της αποζημίωσης ύψους 110,02 εκατ. ευρώ, που έλαβε το προηγούμενο έτος η εταιρεία για τις ζημιές που υπέστη σε σχέση με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς που επιβλήθηκαν από το Ελληνικό Δημόσιο για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19 κατά την περίοδο από 23 Μαρτίου έως 30 Ιουνίου 2020, η βελτίωση των εσόδων ανήλθε σε 204,7 εκατ. ευρώ ή 75,2%, με όλες τις ροές εσόδων να παρουσιάζουν σημαντική ανάκαμψη.

Ωστόσο, τα λειτουργικά έσοδα εξακολουθούν να είναι χαμηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα, παρουσιάζοντας μείωση κατά 5,9%, δηλαδή 29,8 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 213,2 εκατ. ευρώ, ενώ οι βελτιωμένες λειτουργικές επιδόσεις σε συνδυασμό με την επιτυχή αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού οδήγησαν σε Καθαρές Ταμειακές Εισροές ύψους 179,6 εκατ. ευρώ για το 2022 και σε ταμειακή θέση ύψους 561,2 εκατ. ευρώ κατά το κλείσιμο της χρήσης του 2022.

 

Εύα Δ. Οικονομάκη

Πηγή: euro2day.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text