Αρχική | Οικονομία | Ευρωπαϊκή Οικονομία | Η IATA διπλασιάζει τις προβλέψεις για κέρδη των αεροπορικών στην Ευρώπη

Η IATA διπλασιάζει τις προβλέψεις για κέρδη των αεροπορικών στην Ευρώπη

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Η IATA διπλασιάζει τις προβλέψεις για κέρδη των αεροπορικών στην Ευρώπη

 

 

 

 

 

 

Διπλασιασμό τις αρχικής πρόβλεψης για τα κέρδη των αεροπορικών εταιριών, ανακοίνωσε η IATA, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης στην Κωνσταντινούπολη, τα οποία όμως θα παραμείνουν πολύ χαμηλότερα από το 2019. Την ίδια στιγμή που η ζήτηση για θέσεις αυξάνεται, ο τζίρος από τη διακίνηση εμπορευμάτων υποχωρεί αισθητά.

Η IATA, το μείζον λόμπι της αεροπορικής βιομηχανίας διπλασιάζει τις εκτιμήσεις του για τα καθαρά κέρδη των εταιριών για το 2023, καθώς η εκθετική αύξηση της ζήτησης αυξάνει τις τιμές των εισιτηρίων.

Ταυτόχρονα, όμως, η αύξηση των επιτοκίων για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού πλήττει ευθέως τη μεταφορά εμπορευμάτων με τον τζίρο να μειώνεται ραγδαία.

Η τιμή των αεροπορικών καυσίμων αναμένεται να κινηθεί στα 98,15 δολάρια το βαρέλι για το 2023, ενώ το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 215 δισ.

Όπως έχει επισημάνει και το Crisis Monitor, οι κίνδυνοι παραμένουν, με την αύξηση των επιτοκίων για την καταπολέμηση του σπειροειδούς πληθωρισμού και επίμονα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας, να αποτελούν τις κυρίαρχες ανησυχίες.

Εκτόξευση κερδών

Τα κέρδη των αερομεταφορών παγκοσμίως αναμένεται τώρα να φτάσουν τα 9,8 δισ. δολάρια φέτος, υπερδιπλάσια από την αρχική πρόβλεψη των 4,7 δισ. δολαρίων τον Δεκέμβριο, σύμφωνα με της IATA. Η πρόβλεψη κάνει λόγο για περίπου 4,35 δισ. επιβάτες το 2023, περίπου το 96% των επιπέδων του 2019.

«Λαμβάνοντας υπόψη τα πάντα, πιστεύουμε ότι αυτή θα είναι μια καλή χρονιά για την αεροπορία», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA. Σε συνέντευξή του στο Bloomberg Television ο Walsh είπε ότι ήταν «επιφυλακτικά αισιόδοξος» για τις προοπτικές.

Τα έσοδα αναμένεται να ανέλθουν συνολικά στα 803 δισ. δολάρια το 2023, μόλις 35 δισ. δολάρια χαμηλότερα από το ρεκόρ που είχε σημειωθεί πριν από την πανδημία. Ωστόσο, η πλήρης ανάκαμψη στην κερδοφορία είναι ακόμα μακριά, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα καθαρά κέρδη τότε ανέρχονταν στα 26,4 δισ. δολάρια, ενώ σήμερα θα προσεγγίζουν τα 10 δισ.

Η Ευρώπη οδηγεί το ράλι

Η βελτιωμένη πρόβλεψη της IATA για το 2023 καθοδηγείται ιδιαίτερα από την Ευρώπη, όπου  αναμένει τώρα κέρδη 5,1 δισ. δολαρίων, ενώ τον Δεκέμβριο η πρόβλεψη ήταν μόλις 621 εκατ..

Οι ζημιές στις αεροπορικές στην Ασία αναμένεται να κινηθούν στα 6,9 δισ. δολάρια το 2023, σχεδόν το ήμισυ των εκτιμήσεων του 2022, αλλά χειρότερες από το τις ζημιές 6,6 δισ. δολαρίων που είχε προβλέψει η IATA στο τέλος του περασμένου έτους. Η Ασία άνοιξε -από τον covid- πιο αργά από ό,τι μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κόσμου, με την Κίνα να αποσύρει τελικά τα τελευταία μέτρα κατά της πανδημίας τον Δεκέμβριο.

 

Στη Λατινική Αμερική, ο κλάδος θα παραμείνει στο κόκκινο, αν και ορισμένοι αερομεταφορείς αναμένεται να ανακοινώσουν κέρδη, ενώ η Αφρική εξακολουθεί να παραμένει μια δύσκολη αγορά για τη λειτουργία αεροπορικών εταιριών, με μεγάλο εύρος προκλήσεων από τη διαχείριση των οικονομικών, τις υποδομές και τη συνδεσιμότητα να επηρεάζουν την απόδοση.

Η IATA προειδοποίησε ότι οι αυξήσεις επιτοκίων αποτελούν απειλή για την ευημερία του κλάδου και προειδοποίησε ότι ενδεχόμενη ύφεση θα οδηγούσε σε απώλειες θέσεων εργασίας, οδηγώντας σε επί τα χείρω αναθεώρηση των προοπτικών.

Η ατζέντα του συνεδρίου

Στελέχη αεροπορικών εταιριών από τις περίπου 300 αεροπορικές εταιρείες που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών βρέθηκαν στην Κωνσταντινούπολη το Σαββατοκύριακο για την έναρξη της 79ης ετήσιας γενικής συνέλευσης. Περισσότερα από 1.520 στελέχη συμμετέχουν στην εκδήλωση, η πρώτη που πραγματοποιείται μετά την άρση όλων των περιορισμών για τον Covid.

Στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονται θέματα όπως η βιωσιμότητα των ισχυρών που παρατηρούνται και η ανταπόκριση των εταιριών σε συνθήκες κρίσης, όπως ο covid αλλά και η επανάκαμψή τους. Στο ζήτημα της βιωσιμότητας κυριαρχεί η ενότητα για τα πράσινα καύσιμα, καθώς οι αερομεταφορείς επιδιώκουν την επίτευξη του στόχου καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Τα στελέχη της αγοράς συζητούν επίσης, τις αυξημένες τιμές των ναύλων, και τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού από πιλότους μέχρι προσωπικό επίγειας εξυπηρέτησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το επόμενο συνέδριο της IATA θα διεξαχθεί τον Ιούνιο του 2024 στο Ντουμπάι.

Πηγή: www.crisismonitor.gr

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text