Αρχική | Πολιτική | Κοινωνία | Τουρισμός: Γιατί οι ταξιδιώτες δεν πτοούνται από την ακρίβεια

Τουρισμός: Γιατί οι ταξιδιώτες δεν πτοούνται από την ακρίβεια

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Τουρισμός: Γιατί οι ταξιδιώτες δεν πτοούνται από την ακρίβεια

Οι καταναλωτές ανά τον κόσμο εμφανίζονται πρόθυμοι να «υποκύψουν» στις υψηλές τιμές και ψηφίζουν διακοπές στο εξωτερικό για αυτό το καλοκαίρι, όπως δείχνουν τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν από τις τρεις μεγάλες διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες.

 

Η Airbnb Inc., η Expedia Group Inc. και η Booking Holdings Inc. ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου, από τα οποία προκύπτουν διαφορετικές εικόνες για αυτό που γενικά χαρακτηρίζεται ως ιδανικό καλοκαιρινό ταξίδι. Ωστόσο και οι τρεις συμφωνούν στο εξής:  οι τιμές φέτος είναι υψηλότερες τιμές – από πτήσεις σε ξενοδοχεία και βραχυχρόνιες ενοικιάσεις – και οι τουρίστες ψηφίζουν Ευρώπη.

Αυτό φαίνεται ότι έχει ωφελήσει την Booking, η οποία πραγματοποιεί σχεδόν το 90% των εσόδων της στην Ευρώπη.

Η εταιρεία με έδρα το Norwalk του Κονέκτικατ, η οποία είναι ιδιοκτήτρια του ιστότοπου εκπτωτικών κρατήσεων Priceline και της Kayak, ανέφερε ότι τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 27% και οι συνολικές ακαθάριστες κρατήσεις κατά 15%. Οι μέσες ημερήσιες τιμές για καταλύματα αυξήθηκαν περίπου 9 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανέφερε η εταιρεία.

«Μακροπρόθεσμα, οι άνθρωποι θα θέλουν πάντα να ταξιδέψουν», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Γκλεν Φόγκελ στο Bloomberg TV. «Και μπορείτε βασικά να κάνετε μια εκτίμηση ότι τα ταξίδια θα αυξηθούν ταχύτερα από το ΑΕΠ». Ο Φόγκελ αναμένει μια «σεζόν ρεκόρ ταξιδιών το τρίτο τρίμηνο».

Επιστροφή στο… εξωτερικό

Αν και οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν υψηλές για τα διεθνή δρομολόγια, οι ταξιδιώτες φαίνεται να εξακολουθούν να είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για τις υπερπόντιες εμπειρίες που έχασαν κατά τη διάρκεια της κορύφωσης της πανδημίας. Για παράδειγμα, όπως υπογραμμίζει το Bloomberg, για τους Αμερικανούς το ισχυρό δολάριο καθιστά το ταξίδι στην Ιταλία ακόμα πιο ελκυστικό.

Οι καυτές τουριστικές πόλεις επιστρέφουν επίσης στις λίστες, μετά από αρκετά καλοκαίρια διακοπών σε πιο αγροτικά, οικιακά περιβάλλοντα.

Παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες όπως η United Airlines Holdings Inc. και η Delta Air Lines Inc. αύξησαν τις ετήσιες προβλέψεις τους για τα κέρδη τους στις διεθνείς κρατήσεις και δήλωσαν ότι βλέπουν ότι η έντονη ζήτηση θα συνεχιστεί μέχρι το φθινόπωρο. Η Marriott International Inc. αύξησε τις εκτιμήσεις της για τα κέρδη για το υπόλοιπο του 2023, με ξενοδοχεία στην Ασία και την Ευρώπη να οδηγούν στην αύξηση των εσόδων. Την ίδια στιγμή, οι αερομεταφορείς που εστιάζονται στις ΗΠΑ, όπως η JetBlue και η Alaska Air, αναγκάζονται να μειώσουν τις τιμές για ταξίδια εντός των ΗΠΑ.

Η Airbnb

Οι υψηλότερες τιμές αντικατοπτρίζονται επίσης και στις τιμές διαμονής στην Airbnb, όπου οι μέσες ημερήσιες τιμές έχουν εκτιναχθεί κατά 42% από το 2019 στα 166 δολάρια στα τέλη Ιουνίου.

Αλλά όλα έχουν να κάνουν με την τοποθεσία: Οι μέσες ημερήσιες τιμές μειώθηκαν κατά 1% στη Βόρεια Αμερική το δεύτερο τρίμηνο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική αυξήθηκαν κατά 8%.

Αυτό δεν φάνηκε να πτοεί τους ταξιδιώτες, οι οποίοι έκαναν κρατήσεις 115,1 εκατομμυρίων διανυκτερεύσεων και εμπειριών μέσω της Airbnb το δεύτερο τρίμηνο, αύξηση 11% από τα ήδη αυξημένα επίπεδα πέρυσι.

Η Airbnb που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο είπε ότι οι άνθρωποι ταξίδευαν μεγαλύτερες αποστάσεις και ότι οι διασυνοριακές διανυκτερεύσεις για τις κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 16% κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Ειδικότερα, τα ταξίδια στην Ασία-Ειρηνικό αυξήθηκαν περισσότερο από 80% και οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που κρατήθηκαν στη Βόρεια Αμερική από επισκέπτες από το εξωτερικό αυξήθηκαν περίπου 20% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η συνολική καταναλωτική ζήτηση βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, με τις διανυκτερεύσεις να αυξάνονται κατά 10% από πέρυσι τον Απρίλιο και 15% από έτος σε έτος τον Ιούνιο. Η Airbnb είπε επίσης ότι περισσότεροι ταξιδιώτες επιστρέφουν στις πόλεις, το παραδοσιακό προπύργιο της, με τις κρατήσεις για λίστες αστικών κατοικιών υψηλής πυκνότητας να αυξάνονται κατά 13%.

Η Expedia

Για την Expedia, της οποίας οι πλατφόρμες περιλαμβάνουν κρατήσεις πτήσεων, διαμονές ξενοδοχείων, ενοικιάσεις αυτοκινήτων, δραστηριότητες και ενοικιάσεις διακοπών, ορισμένες από τις πρόσφατες ταξιδιωτικές τάσεις δεν ήταν τόσο ευεργετικές και ανέφερε έσοδα που κινήθηκαν κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Η μετατόπιση της καταναλωτικής ζήτησης προς τις αστικές αγορές και οι μικρότερες διαμονές επηρέασαν την επιχείρηση ενοικίασης διακοπών Vrbo της Expedia, δήλωσε η Chief Financial Officer Julie Whalen.

Η εταιρεία με έδρα το Σιάτλ πραγματοποιεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της στο εσωτερικό και δεν έχει την ίδια διεθνή εμβέλεια με την Airbnb. «Ωστόσο, δεδομένου του μεγέθους και της ισχυρής ανάπτυξης της ξενοδοχειακής μας επιχείρησης», είπε η Whalen, «είμασταν ικανοποιημένοι που μπορέσαμε να παραδώσουμε συνολικά κρατήσεις για καταλύματα σε ρεκόρ».

Πηγή: www.ot.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text