Αρχική | Απόλυτο Σύστημα | Απόλυτο Σύστημα - Ελεύθερη Πρόσβαση | Σχόλια από τα ΜΜΕ και από τους αναλυτές

Σχόλια από τα ΜΜΕ και από τους αναλυτές

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Οι επιφυλάξεις για την πορεία των αγορών, συνεχίζονται τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Αυτό που δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο, με βάση τα όσα διαβάσαμε μέσα στο Σαββατοκύριακο, είναι η πηγή και τα αίτια αυτών των επιφυλάξεων. Έτσι, γεννάται το ερώτημα, εάν αυτές είναι “δημοσιογραφικές”, ή πραγματικές.

Ως δημοσιογραφικές επιφυλάξεις, θα πρέπει να χαρακτηρίζουμε, τα άρθρα των δημοσιογράφων στον ελληνικό και τον διεθνή Τύπο, που δημοσιεύονται μετά από μία μικρή περίοδο πτώσης των χρηματιστηριακών αγορών. Είναι λογικό και εύλογο (και συνεπώς, θα πρέπει να είναι και “αναμενόμενο” από τους έμπειρους επενδυτές), ότι τα ΜΜΕ, θέλοντας να είναι “μέσα” στα γεγονότα, σε φάσεις πτώσης, να γράφουν αρνητικά και απαισιόδοξα άρθρα, να ανασύρουν αρνητικές δηλώσεις και αναλύσεις διαφόρων οίκων (πάντα υπάρχουν αρνητικές αναλύσεις, αλλά συνήθως έρχονται στην επιφάνεια σε “δύσκολες” στιγμές των αγορών) και να δημοσιεύουν συνεντεύξεις και δηλώσεις “απαισιόδξων” αναλυτών και ακαδημαϊκών -από τους πιο γνωστούς είναι ο Νουριέλ Ρουμπίνι, ο οποίος περιέργως, δεν έχει εμφανιστεί ακόμη.

Οι δημοσιογραφικές επιφυλάξεις δεν είναι αναίμακτες, υπό την έννοια ότι επιδεινώνουν το ψυχολογικό κλίμα, φοβίζουν πολλούς επενδυτές και επιδρούν αρνητικά στις αγορές. Όμως, καθώς συνήθως δε βασίζονται σε κύρια γεγονότα, αλλά δημοσιεύονται για να προκαλέσουν αναγνωστικό ενδιαφέρον, οι επιδράσεις τους δεν είναι ούτε ισχυρές, αλλά ούτε και μόνιμες.

 

Ως “πραγματικές” επιφυλάξεις, χαρακτηρίζουμε, τις μελέτες αναλυτών ή ακαδημαϊκών (οι ακαδημαϊκοί συνήθως αναφέρονται σε γενικότητες και σε πιο μακροπρόθεσμα διαστήματα) που βασίζονται σε πραγματικές καταστάσεις και υπαρκτές τάσεις.

Οι μελέτες αυτές, τεκμαίρονται ως σοβαρές, όμως και πάλι, καθώς οι αναλυτές είναι πολλοί και καθώς και οι αναλύσεις τους είναι πολλές, παρατηρείται το φαινόμενο της “αγέλης”, δηλαδή, και αυτές κινούνται με βάση τη μαζική κίνηση των αναλυτών και έτσι συχνά χάνουν την πραγματικότητα και την ουσία.

Παράλληλα, υπάρχει και η κατηγορία των “αντιθετιστών” (contrarians), οι οποίοι έχουν τη -συχνά μόνιμη- τάση, να εκφράζουν άποψη αντίθετη από την άποψη της πλειοψηφίας. Έτσι, καλύπτουν ένα, συχνά αιρετικό τμήμα της επενδυτικής αγοράς. Και βέβαια, καθώς αρκετές φορές, τα πράγματα στην πραγματική οικονομία και τις αγορές, δεν κινούνται προς την κατεύθυνση που υποστηρίζει η πλειοψηφία των αναλυτών, στις περιπτώσεις αυτές, οι “αντιθετιστές” δικαιώνονται και έτσι, συνεχίζουν να υπάρχουν ως ομάδα αναλυτών, με το δικό τους ρόλο στις αγορές.

 

Και τί κάνουμε, εμείς, οι ιδιώτες μικροί σε μέγεθος επενδυτές, απέναντι σ’ όλα αυτά;

Δεν έχουμε να κάνουμε πολλά. Όμως, έστω και τα λίγα που μπορούμε να κάνουμε, μπορούν να μας προφυλάξουν και να μας οδηγήσουν σε επιτυχία, μέσα στα χρόνια -δε μπορούμε να “νικάμε” πάντα την αγορά.

Αυτά τα λίγα είναι:

α) Να έχουμε αποκτήσει (είτε μέσω προσωπικής εμπειρίας, είτε μέσω μελέτης σχετικών κειμένων) μια μικρή εμπειρία από την πορεία των αγορών. Από την έννοια των ανόδων, των διορθώσεων και των πτώσεων.

β) Να έχουμε δημιουργήσει ένα μικρό σετ αναλυτών και σχολιαστών, την άποψη των οποίων εμπιστευόμαστε. Βέβαια, ακόμη και την άποψη αυτών, θα πρέπει να την περνούμε μέσα από τη δική μας κρίση.

γ) Να εμπιστευόμαστε κάποιο δείκτη συναλλαγών, που στο παρελθόν έχει αποδειχθεί πετυχημένος -σημειώνουμε και πάλι ότι, ένας δείκτης δε μπορεί να είναι κάθε φορά σωστός. Αρκεί να είναι σωστός στις περισσότερες φορές ή να οδηγεί σε σωρευτικά (μέσα στο χρόνο) κερδοφόρα αποτελέσματα.

Αν τα κάνουμε όλα αυτά, αφήνουμε το χρόνο να δουλέψει.

 

Ένας από τους αναλυτές που παρακολουθούμε και εμπιστευόμαστε -πάνε περίπου 25 χρόνια από τότε που αρχίσαμε να τον παρακολουθούμε- είναι ο Ed Yardeni. Διαβάστε εδώ, απόσπασμα από το σημερινό του newsletter.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text