Mytilineos: Πότε υπογράφει τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής – Η «συνεργασία» με τη HelleniQ
Ένα ακόμα έργο αξίας 130 εκατ. Ευρώ αναμένεται να προστεθεί εντός των επόμενων μηνών στο ανεκτέλεστο του Ομίλου Mytilineos και πιο συγκεκριμένα της κατασκευαστικής θυγατρικής του ΜΕΤΚΑ.
Πρόκειται για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, με τη σχετική σύμβαση να έχει ήδη λάβει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να οδεύει προς τη Βουλή για υπογραφή.
Ωστόσο, η εξεταστική επιτροπή για την τραγωδία των Τεμπών, αναμένεται να πάει λίγο πίσω την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, η οποία σύμφωνα με πηγές πολύ κοντά στη διαγωνιστική διαδικασία, θα έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024 και σίγουρα εντός του Α’ Τρίμηνου.
Για το εν λόγω έργο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, θα υπάρξει μία άτυπη συνεργασία μεταξύ της κατασκευαστικής με τη HelleniQ (πρώην ΕΛΠΕ), καθώς η κατασκευή της νέας επέκτασης του Προαστιακού θα συνδυαστεί με την κατασκευή δύο αγωγών.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Mytilineos να κατασκευάζει τα τμήματα από Μέγαρα έως Ελευσίνα και από Ασπρόπυργο έως τα Άνω Λιόσια έως ότου η HelleniQ ολοκληρώσει τη σύνδεση των διυλιστηρίων της στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα μέσω αγωγών που θα περνούν από το όριο της απαλλοτρίωσης του ΟΣΕ.
Για αυτό το λόγο, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, HelleniQ η θα αναλάβει και το κόστος για την προετοιμασία του εδάφους πάνω από τους αγωγούς, ώστε η Mytilineos να μπορεί να εγκαταστήσει τις γραμμές για το Προαστιακό Δυτικής Αττικής.
Το 2026 η ολοκλήρωση του έργου – Ποιοι σταθμοί θα κατασκευαστούν
Εφόσον η σχετική σύμβαση υπογραφεί μεταξύ του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και της METKA χωρίς καθυστερήσεις, τότε η επέκταση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής αναμένεται να έχει παραδοθεί προς χρήση εντός του 2026.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για την πρώτη επέκταση που βρίσκεται στα «συρτάρια» του ΟΣΕ για τουλάχιστον 15 χρόνια, ενώ είναι το μεγαλύτερο έργο που έχει δημοπρατήσει ο οργανισμός την τελευταία 20ετία. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι το έργο δημοπρατήθηκε στις αρχές του τρέχοντος έτους και μέσα σε διάστημα ενός χρόνου θα έχουμε την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και την εκκίνηση της κατασκευής του.
Πιο συγκεκριμένα, η κατασκευαστική διάρκεια του έργου έχει οριστεί στα δύο έτη και τέσσερις μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Επιπλέον, το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, επομένως δεν υπάρχουν περιθώρια καθυστερήσεων, καθώς τα χρονοδιαγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να εκταμιεύονται οι δόσεις είναι αρκετά σφιχτά.
Στα του έργου η ΜΕΤΚΑ καλείται να κατασκευάσει μία νέα σύγχρονη, ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή. Το μήκος της θα είναι 36 χλμ. Και αυτή θα ξεκινάει από τα Άνω Λιόσια και θα καταλήγει στα Μέγαρα.
Αναλυτικότερα οι νέοι σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι εξής:
-ΕΛΠΕ Ασπροπύργου,
-Ασπρόπυργος,
-Βαμβακιά, Ελευσίνα,
-ΕΛΠΕ Ελευσίνας,
-Λουτρόπυργος,
-Νέα Πέραμος
Γεράσιμος Σεραφειμίδης
Πηγή: mononew.gr

- Νέα σύμβαση έργου υπέγραψε η Εκτέρ - Στα €120 εκατ. το ανεκτέλεστο
- ΑΒΑΞ: Σύσταση αγοράς και τιμή στόχο στα 2,79 ευρώ για την μετοχή δίνει η Optima Bank
- OTE: Τι αποφάσισε η έκτακτη γενική συνέλευση
- Συνάντηση κορυφής στην ΕΕ για το μέλλον της βιομηχανίας με τη συμμετοχή του Ευάγγ. Μυτιληναίου
- Orilina: Αντίστροφη μέτρηση για την είσοδο στο Χ.Α. – Έσοδα 30 εκατ. ευρώ
- Unibios: Επιστροφή κεφαλαίου 0,012 ευρώ ανά μετοχή ενέκρινε η Γενική Συνέλευση
- Εξαγόρασε τα φάρμακα Lonarid και Lonalgal η Lavipharm
- Γιατί οι επενδυτές αγαπούν τις εξαγορές;
- Εισηγμένες εταιρίες - Πληροφορίες και σύνδεσμοι
- Ευρωπαϊκή Ένωση: ΑΕΠ και ρυθμός αύξησης ΑΕΠ (2008 - σήμερα)
- FTSE Large Cap: Διάγραμμα παραμέτρων "απόλυτου συστήματος"
- Μετοχές σε επιτήρηση και σε αναστολή διαπραγμάτευσης
- Τουρισμός: Τα ρεκόρ του 2022 φέρνουν νωρίτερα τη σεζόν του 2023
- H.I.G. Capital: Επενδύει άλλα 500 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα
- Κεφάλαιο 2: Το Χρηματιστήριο στη δεύτερη φάση του κύκλου του
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Γιατί οι επενδυτές αγαπούν τις εξαγορές;
Σχολιάστε το άρθρο