Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | Χαϊδά: Η περιπέτεια στην Κίνα, η βουτιά κατά -70% και το comeback του ελληνικού μαρμάρου

Χαϊδά: Η περιπέτεια στην Κίνα, η βουτιά κατά -70% και το comeback του ελληνικού μαρμάρου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Χαϊδά: Η περιπέτεια στην Κίνα, η βουτιά κατά -70% και το comeback του ελληνικού μαρμάρου

Δύο διαδοχικά ζημιογόνα έτη έχει αισίως συμπληρώσει η Ικτίνος Α.Ε., με την αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλο της ιστορικής μαρμαρο-βιομηχανίας, Ιουλία Χαϊδά, να αναζητά τρόπους αντιστροφής του δυσμενούς κλίματος.

Η ίδια, εξάλλου, έχει στενή συναισθηματική σχέση με την εταιρεία, στην οποία εργάζεται από το 1987, συνεχίζοντας την κληρονομιά του πατέρα της και ιδρυτή, Ευάγγελου Χαϊδά.

Η πληγή της Κίνας

Η αναπληρώτρια CEO και βασικός μέτοχος της εισηγμένης «βλέπει» την καθίζηση της ζήτησης από την Κίνα να αποτελεί τη βασική πληγή, δεδομένου ότι μέχρι πρότινος η ασιατική χώρα απορροφούσε το 65% των πωλήσεων (σήμερα, η εξάρτηση από το Πεκίνο έχει περιοριστεί στο 35%).

Επιπλέον τούτου, το αυξημένο κόστος ενέργειας, τα υψηλότερα επιτόκια δανεισμού και τα ακριβότερα ναύλα αποτελούν παράγοντες, οι οποίοι επίσης επηρεάζουν αρνητικά το τελικό ταμείο, το οποίο για το 2023 εμφάνισε ζημιά 7,6 εκατ. ευρώ.

Η βουτιά στη μετοχή

Κι αυτό το γνωρίζει καλά η Ιουλία Χαϊδά, η οποία βλέπει τη μετοχή να κατρακυλά κάτω του 0,40 ευρώ για πρώτη φορά από το 2017, έχοντας απολέσει περισσότερο από 70% σε σχέση με τα ιστορικά υψηλά του 2018 (1,5 ευρώ).

Ταυτόχρονα, από τις αρχές του 2024 υποχωρεί κατά τουλάχιστον 13%, με τη μεταβολή στο 12μηνο να αγγίζει το -30%. Το αποτέλεσμα είναι η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης να έχει περισταλεί κάτω των 50 εκατ. ευρώ.

Οι προσπάθειες για comeback

Ως απάντηση στα παραπάνω, η διοίκηση Χαϊδά έχει λάβει ορισμένα μέτρα, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία. Αυτά αφορούν τη λειτουργία τεσσάρων νέων λατομείων, την αναδιάρθρωση δανεισμού 11 εκατ. ευρώ, καθώς και τη ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών 3,7 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, εξετάζει την περαιτέρω διείσδυση στις ΑΠΕ και στο real estate, αλλά και το άνοιγμα νέων αγορών, όπως η Ινδία και η Βόρεια Αφρική, οι οποίες θα μπορούσαν να συμβάλλουν στην περαιτέρω απεξάρτηση από την Κίνα.

Άλλωστε, μιλάμε για μια εταιρεία, η οποία διαθέτει δέκα λατομεία στη Βόρεια Ελλάδα, εξάγοντας το 95% του κύκλου εργασιών σε περισσότερες από 90 χώρες του πλανήτη, με κυριότερες αγορές -πέραν της Κίνας- τη ΝΑ Ασία, τις ΗΠΑ, τον Αραβικό Κόλπο, τη Λατινική Αμερική και την Ευρώπη.

Το αποτέλεσμα είναι το ελληνικό μάρμαρο να κοσμεί, μεταξύ άλλων, το ξενοδοχείο JW Marriott στην Ινδία, το καζίνο Wynn Encore στο Λας Βέγκας, το εμπορικό κέντρο Gold Souk στα Εμιράτα, το κτήριο της Γαλλικής Τηλεόρασης στο Παρίσι κ.α.

Γεράσιμος Χιόνης

Πηγή: naftemporiki.gr
Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text