Μοτοδυναμική: Πιθανή απόδοση της μετοχής κατά 26,4% στο διάστημα των επομένων 10 μηνών

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font

Όπως αναφέρει η εταιρία, κατά το α εξάμηνο του 2024 οι εγχώριες αγορές δικύκλων και αυτοκινήτων συνέχισαν τη θετική τους πορεία ενώ ελαφρά μείωση παρουσιάζει η αγορά προϊόντων θαλάσσης. Η Ρουμανία και η Βουλγαρία συνεχίζουν την έντονη αναπτυξιακή τους πορεία με το δίκυκλο να κερδίζει έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ο εισερχόμενος τουρισμός στην Ελλάδα, παρουσιάζει σημαντική αύξηση και ο προγραμματισμός της εταιρίας είναι για μια ακόμα δυνατή τουριστική σεζόν με μεγαλύτερο στόλο αυτοκινήτων. Ταυτόχρονα όμως, καταγράφεται σημαντική αύξηση του ανταγωνισμού και πίεση στις τιμές ενοικίασης αυτοκινήτων. Ο Όμιλος για το β εξάμηνο του έτους αναμένει ουσιώδη ανάπτυξη και αύξηση των πωλήσεων με πιεσμένα, σε σχέση με πέρσι,περιθώρια κερδοφορίας. (Δείτε το δελτίο τύπου για τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου, εδώ).

 

Τα κύρια σημεία στη λογιστική κατάσταση του α’ εξαμήνου, είναι:

 

  • Η εταιρία εμφάνισε ικανοποιητική αύξηση των πωλήσεων (+12,1%) - θετικό.
  • Λόγω της διάρθρωσης των πωλήσεων, το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε σε 18,1%, από 19,8% κατά το α’ εξάμηνο του 2023 - αρνητικό. Δείτε τα στοιχεία κατανομής των πωλήσεων της εταιρίας κατά το εξάμηνο, εδώ. Σημειώνουμε ότι, η μείωση που εμφανίζεται στον τομέα των μισθώσων αυτοκινήτων (βραχυχρόνιες μισθώσεις της Sixt) οφείλεται στο γεγονός ότι μειώθηκαν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της Sixt. Στην ουσία, οι καθαρές μισθώσεις αυξήθηκαν κατά 19,1% (δείτε εδώ).
  • Το μικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε στους τομείς των δικύκλων, των μηχανών θαλάσσης και των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ενώ αυξήθηκε στα οχήματα Porsche - αρνητικό.
  • Καταγράφεται μεγάλη αύξηση στα έξοδα λειτουργίας (+15%) κάτι που οφείλεται στην αύξηση των εξόδων διάθεσης, ενώ εμφανίζονται μειωμένα τα έξοδα διοίκησης - αρνητικό.
  • Καταγράφεται μεγάλη αύξηση της αξίας (και συνεπώς και του αριθμού) του στόλου των οχημάτων, σε € 27,7 εκατομμύρια, έναντι € 11,9 εκατομμυρίων, στο α’ εξάμηνο του 2023 - θετικό.
  • Καταγράφηκε πολύ μεγάλη αύξηση του καθαρού δανεισμού (+74,3%) - ή € 61,1 έναντι € 12,4 εκατομμυρίων, στο α’ εξάμηνο του 2023) - αρνητικό.  H αύξηση, οφείλεται στη λήψη δανείων από την ΛΑΙΟΝ ΡΕΝΤΑΛ Α.Ε., ύψους €28 εκ. (€10,5 εκ. μακροπρόθεσμα και €17,5 εκ βραχυπρόθεσμα), για τη χρηματοδότηση της αύξησης του στόλου αυτοκινήτων της και στη λήψη δανείων από την Εταιρία, ύψους €12,5 εκ. (€5 εκ. μακροπρόθεσμα και €1,1 εκ βραχυπρόθεσμα), για την κάλυψη αναγκών σε κεφάλαιο κίνησης. Η αύξηση του δανεισμού, προκλήθηκε από την αύξηση των αποθεμάτων (€ 32,6 εκατομμύρια, έναντι € 22,6 εκατομμυρίων, στο α’ εξάμηνο του 2023), αλλά και την αύξηση των απαιτήσεων - θετικό.

 

Με βάση τα όσα είχαμε ακούσει κατά τη Γενική Συνέλευση, το μήνα Ιούνιο (δείτε εδώ), τη λογιστική κατάσταση του α’ εξαμήνου (εδώ), αλλά και την ανάλυση των στοιχείων του αρχείου μας, διατηρούμε την πρόβλεψη που είχαμε διατυπώσει στο πρόσφατο παρελθόν, για συνολικές πωλήσεις κατά τη διάρκεια του έτους, ύψους € 195 εκατομμυρίων και κερδών περί τα € 13,2 εκατομμυρίων. Δίνουμε μία μικρή πιθανότητα ανόδου των πωλήσεων στα € 200 εκατομμύρια, ενώ δίνουμε επίσης μια πιθανότητα μείωσης των καθαρών κερδών σε € 12,0 εκατομμύρια.

 

Με βάση την αρχική μας πρόβλεψη για κέρδη € 13,2 εκατομμυρίων, η σχέση Ρ/Ε υπολογίζεται σε 6,3.

Εκτιμούμε ότι, η σχέση αυτή θα αυξηθεί, μέσω της αύξησης της τιμής της μετοχής, για την οποία δίνουμε αρκετές πιθανότητες να αυξηθεί, για τους παρακάτω λόγους:

α) Η εταιρία, αποδεικνύει ότι μπορεί να πετυχαίνει βελτίωση των πωλήσεων, αλλά και του συνολικού της μεγέθους. Παράλληλα, η αύξηση του στόλου της Sixt και η αύξηση των βάσεών της σε διάφορες περιοχές της χώρας, δημιουργεί τις συνθήκες για αύξηση των πωλήσεων στο συγκεκριμένο τομέα. Εκτίμησή μας είναι ότι, μία εταιρία που πετυχαίνει αύξηση των πωλήσεων (μ.ο. αύξησης της τελευταίας 5ετίας: 23,4%), δε μπορεί να διατηρεί μία σχέση Ρ/Ε ίση με 6,3.

β) Αναγνωρίζουμε ότι ο υπερδανεισμός της εταιρίας είναι μία αρνητική εξέλιξη. Αντιλαμβανόμαστε όμως ότι η εξέλιξη αυτή είναι μέρος μιας στρατηγικής μεγέθυνσης και ανάπτυξης και λαμβάνουμε υπόψη τη θέση της διοίκησης για μείωσή του μέχρι το τέλος του έτους. Η εξέλιξη αυτή, αποτελεί ένα “στοίχημα” και για την εξέλιξη της τιμής της μετοχής.

γ) Η εταιρία θα διανείμει μέρισμα τουλάχιστον € 0,13 ανά μετοχή, δηλαδή, η αναμενόμενη μερισματική απόδοση (με βάση την τιμή των € 2,77) είναι περί το 4,7%. Θεωρούμε ότι υψηλή μερισματική πολιτική (που πλησιάζει στο 5,0%), είναι ένα στοιχείο που μπορεί να προσελκύσει επενδυτικά κεφάλαια στη μετοχή της εταιρίας.

δ) Η τιμή της μετοχής υπολείπεται σημαντικά της εξέλιξης της ευρύτερης αγοράς (και του ΓΔ) κατά το τελευταίο έτος. (Δείτε εδώ).

ε) Η τιμή της μετοχής, πέτυχε ιστορικό υψηλό τον Ιούνιο του 2023, στα € 2,74. Από τότε, κινήθηκε στο εύρος € 2,50 έως € 3,50. Οι λόγοι της πτώσης, εντοπίζονται κυρίως στην αρνητική εικόνα που προκάλεσε η διοίκηση και λόγω της αύξησης των έμμεσων (μέσω προγραμμάτων δωρεάν μετοχών) αμοιβών της. Η εικόνα αυτή όμως, θα ξεπεραστεί, αν οι πωλήσεις και τα αποτελέσματα συνεχίσουν να βελτιώνονται. Παράλληλα, αρνητική επίδραση στην τιμή της μετοχής, είχε η μείωση των αποτελεσμάτων και η αύξηση του δανεισμού κατά το α’ εξάμηνο.

στ) Τα στοιχεία της καμπύλης του ΚΜΟ-200 ημερών, μας δείχνουν ότι, μετά από διάστημα 6 μηνών, η κλίση της καμπύλης έγινε θετική (αυξάνονται οι τιμές της). Συνήθως, μια τέτοια εξέλιξη στην καμπύλη του ΚΜΟ-200, προοιωνίζεται αύξηση της τιμής της μετοχής. Δείτε εδώ.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης της ευρύτερης αγοράς σε ανοδική ή έστω σε στάσιμη πορεία, εκτιμούμε ότι, η τιμή της μετοχής θα μπορέσει να κινηθεί προς το “στόχο” των € 3,50 ευρώ, στο διάστημα των επομένων 9 έως 10 μηνών, δηλαδή, με απώτερο χρονικό όριο τη διανομή του μερίσματος της χρήσης του 2024, η οποία θα γίνει περί τα τέλη Μαΐου 2025. Με βάση την τιμή της μετοχής την 26/7/2024 (€ 2,77), η πιθανή απόδοση σε σχέση με την τιμή “στόχο”, είναι 26,4%.

 

Δείτε τη σελίδα στοιχείων ανάλυσης της εταιρίας, εδώ.

Δείτε το οικονομικό δελτίο α’ εξαμήνου 2024, εδώ.

 


Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text