Αρχική | Εταιρίες | Εισηγμένες Εταιρίες | MOTOR OIL - Βασικά στοιχεία από το conference call της 29/8/2024

MOTOR OIL - Βασικά στοιχεία από το conference call της 29/8/2024

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
MOTOR OIL - Βασικά στοιχεία από το conference call της 29/8/2024

Έντονο ενδιαφέρον προκάλεσε το χθεσινό conference call της Motor Oil στους αναλυτές, καθώς τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου υπερέβησαν τις αρχικές εκτιμήσεις και επίσης απαντήθηκαν από τον Πέτρο Τζαννετάκη αρκετά ζητήματα που σχετίζονται με την πορεία του ομίλου στο δεύτερο μισό της χρονιάς. Μεταξύ άλλων επισημάνθηκε ότι:

Μερισματική πολιτική: Πολιτική της εταιρείας είναι το ύψος του μερίσματος να κυμαίνεται ανάλογα με την εκάστοτε πορεία των ετήσιων κερδών της. Το μέρισμα της χρήσης 2024 δεν αναμένεται να φτάσει το αντίστοιχο περυσινό, λόγω της έκτακτης φορολόγησης που θα κυμανθεί μεταξύ 198 και 205 εκατ. ευρώ. Πάντως, υπάρχουν ακόμη αρκετοί μήνες έως το τέλος της χρονιάς προκειμένου να διαπιστωθεί το ύψος των φετινών κερδών.

Μονάδα Ροδόπης: Η μονάδα παραγωγής ρεύματος από φυσικό αέριο (από 50% με τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ) αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Συμμετοχή σε Ελλάκτωρ: Η Motor Oil δεν εξετάζει αυτή την περίοδο το ενδεχόμενο πώλησης μετοχών της Ελλάκτωρ (υπάρχει καλή συνεργασία με τους Ολλανδούς της Reggeborgh, εισπράχθηκε επιστροφή κεφαλαίου τον Ιούλιο, η τιμή της μετοχής κινείται ικανοποιητικά κ.λπ.). Οι Ολλανδοί έχουν ακόμη το call option να αγοράσουν από τη Motor Οil ένα 4,48% της Ελλάκτωρ, ωστόσο εκτιμάται ότι αυτό θα γίνει σε χρόνο και ποσοστό που δεν θα οδηγούσε τη Reggeborgh στην υποβολή δημόσιας πρότασης.

Περιθώρια διύλισης: Το πρώτο μισό του 2024 τα περιθώρια διύλισης κινήθηκαν πτωτικά σε σύγκριση με την επίδοση της αντίστοιχης περιόδου της περασμένης χρονιάς. Για το δεύτερο μισό της τρέχουσας χρήσης, συνυπολογίζοντας την πορεία των κλαδικών περιθωρίων μέχρι τώρα στο τρίτο τρίμηνο, εκτιμάται ότι τα περιθώρια διύλισης θα διαμορφωθούν σε επίπεδα αντίστοιχα του δεύτερου τριμήνου 2024.

Παραδοσιακά πάντως, η όποια πτώση των περιθωρίων διύλισης πλήττει πρώτα -και πολύ εντονότερα- τα λιγότερο σύνθετα και λιγότερο εκσυγχρονισμένα διυλιστήρια και όχι αυτό της Motor Οil. Αυτά σταματούν την παραγωγή κι έτσι τα περιθώρια διύλισης σταθεροποιούνται ή και ανακάμπτουν.

Πλοίο Sounion: Το πλοίο που χτυπήθηκε στην Ερυθρά θάλασσα από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης μετέφερε 150.000 τόνους αργό πετρέλαιο με προορισμό το διυλιστήριο της Motor Oil στην Κόρινθο. Η οικολογική καταστροφή φαίνεται πως αποτράπηκε, ενώ η χρονική καθυστέρηση που θα προκύψει για την παράδοση του πετρελαίου δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα στον εισηγμένο όμιλο, ο οποίος διαθέτει και εναλλακτικές λύσεις.

Πηγή: euro2day.gr


Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text