Πολύ λίγοι βγάζουν πια χρήματα στην Κίνα – Τέλος η χρυσή εποχή για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Στην κινεζική αγορά κυριαρχούσαν επί δεκαετίες αποκλειστικά ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, πουλώντας εκατομμύρια οχήματα και αποκομίζοντας τεράστια κέρδη. Ξαφνικά, όμως, αυτή η «χρυσή» εποχή φαίνεται πως έφτασε στο τέλος της: η ραγδαία ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων, κατά κύριο λόγο ηλεκτρικών, ανατρέπει τα πράγματα στη μεγαλύτερη αγορά Ι.Χ. του κόσμου, αφήνοντας «ξεκρέμαστες» τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δραστηριοποιούνταν επί χρόνια στην Κίνα.
Ενδεικτικά, πριν μερικές ημέρες η Volkswagen προειδοποίησε για πρώτη φορά στην ιστορία της ότι εξετάζει τη διακοπή της λειτουργίας ορισμένων εργοστασίων στη Γερμανία, προκειμένου να μειώσει τα έξοδά της. Οι παραδόσεις της στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά της, μειώθηκαν κατά τουλάχιστον 25% την τελευταία τριετία στο 1,34 εκατομμύριο το πρώτο μισό του έτους. Επίσης, η Volkswagen εκθρονίστηκε πέρυσι από την κινεζική BYD, χάνοντας την κορυφαία θέση που κρατούσε από τουλάχιστον το 2000 στην αγορά της Κίνας.
Πέραν όμως της Volkswagen, η Toyota, η οποία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία διεθνώς, αλλά και η Ford και η General Motors είναι ανάμεσα στις εταιρείες που βλέπουν μείωση πωλήσεων και μεριδίου αγοράς στην Κίνα, καθώς οι ντόπιοι στρέφονται όλο και περισσότερο στις εγχώριες μάρκες. Τον Ιούλιο μάλιστα, το μερίδιο των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην κινεζική αγορά συρρικνώθηκε στο 33% από 53% δύο χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία από την ένωση επιβατηγών αυτοκινήτων της Κίνας (CPCA).
Και βέβαια, μαζί συρρικνώνονται και οι οικονομικές τους επιδόσεις στη χώρα. Ειδικότερα, το β’ τρίμηνο του έτους, τα έσοδα της ιαπωνικής Toyota από τις κοινοπραξίες της στην Κίνα κατρακύλησαν κατά 73% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα. Εκτός αυτού, οι κοινοπραξίες της General Motors στην Κίνα κατέγραψαν απώλειες επί συναπτά τρίμηνα φέτος, ενώ οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 50% από την κορύφωση του 2017.
«Πολύ λίγοι βγάζουν χρήματα» στην Κίνα, δήλωσε σε αναλυτές η CEO της GM, Mary Barra. «Δεν είναι βιώσιμο, διότι ο αριθμός των εταιρειών που χάνουν χρήματα εκεί δεν μπορεί να συνεχίσει για πάντοτε. Και αλήθεια, όταν μπαίνεις σε αυτόν τον πόλεμο τιμών που επικρατεί εκεί πια, πρέπει να θυσιάσεις όλο και περισσότερα πράγματα», συμπλήρωσε η ίδια.
Πράγματι, ο αγώνας των τιμών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει οδηγήσει στο κλείσιμο πολλών εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ οι ξένες εταιρείες υποχρεώθηκαν να αναδιοργανώσουν τη δραστηριότητα τους ή να κλείσουν ορισμένες λειτουργίες τους στη χώρα.
«Η χρυσή εποχή…όταν απολάμβαναν τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης και υψηλής κερδοφορίας (στην Κίνα) τελείωσε», δήλωσε στο CNN ο Michael Dunne, διευθύνων σύμβουλος της συμβουλευτικής εταιρείας στον κλάδο των αυτοκινήτων Dunne Insights. «Εάν έχεις μάρκα μαζικής παραγωγής στην Κίνα, οι μέρες σου είναι μετρημένες», τόνισε.
Νέο παγκόσμιο κέντρο αυτοκινήτων
Ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ότι οι κινεζικές εταιρείες θέλουν να επεκταθούν εκτός συνόρων. Ηδη οι εξαγωγές έχουν εκτιναχθεί, καταγράφοντας άλμα τουλάχιστον 60% πέρυσι σε σύγκριση με το 2022, ξεπερνώντας τα 4 εκατ. Μάλιστα, με βάση ορισμένους δείκτες, η Κίνα είναι πια ο μεγαλύτερος εξαγωγός αυτοκινήτων, πάνω από την Ιαπωνία και τη Γερμανία.
Τουλάχιστον το ένα τέταρτο αυτών των εξαγωγών αφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σύμφωνα μάλιστα με πρόβλεψη της UBS, μέχρι το 2030 οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να διπλασιάσουν το παγκόσμιο μερίδιό τους στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και ως αποτέλεσμα αυτού οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα δεχθούν το μεγαλύτερο πλήγμα.
Σημειώνεται ότι υπό την απειλή αυτή, η Ευρώπη και οι ΗΠΑ έχουν ανεβάσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την Κίνα, οι οποίοι όμως δεν είναι σίγουρο πως αρκούν για να σταματήσουν την ανατροπή που φέρνει στην παγκόσμια σκηνή η ραγδαία ανάπτυξη της κινεζικής παραγωγής.
Πηγή: moneyreview.gr
- Μπάφετ: Θέλει να αγοράσει ιαπωνικές και ναυτιλιακές εταιρείες
- Πάουελ: Σήμα για νέες μειώσεις επιτοκίων – Δεν είναι σε προκαθορισμένη πορεία η Fed
- Παγκόσμιο χρέος: Ιστορικό υψηλό με 312 τρισ. δολ. – Τι συμβαίνει σε ΗΠΑ, Κίνα, αναδυόμενες αγορές
- ΟΟΣΑ: «Γυρίζει σελίδα» η παγκόσμια οικονομία – Ποιοι κίνδυνοι παραμένουν
- Παράλληλη πορεία ΕΚΤ και Fed στη μείωση των επιτοκίων
- FED: Ανοίγει την πόρτα στην ΕΚΤ για νέα μείωση επιτοκίων – Τα νέα δεδομένα
- ΗΠΑ: Τα επιτόκια πέφτουν, η αγορά κατοικίας ανεβαίνει – Οι επιπτώσεις στη ζήτηση ακινήτων
- Το αιφνίδιο θετικό γύρισμα της αγοράς, δείχνει την αντοχή της
- Απόλυτο Σύστημα Συναλλαγών - 1η τροποποίηση - Βελτίωση στον τρόπο “εισόδου” στην αγορά, μετά από ξαφνική και έντονη πτώση
- Απόλυτο Σύστημα Συναλλαγών - 2η τροποποίηση - Κανόνες πώλησης και εξόδου από την αγορά (25/9/2021)
- Ανοδικοί - πτωτικοί μήνες στο Χρηματιστήριο, από το 1955 έως σήμερα
- "Τεχνική Ανάλυση – Συστήματα Συναλλαγών", του Δημήτρη Δημόπουλου, σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Η Lamda Development εγκαταλείπει το “όραμα” και γίνεται μεσιτικό γραφείο
- Απόλυτο Σύστημα Συναλλαγών - 2η τροποποίηση - Κανόνες πώλησης και εξόδου από την αγορά (25/9/2021)
- Το αιφνίδιο θετικό γύρισμα της αγοράς, δείχνει την αντοχή της
- "Τεχνική Ανάλυση – Συστήματα Συναλλαγών", του Δημήτρη Δημόπουλου, σε ηλεκτρονική έκδοση - Προεπισκόπηση
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο