Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Μεγάλη κινητικότητα στην αγορά online τζόγου

Μεγάλη κινητικότητα στην αγορά online τζόγου

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Μεγάλη κινητικότητα στην αγορά online τζόγου

Του Βαγγέλη Μανδραβέλη και του Ηλία Μπέλλου

Επέκταση στην αγορά διαδικτυακών τυχερών παιγνίων εξετάζει ο ΟΤΕ

Την είσοδό του στην αγορά τυχερών παιγνίων εξετάζει ο ΟΤΕ. Ο Οργανισμός, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες, συζητάει τόσο με την Intralot όσο και με άλλους την είσοδό του στην αγορά των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων. Οι συζητήσεις δεν έχουν καρποφορήσει ακόμη, ενώ όλα προκρίνουν μια συνεργασία μεταξύ των δύο επιχειρήσεων, ΟΤΕ και Intralot, καθώς οι δύο πλευρές βρίσκουν περισσότερα σημεία επαφής μεταξύ τους. Οι τελικές αποφάσεις ωστόσο, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, θα κριθούν από τις προθέσεις της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά το σχέδιο νόμου για τα τυχερά διαδικτυακά παίγνια, το οποίο τώρα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση.

Ο ΟΤΕ όμως έχει προετοιμαστεί από καιρό για αυτή την επέκτασή του. Τον περασμένο Ιούνιο μάλιστα τροποποίησε το εταιρικό καταστατικό του κατάλληλα, έτσι ώστε να προσφέρει πλειάδα ηλεκτρονικών υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων «υπηρεσίες οργάνωσης και διεξαγωγής μέσω Διαδικτύου τυχερών, τεχνικών και κάθε άλλου είδους παιγνίων γνώσεων». Ερωτηθείς τότε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΟΤΕ Μιχάλη Τσαμάζ, είχε αναφέρει ότι «ο όμιλος (ΟΤΕ) ανοίγει τη βεντάλια των εν δυνάμει υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει». Παραδέχθηκε ακόμη ότι, καθώς τα έσοδα από τη φωνή υποχωρούν, αναπόφευκτα η επέκταση του ομίλου σε νέες αγορές υπηρεσιών –ειδικά εκείνες που προσφέρονται ηλεκτρονικά– είναι σχεδόν μονόδρομος.

Ηδη ο όμιλος παρουσίασε την πρώτη ηλεκτρονική υπηρεσία, το «Cosmote Insurance». Πρόκειται για μια υπηρεσία που παρέχει εξατομικευμένες υπηρεσίες ασφάλισης οχήματος, κατοικίας και πρωτοβάθμιας υγείας σε συνεργασία με τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που λειτουργούν στη χώρα μας. Η υπηρεσία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μια «ασφαλιστική πύλη (portal)» που απευθύνεται σε όλη την ελληνική αγορά, αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Ο ΟΤΕ στοχεύει στην αύξηση των εσόδων από προμήθειες σε τέτοιου είδους πωλήσεις, αλλά και στη δημιουργία συνεργειών που προκύπτουν π.χ. με την αξιοποίηση των γιγαντιαίων call centres που διαθέτει ο όμιλος.

Το άνοιγμα της αγοράς των διαδικτυακών τυχερών παιγνίων που επιχειρεί τώρα η κυβέρνηση είναι ο καταλύτης της κινητικότητας που δημιουργείται στην ελληνική αγορά τυχερών παιγνίων. Η διαδικασία αυτή επιβάλλεται τόσο εξαιτίας της ανάγκης «τακτοποίησης» της αγοράς που λειτουργεί με προσωρινές άδειες, όσο και από την (τυπική) λήξη του μονοπωλίου του ΟΠΑΠ στον διαδικτυακό στοιχηματισμό τον Οκτώβριο του 2020. Ο Οργανισμός (θεωρητικά) χάνει το μονοπώλιο στον στοιχηματισμό και το κρίσιμο είναι να διατηρήσει πλέον το μονοπώλιο των παιγνίων που διεξάγονται μέσω γεννήτριας τυχαίων αριθμών, τα γνωστά «φρουτάκια». Η αγορά αυτή είναι μικρότερη σε μέγεθος από τον στοιχηματισμό, αλλά θεωρείται πιο κερδοφόρος από τον στοιχηματισμό. Στον κόσμο του Διαδικτύου εύκολα κάποιος μπορεί να συγκρίνει τις αποδόσεις σε έναν αγώνα, αλλά δεν μπορεί να είναι σίγουρος για την απόδοση μιας εικονικής ρουλέτας που γυρίζει στην οθόνη του παίκτη.

 

Η συνεργασία ΟΠΑΠ - Stoiximan και οι κινήσεις των ξένων

Τη στρατηγική τους τοποθέτηση πριν από το άνοιγμα μιας αγοράς που ξεπερνά τα 5 δισ. ευρώ χτίζουν οι μεγάλες ελληνικές και ξένες πολυεθνικές του διαδικτυακού στοιχηματισμού. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η εξαγορά του 36,75% της μητρικής εταιρείας του ομίλου Stoiximan, TCB Holdings Ltd, έναντι τιμήματος 50 εκατ. από την ΟΠΑΠ Α.Ε., εξηγούν πηγές της αγοράς.

Το 2017, ο όμιλος Stoiximan που δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα και την Κύπρο, υπό το εμπορικό σήμα Stoiximan, και στη Ρουμανία και τη Γερμανία, υπό το εμπορικό σήμα Betano, κατέγραψε έσοδα (GGR) 136 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περίπου 16 εκατ. ευρώ. Το τίμημα που θα καταβάλει ο ΟΠΑΠ για το 36,75% αντιστοιχεί κατά προσέγγιση σε 8 φορές το EBITDA του 2017 και ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ. Με τα νέα δεδομένα του 2018 και την προστιθέμενη αξία από τη συνεργασία αυτή ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν πως η αποτίμηση της Stoiximan προσεγγίζει πλέον τα 200 εκατ. ευρώ.

Η ελληνική αγορά του διαδικτυακού στοιχηματισμού, όμως, αναμένεται να ανοίξει ευρέως σε σοβαρό ανταγωνισμό μετά και την ψήφιση του πρόσφατα κατατεθέντος σχετικού νομοσχεδίου. Το νομοσχέδιο προσδιορίζει επακριβώς τους όρους και τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας των εταιρειών του διαδικτυακού στοιχηματισμού και βάζει τέλος στη μεταβατική περίοδο της παραγράφου 12 του άρθρου 50 του ν. 4002/2011 (Α 180) υπό την οποία λειτουργούσε έως τώρα η αγορά.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», μεγάλοι διεθνείς όμιλοι του κλάδου και συγκεκριμένα η Bet365, η William Hill και η Betsson όχι μόνον είναι έτοιμοι να καταθέσουν αιτήσεις για την απόκτηση της σχετικής άδειας, αλλά διερεύνησαν και την πιθανότητα εξαγοράς υφιστάμενης εταιρείας όπως η Stoiximan. Αδιευκρίνιστο παραμένει ακόμη πώς θα κινηθεί η Sportingbet, η οποία πριν από ένα ακριβώς έτος διέκοψε τη συνεργασία της με την ελληνική Centric Συμμετοχών και πήρε πίσω όλα τα σχετικά δικαιώματα στην GVC Plc, γνωστή στην Ελλάδα για τα site sportingbet.gr, vistabet.gr και bwin.gr.

Ετσι, η σύμπραξη ΟΠΑΠ - Stoiximan δεν είναι άμοιρη ενδιαφέροντος του κλάδου στο εξωτερικό και ενδέχεται να αποτελεί απλώς ένα πρώτο βήμα για άλλες συμφωνίες, αναφέρουν κύκλοι της αγοράς αυτής. Στην Ελλάδα, η Stoiximan υπολογίζεται πως ελέγχει κυρίαρχο μερίδιο, ενώ ο ΟΠΑΠ εντός των αμέσως επόμενων εβδομάδων θα λανσάρει τη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού Pamestoixima.gr.

Στελέχη που έχουν άμεση επαφή με τις σχετικές διεργασίες αναφέρουν στην «Κ» πως «η επιτυχία και τα μεγέθη της Stoiximan έχουν συχνά προσελκύσει ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα από το εξωτερικό, ωστόσο προτιμήθηκε ο ΟΠΑΠ λόγω της ισχυρής επιθυμίας για διατήρηση του ελληνικού χαρακτήρα της εταιρείας και λόγω της συμπληρωματικότητας των δύο εταιρειών σε Ελλάδα (σ.σ. online-offline) και εξωτερικό (σ.σ. παρουσία και τεχνολογία Stoiximan)».

H Stoiximan θα διατηρήσει την αυτονομία της, δηλαδή θα συνεχίσει κανονικά να παρέχει τις υπηρεσίες της, όπως μέχρι σήμερα, από τη δική της πλατφόρμα και ιστοσελίδα, ενώ το management παραμένει το ίδιο καθώς και ο τρόπος λειτουργίας της. Ο ΟΠΑΠ εμφανίζεται να κερδίζει τεχνογνωσία στην ανερχόμενη αγορά του online στην οποία δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να έχει σημαντικό μερίδιο. Σύντομα δε ολοκληρώνει την γκάμα των υπηρεσιών της στην Ελλάδα με το Pamestoixima.gr και με τη συμμετοχή στη Stoiximan αποκτά πρόσβαση σε in-house τεχνολογίες και εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Παράλληλα, αποκτά ένα πρώτο πάτημα σε αγορές του εξωτερικού όπου η Stoiximan είτε είναι κυρίαρχη (Ρουμανία, Κύπρος) είτε εγκαταστάθηκε και «τρέχει» πλάνο εδραίωσης (Γερμανία - Αυστρία).

Η Stoiximan επίσης διευκολύνει περαιτέρω την πρόσβασή της σε χρηματοδοτήσεις από τις αγορές και αποκτά συνεργασία με μια πολύ μεγάλη εταιρεία, στοιχεία που θα τη βοηθήσουν να επεκταθεί σε ακόμα περισσότερες αγορές στο εξωτερικό, σημειώνουν στην «Κ» πηγές της εταιρείας. Παράλληλα «διατηρεί το lead του εξωτερικού και επιταχύνει την ανάπτυξη των δικών της in-house τεχνολογιών», συμπληρώνουν.

Πηγή:Καθημερινή

 

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text