Αρχική | Πολιτική | Δημόσια Διοίκηση | Με ρυθμούς χελώνας το e-Δημόσιο

Με ρυθμούς χελώνας το e-Δημόσιο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Με ρυθμούς χελώνας το e-Δημόσιο

Στα «χαρτιά» παραμένουν οι εξαγγελίες για το e-Δημόσιο όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση (2018) του Παρατηρητηρίου του δημόσιου τομέα που λειτουργεί στο «Δίκτυο για τη Μεταρρύθμιση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη». Η ηλεκτρονική διακίνηση των εγγράφων μεταξύ υπηρεσιών και φορέων εφαρμόζεται πλημμελώς, η πύλη «Ερμής» εκδίδει απλά πιστοποιητικά και γενικώς δεν προτιμάται από τους πολίτες, ενώ εν έτει 2018 ακόμη δεν γίνεται ψηφιοποίηση εγγράφων σε όλα τα ΚΕΠ, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται καθυστερήσεις και οι πολίτες να εξυπηρετούνται με τον παραδοσιακό τρόπο. Σύμφωνα με την έκθεση, από τις 130 δράσεις της Εθνικής Ψηφιακής Στρατηγικής (2016-2021), το 60% (78) βρίσκεται σε αρχικό στάδιο, το 18% (24) σε ενδιάμεσο στάδιο, το 13% (17) σε προχωρημένο στάδιο και μόλις το 8% (11) έχει ολοκληρωθεί.

Σε αδράνεια είναι, σύμφωνα με το «Δίκτυο», και η ψηφιακή υπογραφή, καθώς όπως διαπιστώθηκε η ιστοσελίδα της Αρχής Πιστοποίησης του ελληνικού Δημοσίου μέσω της οποίας μπορεί να ενεργοποιηθεί, θέτει αρκετούς περιορισμούς που την καθιστούν δύσχρηστη, με αποτέλεσμα «πολλοί να εγκαταλείπουν την προσπάθεια».

Αντίστοιχα προβλήματα σημειώνονται και στην πύλη «Ερμής», καθώς, όπως διαπιστώνεται στην έκθεση, παρέχει κυρίως απλά πιστοποιητικά και χρησιμοποιείται ελάχιστα από τους πολίτες. Ενδεικτικά, το 2015 επί συνόλου 4,9 εκατ. πιστοποιητικών που χορηγήθηκαν μέσω ΚΕΠ, μόνο το 0,26% (12.816) διεκπεραιώθηκε μέσω της πύλης «Ερμής».

Ως προς τα ΚΕΠ, για τα οποία η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει την αναβάθμισή τους, η εικόνα που περιγράφεται είναι μάλλον βγαλμένη από το παρελθόν, καθώς μεταξύ άλλων σε όλους τους νομούς υπάρχουν μόλις ένα ή δύο ΚΕΠ με δυνατότητα ψηφιοποίησης εγγράφων, ενώ στον Ανατολικό Τομέα της Αθήνας, ο οποίος σημειωτέον έχει 30 ΚΕΠ, «δεν υπάρχει κανένα με δυνατότητα ψηφιοποίησης εγγράφων».

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της «αναχρονιστικής» διαδικασίας που ακολουθείται αναγκαστικά σε ορισμένες περιπτώσεις είναι το εξής το οποίο περιλαμβάνεται στην έκθεση.

«...Σε δοκιμή που έγινε, κάτοικος του Δήμου Φιλοθέης, τον οποίο η εφαρμογή λανθασμένα παρουσιάζει στον Ανατολικό Τομέα Αθήνας που δεν είχε κανένα ΚΕΠ με δυνατότητα ψηφιοποίησης εγγράφων, υπέβαλε το αίτημα χορήγησης αντιγράφου ληξιαρχικής πράξης γέννησης στο ΚΕΠ 0167 του Δήμου Γορτυνίας της Αρκαδίας. Υπήρξε καθυστέρηση διότι το ΚΕΠ επικοινώνησε με το ληξιαρχείο Αμαρουσίου, δήμο στον οποίο είχε γεννηθεί ο αιτών και χρειάστηκαν κάποιες μέρες προκειμένου να φτάσει η απάντηση στο ΚΕΠ με φαξ».

Ως προς το Μητρώο Πολιτών, ένα μεγαλόπνοο ομολογουμένως έργο το οποίο διασυνδέει ληξιαρχεία, δημοτολόγια κ.λπ. και καταργεί την αναγκαιότητα λήψης πιστοποιητικών, μπορεί να έχει καταρτιστεί αλλά παραμένει άγνωστο το πότε θα δοθεί σε λειτουργία.

Το «Δίκτυο» διαπιστώνει ακόμα μία σειρά ψηφιακών ελλείψεων σε διάφορα επιμέρους ζητήματα όπως είναι το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, αλλά και η δράση για τον ψηφιακό φάκελο ασθενούς, η οποία, όπως επισημαίνεται, βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία σε δύο αθηναϊκά νοσοκομεία με αμφίβολα αποτελέσματα.

Αναφορά γίνεται και στον οικογενειακό γιατρό, τον οποίο οι πολίτες και να θέλουν να τον δηλώσουν δεν μπορούν. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση, το Portal του Πολίτη (rdv.ehealthnet.gr) λειτουργεί, ωστόσο στις σχετικές δοκιμές που έγιναν μόλις δύο στους πέντε πολίτες κατάφεραν να εγγραφούν ώστε να μπορέσουν να δηλώσουν οικογενειακό γιατρό.

Η πρόοδος

Η υστέρηση του ελληνικού Δημοσίου, ως προς την ψηφιοποίησή του, καταγράφεται και στους δείκτες Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το 2018, η Ελλάδα μεταξύ των 28 χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης βρίσκεται στην 11η θέση στη σταθερή ευρυζωνική κάλυψη έναντι της 10ης το 2017, στην 22η θέση στην κάλυψη 4G (σ.σ. όπως και το 2017), στην 28η θέση στην ευρυζωνική κάλυψη νέας γενιάς όπως και το 2017 και στη 16η θέση στα ανοικτά δεδομένα (Open Data) έναντι της 10ης που ήταν το 2017.

Πέραν των υστερήσεων, βεβαίως, στην έκθεση καταγράφεται και η πρόοδος που έχει γίνει όπως για παράδειγμα ότι το 58% πλέον των αναφορών προς τον Συνήγορο του Πολίτη γίνεται ηλεκτρονικά, η σταδιακή υλοποίηση της «Πύλης Σόλων» με την ψηφιοποίηση λειτουργιών και υπηρεσιών της Δικαιοσύνης, καθώς και η επιτυχής λειτουργία του Ενιαίου Ηλεκτρονικού Συστήματος για την έναρξη επιχειρήσεων. Ενδεικτικό της αποδοχής που λαμβάνει το νέο σύστημα είναι το γεγονός ότι, σύμφωνα με την έκθεση, έχει ήδη χρησιμοποιηθεί για 46.500 επιχειρήσεις.

Πηγή:www.kathimerini.gr

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text