Αρχική | Οικονομία | Διεθνής Οικονομία | Βέρτιγκο για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Βέρτιγκο για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Βέρτιγκο για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους

Μακραίνει ο κατάλογος των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών που προσγειώνονται οριστικά μην αντέχοντας το κόστος των καυσίμων και όσα φέρνει μαζί της η επικείμενη απόσχιση της Βρετανίας από την Ε.Ε. Δέκατη στη σειρά, η βρετανική British Midland Regional Limited, γνωστή ως Flybmi, που συνέδεε τη Βρετανία με 25 ευρωπαϊκές πόλεις, ανακοίνωσε διακοπή των πτήσεών της το Σάββατο το βράδυ. Η είδηση αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ της ιταλικής οικονομικής εφημερίδας Il Sole 24 Ore και σκιαγραφεί την εικόνα του χειμαζόμενου κλάδου των μικρών αεροπορικών εταιρειών και των εταιρειών χαμηλού κόστους.

Η Flybmi είναι, βέβαια, μια μικρή εταιρεία που διέθετε βάση στο αεροδρόμιο East Midlands στο κέντρο της Βρετανίας και στο Λεστεσίερ, περίπου 190 χιλιόμετρα βόρεια του Λονδίνου. Η Flybmi είχε συνάψει συμφωνίες με Lufthansa, Turkish Airline, Air France, Loganair και Air Dolomiti και μοιραζόταν μαζί τους την εκτέλεση πτήσεων με τους ίδιους κωδικούς. Απασχολούσε 376 υπαλλήλους σε Βρετανία, Γερμανία, Σουηδία και Βέλγιο, ενώ διαθέτει στόλο 17 αεροσκαφών. Στη διάρκεια του 2018, μετέφερε 522.000 επιβάτες. Στην ανακοίνωση διακοπής των πτήσεών της, αποδίδει την οδυνηρή απόφαση στο υψηλό κόστος των καυσίμων αλλά και των εκπομπών καυσαερίων. Οπως τόνισε, χρειάζεται να πληρώνει υψηλό κόστος για τις εκπομπές καυσαερίων εξαιτίας «της απόφασης που έλαβε η Ε.Ε. να αποκλείσει τις αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας από τη συμμετοχή στο σύστημα ανταλλαγής εκπομπών καυσαερίων».

Δεν παρέλειψε, βέβαια, να επικαλεστεί και την αβεβαιότητα που έχει προκαλέσει το Brexit και η οποία εντείνεται όσο πλησιάζει η 29η Μαρτίου, καθώς η απόσχιση της Βρετανίας από την Ε.Ε. μπορεί να δημιουργήσει εμπόδια στη δραστηριότητα των βρετανικών εταιρειών. Εχει προηγηθεί μόλις πριν από λίγες ημέρες η πτώχευση της γερμανικής Germania, εταιρείας χαμηλού κόστους με βάση το Βερολίνο, της ένατης που κατέρρευσε στην Ευρώπη σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών. Οι πτωχεύσεις στον κλάδο ήταν αλλεπάλληλες το 2017, οπότε κατέρρευσαν η βρετανική Monarch, η γερμανική Air Berlin, ενώ υπήχθη σε τριμερή εποπτεία η ιταλική Alitalia. Το φθινόπωρο του 2018 πτώχευσαν αρκετές μικρότερες αεροπορικές, η λετονική Primera, η κυπριακή Cobalt, η γερμανική Azuraair, η λιθουανική Small Planet Airlines και η ελβετική Skywork. Και βέβαια, η ναυαρχίδα του κλάδου των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους, η Ryanair, αντιμετωπίζει προβλήματα ρευστότητας. Το τρίτο τρίμηνο του 2018 ανακοίνωσε ζημία για πρώτη φορά από το 2014, ύψους 22 εκατ. ευρώ. Ακόμη και η νορβηγική Air Shuttle αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Σε ό,τι αφορά τον πάλαι ποτέ κρατικό αερομεταφορέα της Ιταλίας, την Alitalia, εξακολουθεί να πετάει χάρη στις εγγυήσεις του ιταλικού κράτους, ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ, των οποίων η αποπληρωμή έχει αναβληθεί επανειλημμένως και τώρα εκκρεμεί για τις 30 Ιουνίου του τρέχοντος έτους. Αύριο πρόκειται να συναντηθούν στο Λονδίνο εκπρόσωποι της εταιρείας διαχείρισης των Ιταλικών Σιδηροδρόμων με αντιπροσωπεία των αεροπορικών εταιρειών Delta και EasyJet. Στόχος της συνάντησης είναι η αναζήτηση τελικής συμφωνίας για την από κοινού εξαγορά του 30% με 40% της «νέας Alitalia», όπως σχολίασαν στην I l Sole 24 Ore πηγές της ιταλικής βιομηχανίας.

Πηγή:www.kathimerini.gr
Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text