Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | Πτώση 4,2% στη διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά τον Νοέμβριο

Πτώση 4,2% στη διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά τον Νοέμβριο

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
Πτώση 4,2% στη διακίνηση κοντέινερ από το λιμάνι του Πειραιά τον Νοέμβριο

Επανήλθε σε πτωτική τροχιά η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά, καθώς κατά τον φετινό Νοέμβριο η εταιρεία ΣΕΠ Α.Ε., θυγατρική της Cosco στην Ελλάδα, διαχειρίστηκε συνολικά 245,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται για πτώση της τάξεως του 4,2% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014, όταν είχαν διακινηθεί 255,9 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι πολύ δύσκολα θα ξεπεραστεί κατά πολύ η περσινή επίδοση των 2,98 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων, στο σύνολο του έτους. Κατά το φετινό 11μηνο (Ιανουάριος - Νοέμβριος) έχουν καταγραφεί 2,776 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,73 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, μια αύξηση της τάξεως του 1,6%. Αν και το «ψυχολογικό όριο» των 3 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων είναι πολύ πιθανό να ξεπεραστεί κατά το 2015, εντούτοις αυτό θα γίνει με οριακό τρόπο, δείγμα της στασιμότητας που έχει χαρακτηρίσει τη σχετική δραστηριότητα φέτος, σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν η διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι «έτρεχε» με διψήφια ποσοστά.

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από σημαντικές διακυμάνσεις, καθώς υπήρξαν μήνες με αύξηση έως 21%, όπως ο Μάρτιος, ή κατά 10,7% τον Οκτώβριο, αλλά και μήνες με έντονη υποχώρηση, όπως ο Απρίλιος, όταν η πτώση άγγιξε το 13,2%. Πάντως, ακόμα κι αν το 2015 ολοκληρωθεί με διατήρηση του επιπέδου δραστηριότητας του 2014, θα πρέπει να θεωρηθεί επιτυχία, δεδομένου ότι φέτος η οικονομία επέστρεψε σε τροχιά ύφεσης, ενώ παράλληλα επιβλήθηκαν και οι κεφαλαιακοί έλεγχοι που ανέστειλαν ένα μέρος της δραστηριότητας, τουλάχιστον κατά το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου.

Πλέον, ο επόμενος «κύκλος» ταχείας ανάπτυξης της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά θα πρέπει να αναμένεται μετά το 2017, όταν και προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί και τεθεί σε λειτουργία ο νέος δυτικός προβλήτας ΙΙΙ, που κατασκευάζει αυτή την περίοδο ο ΣΕΠ. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, έως τον Ιούνιο ή Ιούλιο του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τουλάχιστον το 70% του έργου. Το συμβατικό χρονοδιάγραμμα είναι για 36 μήνες, ενώ η έναρξη των εργασιών έγινε τον Φεβρουάριο του 2015. Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ είναι 143,3 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι η εν λόγω επένδυση πραγματοποιείται με ίδια κεφάλαια του ΣΕΠ, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας φιλικού διακανονισμού που υπέγραψε με τον ΟΛΠ πριν από περίπου δύο χρόνια. Η εν λόγω συμφωνία αποτελεί επί της ουσίας αναθεώρηση της αρχικής σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών, προκειμένου να αντανακλά τις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην οικονομία της χώρας από την αρχή της οικονομικής κρίσης και μετά. Παρ’ όλα αυτά, η καθαρή αξία της νέας σύμβασης είναι σαφώς υψηλότερη έναντι της αρχικής, ακόμα και αν ο ΣΕΠ επιτύχει τους ελάχιστους προβλεπόμενους στόχους σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.


Πηγή: kathimerini.gr

18

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text