Ο Πειραιάς, κινητήριος μοχλός ανάπτυξης για τον όμιλο Cosco το 2017
Από τον ΝΙΚΟ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ. Από τα λιμάνια εκτός Κίνας και μάλιστα από εκείνο του Πειραιά αναμένεται να προέλθει η ανάπτυξη του ομίλου της Cosco Shipping Ports κατά το 2017, αντισταθμίζοντας με τον τρόπο αυτό τις προβλεπόμενες απώλειες που θα προκύψουν από τα λιμάνια που ελέγχει η εταιρεία στην Κίνα, σύμφωνα με τη Morgan Stanley. Υπενθυμίζεται ότι ήδη ο Πειραιάς «έτρεχε» με ρυθμό αύξησης της τάξεως του 15,7% αναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατά το 11μηνο του 2016.
Σε πρόσφατη ανάλυση η Morgan Stanley αναφέρει ότι ο κινεζικός όμιλος διαχείρισης λιμένων έχει «κληρονομήσει» μια σειρά λιγότερο ανταγωνιστικών λιμενικών εγκαταστάσεων στην Κίνα από την China Shipping Ports Development, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης του ομίλου της Cosco, που πραγματοποιήθηκε πέρυσι. Τα εν λόγω λιμάνια κρίνονται περισσότερο ευάλωτα στις δομικές αλλαγές που πραγματοποιούνται αυτήν την περίοδο στον λιμενικό κλάδο παγκοσμίως, με αποτέλεσμα να προβλέπεται στασιμότητα του όγκου των φορτίων που θα διακινηθούν από τη Cosco φέτος. Μάλιστα, αν δεν υπήρχε η ανάπτυξη των διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας που λειτουργεί αντισταθμιστικά, είναι πιθανό να προέκυπτε ακόμα και πτώση. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία της εταιρείας, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, το λιμάνι του Πειραιά είχε διαχειριστεί 3,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 2,77 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο διάστημα (Ιανουάριος-Νοέμβριος) του 2015. Υπενθυμίζεται ότι στο σύνολο του 2015 η εταιρεία διακίνησε 3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Σε μηνιαία βάση, τον Νοέμβριο διακινήθηκαν 267,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, έναντι 245,1 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο περσινό μήνα, μια άνοδος της τάξεως του 9%. Ετσι, με βάση τον υφιστάμενο ρυθμό, η Cosco εκτιμάται ότι διαχειρίστηκε περί τα 3,4 - 3,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2016, μέγεθος που κατέταξε το ελληνικό λιμάνι τη σημαντικότερη λιμενική εγκατάσταση της Cosco εκτός της κινεζικής αγοράς.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους, ο Πειραιάς υπερσκέλισε το λιμάνι του Σουέζ στην Αίγυπτο, που μέχρι και το 2015 αποτελούσε τη μεγαλύτερη, με βάση τουλάχιστον τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διαχειριζόταν, εγκατάσταση της Cosco εκτός Κίνας.
Κατά το φετινό 11μηνο, η σχετική εταιρεία (Suez Canal Container Terminal SAE) έχει διακινήσει 2,3 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 15%, έναντι των 2,72 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, τα λιμάνια που θα δεχθούν τις μεγαλύτερες πιέσεις είναι εκείνα που έχουν μεγαλύτερη έκθεση στο διαμετακομιστικό εμπόριο, περιορισμένη πρόσβαση και συνδεσιμότητα με την ενδοχώρα και λιγότερο ανταγωνιστικές υποδομές. Στην Κίνα ιδίως, τα λιμάνια με τη μεγαλύτερη έκθεση στο εσωτερικό εμπόριο αναμένεται να εμφανίσουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με τα λιμάνια που δραστηριοποιούνται περισσότερο στις αγορές του εξωτερικού.
Στο πλαίσιο αυτό, η Cosco στρέφει την προσοχή της στην περαιτέρω ανάπτυξη της διεθνούς της παρουσίας, με τον Πειραιά να βρίσκεται στο επίκεντρο. Πέραν της κατασκευής του νέου Δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ, που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και αναμένεται να αυξήσει ακόμα περισσότερο την ετήσια δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (από τα 3,7 εκατ. σε 6,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια όταν ο προβλήτας βρεθεί σε πλήρη ανάπτυξη), η εταιρεία αναμένεται να τονώσει και την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Προβλήτα Ι που σήμερα επί της ουσίας υπολειτουργεί. Για τον σκοπό αυτό έχουν δεσμευτεί κεφάλαια ύψους 7 εκατ. ευρώ για την πραγματοποίηση επισκευών στη συγκεκριμένη εγκατάσταση. Παράλληλα, στο εμπορικό σκέλος, η Cosco αναμένει σημαντικά οφέλη από την πρόσφατη ανακοίνωση της σύστασης μιας νέας κοινής εταιρείας, προϊόν συγχώνευσης των τριών ιαπωνικών ναυτιλιακών ομίλων, Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd (K Line). Η συγχώνευση αυτή αναμένεται να λειτουργήσει υπέρ του λιμανιού του Πειραιά, καθώς η K Line είναι ήδη σημαντικός πελάτης και αναμένεται να προσελκύσει και τις άλλες δύο εταιρείες, αυξάνοντας κατακόρυφα τον αριθμό των δρομολογίων προς το ελληνικό λιμάνι.
Πηγή:kathimerini.gr
20
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Επίπεδα Κλεισιμάτων Γενικού Δείκτη 2016 - σήμερα
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Space Hellas: Η εταιρία συνεχίζει να αντιμετωπίζει πρόβλημα δανεισμού και κερδοφορίας
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο