Αρχική | Εταιρίες | Ελληνικές Εταιρίες | «Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
«Πράσινο φως» από το Ελεγκτικό για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Της Μαρίας Μόσχου

Αλλάζει σελίδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου να δώσει το «πράσινο φως» για την ιδιωτικοποίησή της θα πωληθεί -μέσα στους επόμενους τρεις μήνες- στους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους έναντι 45 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές προσκείμενες στο ΤΑΙΠΕΔ, ικανοποιήθηκαν απόλυτα όλοι οι όροι που είχε θέσει το Ελεγκτικό και πλέον θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης πώλησης.

Με την απόφαση αυτή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να περάσει και επίσημα στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους (Ferrovie dello Stato Italiane) το αργότερο μέσα στον Απρίλιο.

Με την ολοκλήρωση της πώλησης διαγράφονται και από την Ε.Ε. παράνομες κρατικές ενισχύσεις που είχε λάβει η εταιρεία στο παρελθόν ύψους πάνω από 800 εκατ. ευρώ, που σε διαφορετική περίπτωση θα έπρεπε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιστρέψει στα κρατικά ταμεία.

Η διαδικασία της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διήρκεσε πάνω από πέντε χρόνια, κάτι που προκάλεσε ακόμα και τις αντιδράσεις της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της εταιρείας, οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι, έχουν ανακοινώσει ότι πρόκειται να υλοποιήσουν επενδύσεις 1 δισ. ευρώ, με έμφαση στις επιβατικές μεταφορές, που αποτελούν σήμερα το 75%-80% του έργου της.

Σημειώνεται ότι η σύμβαση πώλησης της εταιρείας στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiane έχει κατατεθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο διάστημα που πέρασε ζητήθηκε, μεταξύ άλλων, έλεγχος όλων των σχεδίων συμβάσεων από την αρχή της διαδικασίας, ενώ εξετάστηκε και το ζήτημα των διαθεσίμων ύψους 25 εκατ. ευρώ που θα παραμείνουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Παράλληλα με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ, στον οποίο η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει ήδη πάρει τρεις παρατάσεις. Η νέα ημερομηνία για την ΕΕΣΣΤΥ λήγει στις 30 Ιανουαρίου, ενώ μη δεσμευτικές προσφορές έχουν καταθέσει οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι και οι Τσέχοι της Scoda.

Η μείωση του προσωπικού 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και η ΕΕΣΤΥ έχουν μειώσει -σε μερικές περιπτώσεις ακόμα και 50%- τους εργαζομένούς τους στο πλαίσιο της εφαρμογής των προγραμμάτων εξυγίανσης και αναδιάρθρωσης που υλοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια βάσει των σχετικών νόμων.

Ήδη οι εταιρείες έχουν σημαντικά «κενά» στο προσωπικό που δημιουργούν προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μέσων, κάτι που ήταν ιδιαίτερα εμφανές στα προβλήματα που προκλήθηκαν από τον χιονιά τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας ακόμα και ΕΔΕ από τον υπουργό Υποδομών.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν προέβη σε προσλήψεις προσωπικού έλξης (μηχανοδηγών) από το 2010 έως και το 2014, ενώ το 2011 και το 2012 αποχώρησαν από την εταιρεία συνολικά 120 μηχανοδηγοί λόγω μετάταξης και παραίτησης. Σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας προβλέπονται 476 οργανικές θέσεις μηχανοδηγών ενώ στο τέλος του 2014 υφίστανται 163 κενές οργανικές θέσεις μηχανοδηγών.

Πηγή: imerisia.gr

20

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text