H Green Cola επεκτείνεται στη Σαουδική Αραβία
Από την Δήμητρα Μανιφάβα.
Με αφετηρία την αγορά της Σαουδικής Αραβίας, μια αγορά με πληθυσμό πάνω από 33 εκατομμύρια, επιχειρεί να κατακτήσει την Aραβική Xερσόνησο η Green Cola. Χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας υπεγράφη συμφωνία ανάμεσα στην Green Cola και την Ocean Holding Group για τη δημιουργία της εταιρείας η οποία θα αναλάβει κατ’ αρχάς την εμπορία και τη διανομή της Green Cola στη Σαουδική Αραβία και στο Μπαχρέιν.
Σε πρώτη φάση θα εξάγονται προϊόντα που παρασκευάζονται στο εργοστάσιο της Green Cola στην Ορεστιάδα με τον στόχο για τον πρώτο χρόνο να είναι 1 εκατομμύριο κιβώτια και μερίδιο αγοράς 1,5%. Σε πρώτη φάση οι εξαγωγές, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν σε δύο μήνες, θα αφορούν μόνο την Green Cola σε κουτάκι και εν συνεχεία θα εξετασθεί το ενδεχόμενο να εξαχθούν και άλλοι κωδικοί είτε του προϊόντος Green Cola είτε των αναψυκτικών BLE που επίσης παράγει η ελληνική εταιρεία. Στην εν λόγω αγορά η κατανάλωση αναψυκτικών cola φτάνει το 1,2 δισ. λίτρα ετησίως, με πρώτη σε μερίδια αγοράς την Pepsi και σε αρκετά μεγάλη απόσταση στη δεύτερη θέση την Coca-Cola.
Ο διπλασιασμός της κατανάλωσης σε ορίζοντα 2-3 ετών δεν αποκλείεται να οδηγήσει στη δημιουργία παραγωγικής μονάδας στη Σαουδική Αραβία, όπως ανέφερε χθες ο ιδρυτής της Green Cola Π. Βενιέρης, μέσω της συνεργασίας με την Ocean Holding Group για την εμφιάλωση των προϊόντων της ελληνικής εταιρείας. Για ποιο λόγο επελέγη η Σαουδική Αραβία; Η κατά κεφαλήν κατανάλωση αναψυκτικών ανέρχεται σε 76,6 λίτρα τον χρόνο, όταν στην Ευρώπη είναι κατά μέσο όρο 57,2 λίτρα τον χρόνο.
Τα προϊόντα της Green Cola βρίσκονται σήμερα σε 22 χώρες, είτε μέσω εξαγωγών από την Ελλάδα είτε μέσω παραγωγής στο εξωτερικό από τοπικούς συνεργάτες - βιομηχανίες. Οι εξαγωγές αποτελούν σήμερα περίπου το 16,6% του τζίρου της, στα 3 εκατ. ευρώ σε σύνολο τζίρου 18 εκατ. ευρώ.
Στη εγχώρια αγορά η Green Cola κατέχει μερίδιο 8,5% στα αναψυκτικά τύπου cola σε μια αγορά που είναι πτωτική κατά 1% με 2% στο εννεάμηνο 2017. Ο κ. Βενιέρης πάντως δήλωσε χθες ότι φέτος υπήρχαν εμπόδια για τη γρηγορότερη ανάπτυξη της εταιρείας, διευκρινίζοντας ότι αυτά είναι κυρίως η μείωση της ζήτησης και η διαγραφή κατά 50% των απαιτήσεων από τη «Μαρινόπουλος», ενώ αναφερόμενος σε ανταγωνίστριες εταιρείες (σ.σ. εννοώντας την Coca-Cola με στέβια) δήλωσε χαρακτηριστικά: «Μας ακολούθησαν αρκετοί, αντιγράφοντας το προϊόν μας».
Πηγή : kathimerini.gr
23
- Mastercard: Στα 70 δισ. ευρώ η αξία των ηλεκτρονικών πληρωμών στην Ελλάδα φέτος – Σχεδιάζει κίνητρα για πληρωμές με κάρτα στα ταξί
- Στην ΑΚΤΩΡ το Μητροπολιτικό Πάρκο στο Ελληνικό
- «Απογείωση» του «Ελ. Βενιζέλος» το 2023- Αυξημένη 24% η κίνηση
- Πότε αναμένεται η είσοδος της Noval στο Χρηματιστήριο Αθηνών
- «Ελ. Βενιζέλος»: Επενδύσεις 1,3 δισ. στην 20ετία με στόχο 50 εκατ. επιβάτες
- ΔΑΑ-Βενιζέλος: Μοιράζει μέρισμα και κέρδη προηγούμενων χρήσεων πριν το Χρηματιστήριο
- Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Αυξήθηκαν κατά 43% τα κέρδη του στο 9μηνο, σε 188,6 εκατ.
- Επενδυτική πράξη στο χαρτοφυλάκιο θεμελιώδους ανάλυσης
- Το επενδυτικό σχόλιο του κ. Γιάννη Σιάτρα, θα δημοσιευθεί, αύριο το πρωί, στις 9:00 πμ.
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
- Γιώργος Μυλωνάς (Alumil): Είμαι σε ομηρία από τους servicers- Πνίγουν τις υγιείς επιχειρήσεις
- Επενδυτική πράξη στο χαρτοφυλάκιο θεμελιώδους ανάλυσης
- Data centers: Ποιες εταιρείες πρωταγωνιστούν – Ο χάρτης της ελληνικής αγοράς
- Βιομηχανία: Βουτιά 7,4% στις τιμές παραγωγού στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο
- Δεύτερο «μέτωπο» στη ναυτιλία ο Ινδικός Ωκεανός μετά την Ερυθρά Θάλασσα - Η αύξηση περιστατικών πειρατείας προκαλεί ανησυχία
Σχόλια (0)
Σχολιάστε το άρθρο