Αρχική | Οικονομία | Ελλάδα | «Ασπρη μέρα» είδαν φέτος οι λιανέμποροι λόγω Black Friday

«Ασπρη μέρα» είδαν φέτος οι λιανέμποροι λόγω Black Friday

Μέγεθος γραμμάτων: Decrease font Enlarge font
«Ασπρη μέρα» είδαν φέτος οι λιανέμποροι λόγω Black Friday

Της Δήμητρας Μανιφάβα.

Εως και έξι φορές πάνω, σε σχέση με μία εβδομάδα πριν, είδαν τον τζίρο τους οι επιχειρήσεις που συμμετείχαν πρόσφατα στην Black Friday, ενώ υπερδιπλάσιες ήταν οι πωλήσεις τους την Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσον όρο πωλήσεων εβδομάδας. Η σχεδόν καθολική συμμετοχή, πάντως, στη φετινή Black Friday είχε ως συνέπεια να κατανεμηθούν οι πωλήσεις σε περισσότερες επιχειρήσεις, διαφοροποιώντας την εικόνα σε σύγκριση με πέρυσι, οπότε ο αυξημένος τζίρος της Black Friday είχε συγκεντρωθεί σε λίγες λιανεμπορικές αλυσίδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Qivos (πρώην Cloudbiz), η οποία δραστηριοποιείται στην υλοποίηση προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών, ο μέσος όρος αύξησης των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στη φετινή Black Friday ήταν 253% σε σύγκριση με την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου, ενώ σε σύγκριση με τον μέσον όρο πωλήσεων της εβδομάδας ήταν σχεδόν διπλάσιος (106%). Υπήρξαν, μάλιστα, και περιπτώσεις όπου οι πωλήσεις ήταν σχεδόν εξαπλάσιες (έως και 534% σε σύγκριση με μία Παρασκευή πριν) και υπερδιπλάσιες (έως 158%) σε σύγκριση με τον μέσον όρο πωλήσεων της εβδομάδας.

Πέρυσι, πάντως, είχαν σημειωθεί ακόμη πιο εντυπωσιακές επιδόσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Qivos, οι πωλήσεις των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην Black Friday το 2016 είχαν αυξηθεί κατά μέσον όρο κατά 390% σε σύγκριση με μία Παρασκευή πριν και κατά 346% σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσον όρο πωλήσεων εβδομάδας. Κάποιες επιχειρήσεις μάλιστα είχαν δει αυξημένο τον τζίρο τους κατά 575% την Black Friday του 2016 σε σύγκριση με μία Παρασκευή πριν. Η πτώση που παρατηρείται φέτος στην αύξηση των πωλήσεων οφείλεται, σύμφωνα με την Qivos, στο γεγονός ότι οι πωλήσεις φέτος μοιράστηκαν σε πολύ περισσότερες επιχειρήσεις λόγω της γενικευμένης συμμετοχής στην Black Friday.

Καθοριστικό ρόλο, πάντως, στη συνείδηση των καταναλωτών φαίνεται ότι έχει διαδραματίσει η περυσινή στάση μεγάλων αλυσίδων. Ετσι, επιχειρήσεις που συμμετείχαν φέτος στην Black Friday αλλά όχι πέρυσι είδαν μεν αύξηση πωλήσεων, αλλά πολύ χαμηλότερη σε σύγκριση με τις αλυσίδες εκείνες που έχουν καταγραφεί πλέον στη συνείδηση των καταναλωτών ως οι «μπροστάρηδες» του θεσμού. Ετσι, επιχείρηση που πέρυσι δεν συμμετείχε στην Black Friday αλλά το έπραξε φέτος κατέγραψε αύξηση πωλήσεων στις 24 Νοεμβρίου της τάξης του 22% σε σύγκριση με την Παρασκευή 17 Νοεμβρίου και 12% σε σύγκριση με τον ημερήσιο μέσον όρο εβδομάδας.

Επόμενο μεγάλο ραντεβού των καταναλωτών με τις αγορές είναι τα Χριστούγεννα. Από την Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017 τίθεται σε εφαρμογή το εορταστικό ωράριο, που σημαίνει ότι τα καταστήματα θα λειτουργούν από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9 π.μ. έως τις 9 μ.μ. και το Σάββατο από τις 9 π.μ. έως τις 6 μ.μ. τα μεμονωμένα και έως τις 8 μ.μ. οι αλυσίδες. Τα καταστήματα θα είναι ανοικτά τρεις Κυριακές την εορταστική περίοδο και συγκεκριμένα στις 17, στις 24 και στις 31 Δεκεμβρίου. Στις 25 και 26 Δεκεμβρίου 2017 και στις 2 Ιανουαρίου 2018 τα καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά.


Πηγή: kathimerini.gr

24

Έντυπη

Διαβάστε το άρθρο από την πηγή

Εγγραφή RSS για αυτά τα σχόλια Σχόλια (0)

συνολικά: | προβολή:

Σχολιάστε το άρθρο comment

Παρακαλώ εισάγετε τον κωδικό που βλέπετε στην εικόνα:

Eshop
  • email Αποστολή άρθρου
  • print Εμφάνιση εκτύπωσης
  • Plain text Προβολή ώς Plain Text